جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۴

پاداش خوش خدمتی آقای مدیر یک دستگاه BMW شد

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 734767
صاحب صرافی هیتال در فیلمی که روز گذشته در دادگاه به نمایش گذاشته شد، ماجرای خودرو لوکس هدیه داده شده به مدیر بانک مرکزی را افشا کرد.
پاداش خوش خدمتی آقای مدیر یک دستگاه BMW شد
به گزارش جهان نيوز، صاحب صرافی هیتال در فیلمی که روز گذشته در دادگاه به نمایش گذاشته شد، ماجرای خودرو لوکس هدیه داده شده به مدیر بانک مرکزی را افشا کرد. مالک صرافی هیتال نیاز به خرید ۱۰۰ میلیون درهم معادل ۳۰ میلیون دلار داشت، اما کارگزاری‌های بانک مرکزی این مبلغ را به صرافی نمی‌فروختند. مدیر مبادلات بانک مرکزی با تماس با یک کارگزاری مشکل صرافی را حل کرد و یک بی‌ام و ۷۳۰ هدیه گرفت! این مدیر سابق بانک مرکزی سند BMW را هم به نام شوهرخواهرش زد تا هیچ ردی به‌جا نماند.

سومین جلسه دادگاه برخی از مدیران سابق بانک مرکزی به ریاست قاضی مسعودی مقام روز گذشته برگزار شد.

در ابتدای دادگاه نماینده دادستان اظهار داشت: رصد‌های اطلاعاتی ضابطین و اقاریر دیگر متهمان پرونده و سایر قرائن موجود بیانگر آن است که دفتری که آقای صالحی (مدیر سابق تبادلات ارزی بانک مرکزی) در بعد از ظهر‌ها در آن حاضر می‌شد یک دفتر کاملاً پوششی برای ارتباط غیرمتعارف و ناصحیح با کارگزاران بانک مرکزی بوده‌است. صالحی پول از افراد می‌گرفت و به نام خود عمده سرمایه‌گذاری‌ها را در بورس انجام می‌داد. مثلاً اسدبیگی در بازپرسی گفت من ۱۰۰ سکه و ۱۲ هزار دلار به صالحی دادم، اسد بیگی در جلسه قبل دادگاه اظهارات خود را تصحیح کرد و گفت که من معادل ریالی آن ۱۰۰ سکه و ۱۲ هزار دلار را به صالحی دادم.

مسعود شاه‌محمدی در ادامه بیان داشت: دو کارمند صالحی در اظهاراتشان گفته‌اند ما ۲۰ عدد سکه را با بسته‌بندی صرافی آل علی فروختیم و صالحی گفت پول حاصله را خرج دفتر کنید. حال سؤال این است، آقای صالحی شما به عنوان کارمند رده بالای بانک مرکزی چرا باید با اشخاصی که کارشان صد درصد به شما گیر بود، مراوده مالی با بهانه‌های مختلف داشته باشید؟! شما ریت را می‌بستید (تعیین نرخ ارز می‌کردید)، چرا باید این مقدار مراوده مالی با این اشخاص به بهانه‌های مختلف داشته باشید؟!

اجاره‌نشینی در خیابان پیروزی!
نماینده دادستان خطاب به متهم گفت: یکی از کارمندان دفترتان در اظهارات خود گفته در تابستان ۹۶، ۸۰ سکه از اسدبیگی دریافت‌شده و به فروش رسیده‌است. محسن صالحی پاسخ داد: این دو نفر استشهادیه امضا و تأکید کرده‌اند، ما در اظهاراتمان نگفته ایم که سکه‌ای متعلق به اسد بیگی فروخته‌ایم، بنابر‌این مطلبی که نماینده دادستان گفت اقرار محسوب نمی‌شود. این اظهارات هم نزد ضابطین بیان شده‌است.

نماینده دادستان گفت: خیر، این اظهارات نزد بازپرس بیان شده‌است.

قاضی از متهم صالحی پرسید: اموالتان در سال ۹۶ چه میزان بود؟

متهم گفت: نمی‌دانم؛ ۵/ ۱ الی ۲ میلیارد.
 
قاضی گفت: با خانه و ماشین و تشکیلات؟

صالحی گفت: خانه نداشتم. در خانه ۸۵ متری خیابان پیروزی مستأجر بودم. از ۵ میلیون تا ۸۰۰ میلیون به من برای سرمایه‌گذاری پول می‌دادند!

