شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳۱

پرداخت وام ودیعه ۵۰ میلیونی از هفته آینده به مستاجران تهرانی

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 734695
از هفته آینده وام ودیعه ۵۰ میلیون تومانی به مستاجران تهرانی دارای حقوق ثابت پرداخت می‌شود. در شهرهای بزرگ ۳۰ و در شهر های کوچک تر ۱۵ میلیون تومان می‌شود.
پرداخت وام ودیعه ۵۰ میلیونی به مستاجران تهرانی
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ذی الحجه گفت: امروز که آغاز ماه ذی الحجه است را روز ازدواج می‌توانیم نامگذاری کنیم. این روز ازدواج حضرت امیر(ع) با حضرت زهرا(س) است. ازدواج برای ما بسیار مهم است چراکه ازدواج موجب تشکیل خانواده می‌شود و خانواده رکن اصلی جامعه است.

*ازدواج سرآغاز ایجاد خانواده است
روحانی گفت: ازدواج سرآغاز ایجاد خانواده است. سنت ازدواج در این شرایط کرونایی ادامه پیدا کند اما مراسم ها را کم و یا حذف کنیم. نمی شود با این بیماری جنگید، ولی برای مراسم عروسی یا عزا همه اقوام را دعوت کرد. شستن دست و استفاده از ماسک توصیه می شود.مردم در هفته های اخیر خیلی بهتر همکاری کردند.

وی تصریح کرد: شعار مقاومت، بهداشت و معیشت باید گفتمان ما را تشکیل دهد. ما باید در برابر فشار خارجی مقاومت کنیم، بهداشت را مراعات کرده و معیشت مردم را تامین کنیم.دولت نهاد خانواده را مهم می‌داند و در سال گذشته و امسال تسهیلات بهتری را برای خانه اولی ها فراهم کرد.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: قدم اول اضافه اجاره‌بها بود که روند صعودی و غیرمنطقی داشت که در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم در تهران حداکثر ۲۵ درصد و در شهرهای بزرگ ۲۰ درصد و در شهرهای دیگر ۱۵ درصد افزایش داشته باشند.  

*پرداخت وام ودیعه ۵۰ میلیونی از هفته آینده به مستاجران تهرانی
رئیس جمهور تصریح کرد: اقدام دیگری که امروز اعلام می‌کنم اعطای ودیعه از طرف بانک به مستاجرین است. مستاجرین یک پولی برای اجاره می‌دهند و یک پولی برای ودیعه در نزد مالک می‌سپارند. دولت تصمیم گرفته برای کسانی که حقوق ثابت دارند یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند در تهران ۵۰ میلیون تومان بتوانند از بانک پول بگیرند که در شهرهای بزرگ ۳۰ و در شهر های کوچک تر ۱۵ میلیون تومان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این وام با سود و بهره ۱۳ درصد است که یک کمک برای مستاجرین است و از هفته آینده مقررات را ابلاغ و مردم را مطلع می‌کنند.

روحانی با اشاره به گرانی‌های اخیر در کشور اظهار داشت: باید برای گرانی‌ها چاره اندیشی شود از یک طرف بانک مرکزی دارد تلاش می‌کند تا قیمت ارز به سمت قیمت تعادلی هدایت کند که در این زمینه صادر کنندگان عزیز ما باید با همه توان به میدان بیایند و مقدار ارزی که به دست آوردن به سامانه نیما عرضه کنند. ارز مورد نیاز در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد تا مردم شاهد یک قیمت متعادل در هفته‌های آینده در بازار باشند. * بازگشت ارز به کشور
رئیس جمهور تاکید کرد: ما بتوانیم کاری کنیم که ارزی که در کشورهای دیگر به عنوان ذخیره داریم از آن استفاده کنیم و در این زمینه اقداماتی انجام گرفته  و حداقل سه کشور اقدامات خوبی انجام داده شده است تا ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار گیرد و مردم شاهد قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.

روحانی افزود: از نظر قیمت اجناس هم باید اقدام مهمی وزارت صمت انجام دهد. وزارت بازرگانی که در مجلس دهم مصوب شد و اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس است. امیدواریم مجلس بتواند اقدام قانونی خود را انجام دهد لذا از لحاظ ما قانونی است باید دو وزیر معرفی شود.

