جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد مشمولان

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 734828
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد از مشمولان در کشور خبر داد.
واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد مشمولان
به گزارش جهان نيوز، مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد از مشمولان در کشور خبر داد.

شکوری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بسیاری از فعالیت اقتصادی و بنگاه‌های تولید و صنعتی با شیوع کرونا دچار آسیب‌های اقتصادی شدیدی شدند.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از شاغلان مراکز تولیدی، صنعتی و کارگاهی بیکار شدند که این بیکاری غیر ارادی و ناشی از شیوع ویروس کرونا بود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دوران شیوع کرونا از اسفند سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ پیش بینی شده بود.

وی افزود: دولت پس از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها برای حمایت از معیشت کسانی که بیکار شدند تصمیم گرفت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری پرداخت کند.

شکوری بیان داشت: برای اسفند ۲۴۱ هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بودند که ۲۱۳ هزار نفر این مقرری را دریافت کردند. مقرری بیمه بیکاری در فروردین و اردیبهشت به ترتیب برای ۴۴۶ و ۳۳۱ هزار نفر پرداخت شده است. سر جمع برای بیش از ۹۹۰ هزار نفر طی این سه ماهه توانسته‌ایم مقرری بیمه بیکاری پرداخت کنیم.

وی افزود: واریز بیمه بیکاری کرونا برای ۹۰ درصد از مشمولان انجام شده و ۱۰ درصدی که باقی مانده قرار بر این نیست که مقرری بیمه بیکاری پرداخت نشود بلکه اشکالاتی در این مسیر بروز و ظهور پیدا کرده که پس از برطرف شدن این اشکالات مقرری آنان نیزپرداخت می‌شود.

شکوری بیان داشت: عدم ثبت صحیح شماره شبای بانکی در سامانه از سوی بیمه شده، انطباق نداشتن شبای بانکی با کد ملی بیمه شده، اعلام شبای بانکی به نام افراد دیگر خانواده، ثبت شماره حساب کارت بانکی بجای شبای بانکی، مشمول قانون کار نبودن برخی از افراد مثل بیمه رانندگان، کارگران ساختمانی و بیمه های خاص انفرادی و ارسال لیست حق بیمه از سوی کار فرماها در دوران دریافت بیمه بیکاری از جمله این اشکالات است.

وی ادامه داد: وقتی حق بیمه از سوی کار فرما برای فردی واریز می‌شود به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی یادآورشد: شماره تلفن ۱۴۲۰ مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی برای پاسخگوی برخی سئوالات، ابهامات و راهنمایی هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولتی‌ها پاسخ بدهند چرا برای حقوق‌های بالای خود بودجه هست ولی نوبت به افزایش حقوق بازنشسته‌ها که می‌شود مشکل بودجه را مطرح می‌کنند؟