به نفع صرافی‌ها به ضرر بیت‌المال
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان بیان داشت: صالحی مدعی است نقشی در تعیین نرخ ارز نداشته است حال آنکه وی به کارمندانش می‌گفت من باید بگویم کدام نرخ بهتر است تا ارائه شود. صالحی ارتباطات مختلفی را با کارگزاران به کار می‌بست از جمله گروگان‌گیری و اخذ وجه از آن‌ها به واسطه سرمایه‌گذاری در بورس. روش دیگری که به واسطه آن صالحی از کارگزاران برای خدمات غیر قانونی پول می‌گرفت، تعیین نرخ ارز بود. صالحی از سایت‌های مختلف در فواصل زمانی مختلف طی روز نرخ ارز را استعلام می‌کرد و به کارمند خود پیام می‌داد که منتظر بمان و این نرخ را برای کارگزاران ارسال کن. در واقع صالحی با این کار خود و با این تعیین نرخ‌ها به ضرر بانک مرکزی و بیت‌المال کار می‌کرد و در ازای سودی که کارگزاران از این تغییر ریت نصیبشان می‌شد، طی تفاهمنامه‌های شفاهی مختلف با صالحی درصد بسیار بالایی از سود‌شان را به او پرداخت می‌کردند.

حل مشکل با یک تماس
در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان به ارتباط دیگر صالحی و آل علی پرداخت و گفت: کارگزاران بانک مرکزی در تعیین ریت (نرخ) ارز به صالحی وابسته بودند و صالحی هر چه به کارگزاران می‌گفت، آن‌ها می‌پذیرفتند. آل علی در سامانه نیما خالی فروشی می‌کرد. یعنی می‌گفت این درهم را می‌توانم بفروشم، اما در زمان تحویل، درهم وعده داده شده را در اختیار نداشت. در یک مورد مالک صرافی هیتال نیاز به خرید ۱۰۰ میلیون درهم معادل ۳۰ میلیون دلار داشت، اما کارگزاری‌های بانک مرکزی این مبلغ را به صرافی نمی‌فروختند. مدیر مبادلات بانک مرکزی با تماس با یک کارگزاری مشکل صرافی را حل کرد! آل علی هم در قبال این کار یک خودروی بی‌ام‌و به صالحی می‌دهد. صالحی از آنجایی که می‌خواهد ردی از خود بر جای نگذارد خودروی بی ام و را به نام شوهر خواهرش می‌کند. در ادامه جلسه دادگاه فیلم مواجهه آل علی با صالحی در خصوص یک دستگاه خودرو بی ام و پخش شد.

آل علی در فیلم مذکور در این زمینه می‌گوید: این خودرو را من به صالحی دادم. آن زمان یک فروش گسترده در سامانه نیما داشتیم. فردی بود که گفت ما این هفته ۳۰ میلیون یورو می‌فروشیم. معادل قولی که او داد شروع به فروختن چیزی حدود ۱۰۰ میلیون درهم کردیم. نتوانستیم بخریم و خیلی رفتم و آمدم. با آخرین کسی که تماس گرفتم صالحی بود. آل علی در مورد نحوه خرید این خودرو ادامه می‌دهد: به نمایشگاه رفتیم. به صاحب نمایشگاه گفتم دوستم می‌خواهد ماشین بخرد، او را کمک کنید. ماشین بی ام و ۷۳۰ را خود صالحی انتخاب کرد. پولش را من پرداخت کردم!

در نهایت قاضی مسعودی‌مقام با اعلام زمان بعدی دادگاه در ساعت ۹:۳۰ صبح روز ۸ مرداد ۹۹، ختم جلسه را اعلام کرد.
مرجع : جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.........
رر
Iran, Islamic Republic of
.....
ب
Iran, Islamic Republic of
بعضی از مسئولین که باعث اینهمه فساد شدند با ید خودشان بگویند مردم با آنها چه رفتاری داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
بانک مرکزی بصورت تعاونی بین رفقا میچرخیده....
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خدايا كجاي اين مملكت افراد صالح فعاليت ميكنن تا ما هم كوچ كنيم بريم اونجا (شركت نفت -بانك مركزي يا بانكهاي ديگه - مسكن -دريانوردي _ هلال احمر - و ....
قوهای قضائیه واجرائیه ومقننه وقتی اعتقادهای لیبرالی ومدیریت اشرافی داشته باشن ...
Iran, Islamic Republic of
اقای اسماعیلی جناب رئیسی اینا باید اعدام بشن تادرسی بشه برای بقیه خیانت به بیت المال .
حسین نادری
Iran, Islamic Republic of
من با هزار زحمت یه وام ۲۰میلیونی گرفتم
وقتی ۲تا قسط آخرش عقب به خاطر تعطیلی کرونا عقب افتاد.......
محمد ابدی
Iran, Islamic Republic of
یک مشت بدکاره اقتصادی زالو وار شیره جون ملت را کشیده اند......