*شرکت های دولتی حق ندارند کالاها را گران‌تر از قیمت مصوب بفروشند
وی بیان داشت: ما بیش از سه سال منتظر تصمیم مجلس برای تفکیک وزارتخانه صمت هستیم. باید روند چرخه کالا به صورت آنلاین اعلام شود. باید اطلاعات در این زمینه به روز باشد. باید مشخص باشد ارز چگونه در حال چرخش است.باید نظارت دقیق بر صادرات و واردات انجام شود تا قیمت ارز و اجناس متعادل شود. شرکت های دولتی حق ندارند، کالاها را گران تر از قیمت مصوب بفروشند. نباید اجازه دهیم که با کاغذبازی و مقررات گذشته، مردم تحت فشار قرار گیرند.

رئیس جمهور با تاکید بر مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد: می‌دانیم که این مشکل به این زودی ها حل نمی شود. بازهم تاکید می‌کنم راه باقی مانده ما بیشتر از آن است که ما قبلاً از آن عبور کردیم. تحقیقات نشان می‌دهد تعداد بستری‌های ما از پنج ماه گذشته بیشتر خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: ما باید خود را به لحاظ امکانات پزشکی آماده کنیم. پیش بینی می شود بار این بیماری سنگین تر شود. داروی قطعی برای کرونا وجود ندارد، ولی در روزهای پیش رو از یک دارو که کمک کننده است، استفاده می شود. باید بدانیم راه طولانی پیش روی ما است

*همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از پاییز
روحانی خاطر نشان کرد: همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از پاییز اجرایی و عملیاتی می‌شود. ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تامین اجتماعی بعد از ۱۴ سال انتظار به این سازمان پرداخت شد. تلاش کردیم که تامین اجتماعی این توانمندی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پیدا کند و سازمان برنامه و بودجه هم برای بقیه بازنشستگان این روند را انجام خواهد داد تا از مهرماه به بعد به بازنشستگان که در این شرایط سخت تحت فشار قرار گرفتند کمک شود.

* آغاز نسل پنجم اینترنت در تهران از روزهای آتی
روحانی بیان داشت: نسل پنجم اینترنت از چند روز آینده در تهران آغاز می‌شود. نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست بلکه برای اقتصاد دیجیتال است. سال قبل مرکز هوش مصنوعی را افتتاح کردیم و امسال اعلام می کنیم که فعالیت نسل پنجم را آغاز کردیم و از وزارت ارتباطات می خواهم در روزهای آینده برای مردم توضیحات لازم را ارائه کند.
رئیس جمهور با اشاره به حرکت‌‌های دیپلماتیک در رزوهای اخیر تصریح کرد: در مسیر حرکت سیاسی، مسیر بسیار صحیحی را از سال ۹۲ آغاز کردیم دستاوردهای بسیار مهمی را در طول این ۷ سال داشتیم. با کشورهای مختلف در موضوعات مختلف رایزنی و تلاش کردیم. دیروز نخست وزیر عراق به تهران سفر کردم و ملاقات های بسیار مهمی داشتند و در رأس آن ملاقات با مقام معظم رهبری بود؛ همچنین توافقات خوبی بین دو کشور انجام شد.

