پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۴

پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیست؟

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 734865
روند تحولات و رویدادها در آمریکا، پیش بینی در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را به فاکتورهای جدیدی گره زده است.
پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کیست؟
به گزارش جهان نيوز، تحولات و رویدادها در آمریکا در سال جدید میلادی و به ویژه دو تحول عمده اعتراض‌های سراسری ضد نژادپرستی و شیوع بیماری «کرونا»، تاثیری آشکار بر روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور به عنوان بزرگ‌ترین رویداد سال جاری داشته اند.

بررسی شانس موفقیت «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و رییس جمهور فعلی آمریکا و «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و معاون رییس جمهور پیشین آمریکا، در هفته‌های اخیر به موضوعی داغ در رسانه‌ها و موسسه‌های نظرسنجی مبدل شده است.

دلیل این امر را باید در تحولات عمده‌ای جست و جو کرد که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در آمریکا رخ داده اند.

شیوع گسترده بیماری کرونا و آسیب جدی آن به اقتصاد این کشور به موازات ناکارآمدی رویکرد کاخ سفید در مقابله با آن اکنون به فاکتور مهمی برای انتخاب رییس جمهور بعدی آمریکا مبدل شده است.

اما موضوع دیگری که نه به اندازه کرونا، عرصه سیاسی آمریکا را دچار تحول کرد، اعتراض‌های ضد نژادپرستی در آمریکاست که از حدود ۲ ماه پیش و در پی قتل یک شهروند سیاهپوست به دست پلیس آغاز شد.

این اعتراض ها، موجی از مخالفت‌ها و موافقت‌ها را در آمریکا به راه انداخت که قطعا آثار مهمش بر انتخابات این کشور خود را نمایان می‌کند.

اما در بررسی شانس دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات آمریکا باید به دو دسته از آرا توجه داشت:

نخست، آرای الکترال است که هیئت‌های انتخاباتی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌دهند.

هر نامزدی که بتواند ۲۷۰ رای از ۵۳۸ رای الکترال را از آن خود کند، حتی در صورت داشتن آرای مردمی بالاتر می‌تواند ساکن اتاق بیضی شکل کاخ سفید شود.

ترامپ که در انتخابات ۲۰۱۷ با کسب حداقل آرای الکترال یعنی ۲۷۰ رای به ریاست جمهوری آمریکا رسید، این بار با خطر بزرگی مواجه است.

آخرین بررسی‌ها در این مورد براساس آرای افکار عمومی در نظرسنجی‌ها از ۳۳۳ رای الکترال بایدن و ۲۰۵ رای ترامپ حکایت دارند.

دو، آرا مردمی که در هفته‌های اخیر سیری متفاوت را در پیش گرفته اند.

این روند متغیر افکار عمومی از تاثیر تحولات جاری در آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

براساس آخرین نظرسنجی انجام شده در مورد رضایتمندی از عملکرد ترامپ، یافته‌های موسسه «راسموسن ریپورتز» نشان می‌دهد، ۵۳ درصد از افکار عمومی آمریکا از عملکرد رییس جمهور ناراضی و ۴۶ درصد از آن راضی هستند.

سیر نزولی مشابهی نیز در میزان محبوبیت ترامپ مشاهده می‌شود؛ براساس آخرین نظرسنجی‌ها تنها ۴۳ درصد مردم آمریکا ترامپ را فردی محبوب می‌دانند.

همزمان با تشدید فاکتور نارضایتی از عملکرد ترامپ، می‌توان به گرایش مردم آمریکا به بایدن توجه داشت که در پی تحولات اخیر سبب فاصله ۱۰ درصدی وی با ترامپ شده است.

در این مورد نباید از استفاده وی از فرصت جذب مخالفان سیاست‌های ترامپ مانند اقلیت‌های رنگین پوست و مسلمانان اشاره کرد.

با وجود این، هنوز نمی‌توان به شکل قطعی در مورد پیروز انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) صحبت کرد و باید تنها به بررسی آمار و تحلیل تحولات پرداخت؛ چرا که نظرسنجی‌ها از برتری ترامپ در ایالت‌های کلیدی مانند «جورجیا»، «کارولینا» و ... خبر می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
انشاء ا...یوم ا... ۱۳آبان شاهد افول وسقوط آمریکا باشیم وبدانیم تاریخ حداقل ۷۵ ساله ابرقدرتی آمریکا تاریخ ظلم وجنایت علیه بشریت وبویژه برعلیه مردم خاورمیانه بوده است ودمکرات وجمهوریخواه ندارد
United States
یوم الله ۱۳ آبان ملت آمریکا به پیروزی دست پیدا خواهند کرد و جو بایدن را به کاخ سفید خواهند فرستاد.!!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
جمهوری خواه ها لکه ننگ کشور خودشونن ....
امیر
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید برود و جوابگو این خرابیها باشد.مجلس چرا سکوت