کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سروری:

تعرض اخیر آمریکایی‌ها باید برایشان پرهزینه شود

4 مرداد 1399 ساعت 14:05

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: اقدام اخیر آمریکا باید برای آنها پرهزینه باشد و باید متوجه شوند که ایران هیچ تهاجمی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و اقدامات خصمانه برای آنها گران تمام می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با مهر، درباره اقدام اخیر جنگنده‌های آمریکا و تهدید هواپیمای مسافربری ماهان، گفت: آمریکایی‌ها یاغی‌گری را به جایی رسانده‌اند که دیگر حاضر نیستند حتی به قوانین سازمان‌های بین‌المللی که غالباً برای توجیه رفتارهای خودشان تأسیس کرده‌اند هم احترام بگذارند.

وی افزود: این نحوه رفتارهای ایالات متحده نشان می‌دهد که آنها به پایان خط رسیده‌اند و احساس می‌کنند جز برخورد از موضع زور و قدم زدن در راه تروریسم دولتی چاره دیگری ندارند.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان تاکید کرد: جمهوری اسلامی با اقدامات، مغز متفکر مقاومت یعنی شهید سلیمانی آنچنان عرصه را بر دشمنان تنگ کرده است که امروز آمریکایی‌ها مجبورند برای آنکه جلوی روند رو به رشد جریان مقاومت را بگیرند از هر امکان غیر قانونی و تروریستی استفاده کنند.

سروری اظهار داشت: آمریکایی‌ها قطعاً پیش از این اقدام هزینه‌های بین‌المللی آن را محاسبه کردند، اما معلوم می‌شود که دیگر راهی جز انجام این دست اقدامات ندارند و اگر چنین نکنند همین وضعیت ناپایدار کنونی خود در منطقه را نیز نمی‌توانند حفظ کنند.

وی گفت: عموماً تمدن‌های رو به انحطاط وقتی به پایان خود نزدیک می‌شوند، تلاش می‌کنند که با قلدری جایگاه خود را حفظ کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف باید واکنش جدی داشته باشد، تصریح کرد: وزارت خارجه باید با عناصر تأثیرگذار بین‌المللی ارتباط نزدیک برقرار کرده و اقدام علیه رفتارهای خصمانه آمریکا را به یک مطالبه عمومی تبدیل کند.

سروری با اشاره به اینکه امنیت پروازی دنیا با اقدامات آمریکا به مخاطره افتاده است، گفت: اقدام آمریکا در ناامن کردن آسمان منطقه تنها علیه ایران نخواهد بود و این ناامنی دامن همه کشورهای منطقه را خواهد گرفت. این بازی خطرناکی است که آمریکایی‌ها شروع کرده‌اند و دنیا باید علیه این اقدام آمریکا واکنش نشان دهد.

وی افزود: این واکنش صورت نمی‌گیرد مگر اینکه وزارت امور خارجه ما یک تحرک وسیع دیپلماتیک داشته باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این اقدام آمریکایی‌ها باید برای آنها پرهزینه باشد و باید متوجه شوند که ایران هیچ تهاجمی را بی پاسخ نخواهد گذاشت و هر گونه اقدام خصمانه برای آنها گران تمام خواهد شد.

سروری گفت: امروز آمریکایی‌ها گانگسترهای غیر قانونی منطقه هستند که وضعیت ناپایداری دارند و باید بدانند که چیزی به پایان حضور آنها نمانده است.

بر اساس گزارش مهر، تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی پرواز ۱۱۵۲ شرکت ماهان که شامگاه پنج‌شنبه دوم مردادماه در حریم هوایی سوریه رخ داد موجب مصدومیت چندین نفر از مسافران این پرواز شد. این اقدام جنگنده‌های ارتش تروریستی آمریکا موجی از اعتراضات و محکومیت‌ها را ایجاد کرد.


کد مطلب: 734967

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/734967/تعرض-اخیر-آمریکایی-ها-باید-برایشان-پرهزینه-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com