* ماجرای نامه روحانی به پوتین
روحانی خاطر نشان کرد: تماس‌های سیاسی خوبی با روسیه و چین از ماه‌ها و سال‌های گذشته داشتیم و در هفته‌های اخیر قوی‌تر شده است. من پیامی در زمینه تقویت روابط ایران و روسیه در حرکت‌های منطقه‌ای از طریق وزیر خارجه برای رئیس جمهور روسیه فرستادم و با استقبال ایشان روبرو شد و امیدواریم همکاری‌های ما با کشورهای دوست از جمله روسیه، ترکیه، پاکستان و افغانستان که از دوستان و همسایگان ما هستند (ادامه یابد).
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب در دولت احمدی نژاد مردم با چه مبلغی صاحب قوطی کبریت می شدند وبا چند درصد حا لا دولت چند ماه شده دولت شما می خواهد وام اجاره بدهد با چند در صد عزتی که شعارش را می دادی همین بود؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس یازدهم باید به دنبال حل مشکل ازدواج و بیکاری جوانان باشد، متاسفانه دولت و مجلس دهم تاکنون هیچ کاری نکردند.
Iran, Islamic Republic of
با این تورم، گرانی، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش ارزش پول ملی و بیکاری جوانان، مجلس انقلابی باید تدبیری بیندیشد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 10 تا 15 درصد افزایش داده است.
Iran, Islamic Republic of
که مشکلات مردم در شهرهای بزرگ ۳۰ و در شهر های کوچک تر ۱۵ میلیون تومان حل نمی‌شود.
Iran, Islamic Republic of
برای خرید آپارتمان در مارلیک کرج چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
خانه در تهران و شهرستان ها چند؟
Iran, Islamic Republic of
پرداخت وام ودیعه ۵۰ میلیونی از هفته آینده به مستاجران تهرانی/ باز هم آپارتمان و خانه گران می شود
Iran, Islamic Republic of
با عملکرد دولت روحانی مشکلات مردم و کشور حل نخواهد شد و نمی شود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت روحانی ثابت کرد که به دنبال کاهش قیمت های کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه، خودرو، خانه، آپارتمان و... نیست
Iran, Islamic Republic of
پرونده ترور سردار شهید سلیمانی با دقت پیگیری شود
Iran, Islamic Republic of
استفاده از لفظ مجلس بی کفایت، توهین به نمایندگان است
Iran, Islamic Republic of
دولت دیکتاتور کره جنوبی سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک باید بدهی ۷ میلیارد دلاری به ایران را بدهد
Iran, Islamic Republic of
قیمت های خانه، آپارتمان، خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و... ازسال 1397 تاکنون درسراسر کشور غیرقانونی است و همچنان نیزادامه دارد ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس تاکنون هیچ کاری نکردند و نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
نباید شاهد حق‌کشی‌ در مجلس باشیم
اجازه ندهید دلال بازی به مجلس کشیده شود
Iran, Islamic Republic of
مسئولان و نمایندگان مجلس توضیح و پاسخ دهند
چرا جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ضد انقلاب، اشرار، گروهک تروریستی منافقین، تروریست ها و حامیانشان به رهبری آمریکا،.... پیگیری نمی شود
Iran, Islamic Republic of
چرا کمک معیشتی 200 و 400 هزار تومانی تاکنون به ما بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی پراپد 80 تا 90 میلیونی جای هیچ حرفی باقی نگذاشته است.
نتیجه برجام پراپد 80 تا90 میلیون تومان است.
نتیجه برجام گوشت 100 تا 120 هزارتومان است.
نتیجه برجام مرغ 18 تا 19 هزارتومان است.
Iran, Islamic Republic of
قیمت گوشت، مرغ، میوه، کالا، اجناس، خودرو و... ازسال 1397 تاکنون درسایه سکوت دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس در سراسرکشور غیرقانونی بوده است و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
ایران آنچه از برجام می‌خواست به دست آورد/ دلار 20 تا 21 هزار تومان شده است.
Iran, Islamic Republic of
نحوه تأمین پاداش بازنشستگی و افزایش ۵۰ درصدی حقوق در دستگاه‌های استانی+جزئیات
Iran, Islamic Republic of
دستگیری ۳۰ سرشبکه دلالان ارزی در پایتخت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولت درباره عملکردش به مجلس گزارش دهد
Iran, Islamic Republic of
کشورهای منطقه می توانند به حل مناقشه قره باغ کمک کنند
کشورهای منطقه تاکنون ثابت کردند که به همراه آمریکا و اروپا عامل اصلی جنگ، بی ثباتی و ناامنی درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، یمن و خاورمیانه هستند.
Iran, Islamic Republic of
ارمنستان قصد داشت با این اقدام نظامی در مسیر شهرستان مرزی "تاووز" که در خارج از منطقه مورد مناقشه قره باغ است ، آن را به عنوان حمله نیروهای جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان معرفی کند و با این اقدام کشورهای عضو سازمان امنیت دسته جمعی که در آن عضویت دارد به این مناقشه جلب کند که این امیدهای ایروان نافرجام ماند .
Iran, Islamic Republic of
سلام.این سبک وام دهی مصداق مصداق رباست.
Iran, Islamic Republic of
کشورهای منطقه ازسال 1992 تاکنون ثابت کردند که نمی توانند به حل مناقشه قره باغ کمک کنند
Iran, Islamic Republic of
کشورهای منطقه ازسال 1918 تاکنون ثابت کردند که نمی توانند به حل مناقشه فلسطین اشغالی کمک کنند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک همچنان همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر از تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی حمایت می‌کند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا مورد اعتماد ما نیست
اروپا مورد اعتماد ما نیست...