پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عراق دوباره تعطیل می‌شود؟

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب: 735011
ستاد مقابله با کرونا در عراق به دنبال افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا، احتمالا از فردا یکشنبه تعطیلی سراسری در این کشور اعلام کند.
عراق دوباره تعطیل می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز،  کمیته عالی بحران عراق در حال بررسی شرایط این کشور به دنبال افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ است.

منبعی در پارلمان عراق به وب‌سایت «صوت العراق» گفت که این کمیته هم‌اکنون در حال بررسی اعمال ممنوعیت آمدوشد و تعطیلی رسمی در سرتاسر عراق از فردا یکشنبه تا پایان عید قربان (دهم مرداد) است.

این منبع، افزایش شمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به همراه افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر را عامل این تصمیم احتمالی دانسته است.

خبر احتمال تعطیلی سراسری در عراق در حالی منتشر می‌شود که کمیته عالی بحران در عراق نُه روز پیش، از کاهش محدودیت‌های کرونایی (کاهش ساعت ممنوعیت آمدو‌شد، بازگشایی پاساژها و فرودگاه‌ها و ...) تا عید قربان خبر داده و تأکید کرده بود در صورت تداوم این شرایط، این محدودیت‌ها از عید قربان به بعد برداشته خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) شنبه گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۶۲نفر به کرونا مبتلا شده که بغداد با ۶۷۷ مورد ابتلا، بیشتر آمار را به خود اختصاص داده است. ۷۲ نفر نیز طی یک روز گذشته بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای پنجشنبه و دیروز جمعه به ترتیب ۲۴۶۶ و ۲۴۸۵ بوده است.بر اساس آمار جدید وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۱۰۷۵۷۳ به کرونا مبتلا شده و ۴۲۸۴ نفر نیز فوت کرده اند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *