شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۹

روزنامه اصلاح طلب: آقای روحانی چرخ می‌چرخد اما چرخ گرانی

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 734760
یک روزنامه با اشاره به شعار تبلیغاتی آقای روحانی نوشت: چرخ می‌چرخد اما چرخ گرانی!
روزنامه اصلاح طلب: آقای روحانی چرخ می‌چرخد اما چرخ گرانی
به گزارش جهان نيوز، روزنامه آفتاب یزد در گزارش خود نوشت: هم سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ زندگی مردم! این کلیدواژه‌ای بود که حسن روحانی در سال ۹۲ وقتی برای اولین بار کاندیدا شد روی آن تاکید داشت. این روزها در آخرین سال هشت سال ریاست جمهوری روحانی اما چرخ زندگی مردم بیش از همیشه لنگ می‌زند. تنها چرخه‌ای که این روزها خوب می‌چرخد این است که قیمت کالاها بالاتر می‌رود. از جمله کالاهایی که به طور مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است. در میان همه نواقصی که دولت روحانی دارد یک مورد بیش از همه خودنمایی می‌کند! وزارت صمت پاشنه آشیل دولت در سال‌های اخیر بوده است. وزارتی که نتوانسته با وجود اختیارات گسترده‌ای که دارد اوضاع نظارت و عرضه کالاها را مدیریت کند. پیش از این درباره وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نوشتیم که در اجرای وظایف ناتوان است و از رئیس جمهور خواسته شد او را عزل کند. هرچند خیلی دیر اما بالاخره روحانی این کار را کرد. در اسفند ۹۸ نوشتیم: «از آنجایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تقریبا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در حوزه مسئولیتی خودش دارد هر بخشی را که مورد بررسی قرار دهیم حاکی از این است که شرایط آن‌طور که باید نیست! حالا آخرین مورد و البته مهمترینش موضوع اقلام بهداشتی است چرا که با جان آدمیزاد در ارتباط است.

حسن روحانی که این هفته‌ها تلاش دارد درباره هر موضوعی بر کلیدواژه تحریم تاکید کند چرا در موضوعی که فارغ از تحریم‌ها می‌تواند حل شود و از قضا نه به خارجی‌ها مربوط است و نه به دولت موازی و... آن‌گونه که باید رسیدگی نمی‌کند؟ نتیجه چنین روندی این است که مردم باید همچنان در صف اقلام باشند شاید تا ۱۴۰۰!»

با وجود عزل وزیر سابق در اردیبهشت این مسیر تاکنون تغییر نکرده است و سرپرست وزارت صمت نیز نتوانسته اقدامی قابل قبول انجام دهد تا شاید وضعیت تغییر کند. این در حالی است که امسال به عنوان جهش تولید نیز نام‌گذاری شده و قطعا مهم‌ترین وزارتخانه‌ای که باید هم‌وغم خود را جهش تولید قرار دهد وزارت صمت است. بیش از دو ماه از انتصاب مدرس خیابانی گذشته و هنوز تکلیف وزیر جدید صمت مشخص نشده است. همین موضوع واکنش اعضای جدید مجلس را به همراه داشته و ماجرا به تذکر قالیباف به رئیس‌جمهور هم کشیده شده است.

آفتاب یزد از قول یک نماینده مجلس نوشت: با وجود ناکارآمدی طرح‌هایی مانند تنظیم بازار، عدم کنترل عرضه و تقاضا، فقدان مدیریت بحران در طول ماه‌های اخیر در بازار مشخص است. بارها گفته شده است که کشور در جنگ اقتصادی است اما در این جنگ طبیعتا نیاز است فرماندهانی قوی نیز حضور داشته باشند تا بتوان از این وضعیت عبور کرد. امری که نه در وزیر سابق دیده می‌شد و نه در سرپرست فعلی، که از قرار گزینه اصلی برای معرفی به مجلس است. به نظر می‌رسد روحانی اگر می‌خواهد دست‌کم در آخرین سال خود میراث بهتری را برجای بگذارد باید به فکر گزینه بهتری برای وزارت صمت باشد.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرمانده تروریست‌های سنتکام: ایران مانند گذشته تهدیدآمیز است.
Iran, Islamic Republic of
می‌توانیم مقابل استکبار بایستیم
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
همین روزی نامه های زنجیری اصلاح طلب بودن ، که دولت تدبیر رو ؛ دولت گل و بلبل نشون میدادن !!
Iran, Islamic Republic of
افزایش ۱۲۷ درصدی قیمت مواد اولیه و قطعات خودرو/ افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، ...
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ باید 11 تا 12 هزار تومان باشد نه 18 تا 19 هزار تومان
قیمت گوشت باید 50 هزار تومان باشد نه 100 تا 110 هزار تومان
Iran, Islamic Republic of
موسوی: ایران آماده گفت‌وگو با کشورهای منطقه است
ایران ازسال 1357 تاکنون با کشورهای منطقه گفت وگو می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
حرف، وعده و دستور فایده ندارد
Iran, Islamic Republic of
خروج از توافق هسته ای ایران، سیاست نادرست، غلط اشتباه ترامپ بود