پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

هزار کودک یمنی در معرض مرگ هستند

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 734958
مقامات حوزه نفت یمن با پایان یافتن ذخیره سوخت تاسیسات حیاتی یمن، از ارتش و کمیته‌های مردمی خواستند گزینه‌های بازدارنده برای وادار کردن ائتلاف سعودی به آزاد کردن کشتی‌های توقیفی حامل سوخت را به کار گیرند.
هزار کودک یمنی در معرض مرگ هستند
به گزارش جهان نيوز، مدیر کل اجرایی شرکت نفت یمن تاکید کرد که با تمام شدن ذخیر سوخت یمن این کشور ساعات فاجعه باری را پیش رو دارد.

«عمار الاضرعی» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «ائتلاف سعودی کشتی‌های حامل نفت را توقیف کرده است در حالی که یک هزار کودک در بیمارستان‌ها به دلیل قطعی سوخت در معرض مرگ هستند».

شرکت نفت یمن هم دیروز پس از نماز جمعه در برابر ساختمان سازمان ملل در صنعاء یک تجمع اعتراضی برگزار کرد.

«احمد دارس» وزیر نفت یمن در این تجمع گفت: «ذخیره سوخت دیزل به پایان رسیده و زندگی مردم با این اتفاق مختل می‌شود، هیچ کسی به داد ما نمی رسد. سازمان ملل و دنیا هم صدای ما را نمی‌شنوند».

او افزود: «ما چیزی را گدایی نمی‌کنیم، اما از سازمان ملل می‌خواهیم به تکلیف انسانی خود در قبال بیش از 26 میلیون شهروند یمنی عمل کند».

در بیانیه ای که در پایان این تجمع قرائت شد آمده است که شرکت نفت یمن فرماندهی و نیروهای مسلح را به اتخاذ گزینه‌های بازدارنده‌ای دعوت می‌کند که ائتلاف سعودی را وادار به وارد کردن کشتی‌های نفتی به ساحل یمن کند تا جان یمنی‌ها نجات یابد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....