جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

کام رهبرانقلاب را کدام سفرنامه حج شیرین کرد؟

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 734650
امسال مناسک حج برگزار نخواهد شد و شهرها و خانه‌های ما از طعم بدرقه و استقبال حاجیان محروم است، چه خوب که دل خود را با خواندن کتابی که ذائقه رهبر معظم انقلاب را شیرین کرده، گوارا کنیم.
کام رهبرانقلاب را کدام سفرنامه حج شیرین کرد؟
به گزارش جهان نيوز، «یکی از دلخوشی­‌های من در فصل حج، خواندن سفرنامه حج است. نوشته ایشان (رحیم مخدومی) را هم خواندم. بسیار خوب نوشته است... زبان قوی، خیال خوب، تصویر قشنگ و جابه‌جا نکته‌­های ظریفِ طنزگونه­ خوب.»

حال که امسال مناسک حج برگزار نخواهد شد و شهرها و خانه‌های ما از طعم بدرقه و استقبال حاجیان محروم خواهند ماند، خوب است ذائقه‌مان را با خواندن کتابی که ذائقه رهبر معظم انقلاب را شیرین کرده، گوارا کنیم.

کتاب «یار کجاست»، نوشته رحیم مخدومی از نشر رسول آفتاب، کتابی است که توجه مقام معظم رهبری را جلب کرد، به نحوی که ایشان در خصوص کتاب مذکور هم سخنانی را ایراد فرمود و هم تقریظ زیبایی نوشت.

مقام معظم رهبری در دیدار نویسندگان حوزه­ هنری سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۷۷ فرمود:


« انصافاً شما سفرنامه‌­های حج خیلی خوبی را منتشر کرده‌­اید. شما هرچه سفرنامه­ حج منتشر کرده‌اید، من خوانده‌­ام. یعنی یکی از دلخوشی‌­های من در فصل حج، خواندن سفرنامه­ حج است. نوشته­ ایشان (رحیم مخدومی) را هم خواندم. بسیار خوب نوشته است. من تقریظ قشنگی هم در پشت آن، برای ایشان نوشتم. اتفاقاً همین چند روز قبل از این، تصادفاً چشمم به آن افتاد ... انسان لذت می‌­برد وقتی می­‌بیند که چنین استعدادهایی هست، به این خوبی دارد می‌نویسد؛ زبان قوی، خیال خوب، تصویر قشنگ و جابه­‌جا نکته‌­های ظریفِ طنزگونه­ خوب. به این­ها باید اهمیت داد.»
و اما تقریظ قشنگی که مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌­فرمایند:

بسمه ­تعالی
بار دیگر موسم حج شد و وقت انس و معاشقه­ من با سفرنامه‌­های حج، دودکبابی به ضرورت، با مصداقی از «وصف­ العیش، نصف ­العیش»؛ و «ماشاءالله کان». اما بی ­شک این یکی از بهترین سفرنامه­‌های حج است که من خوانده­‌ام. اگر نگویم بهترین؛ لطیف، پرنکته، ژرف‌­نگر، با روح، موعظه ­آمیز، گویا و همراه با هنرمندی‌­های ادیبانه و نگارش؛ از قبیل زیبایی قلم، همراهی طنز، اشتمال بر تصویر، آمیختگی به خیال؛ بعضی جاها از این جهت مثل شعر است...

خلاصه این­که، نوشته زیبا و شیرینی است... مرا دو، سه روزی در هنگام بیداری­‌های کوتاه پیش از خواب، مست و دلاویز خود ساخت. 
                      

  والسلام/ اردیبهشت ۷۴

گفتنی است، کتاب «یار کجاست» نوشته رحیم مخدومی در آستانه ذیحجه به چاپ پنجم رسیده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه به شماره ۰۹۰۱۵۶۵۸۸۵۸ پیامک ارسال کنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کیانی
Iran, Islamic Republic of
همه این سفرنامه ها و به ویژه همین کتاب رحیم مخدومی و پرستو در قاف قزوه و سفر به خانه آزاد شده نبوی شدیدا تحت تاثیر خسی در میقات جلال هستند و هویت زبانی مستقلی ندارند