جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

توزیع برق تهران: مردم ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند، خاموشی نخواهیم داشت

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 734594
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از انشعابات غیر مجاز در سطح استان خبر داد و گفت: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز باعث برطرف شدن ضعف ولتاژ و رفع مشکلات منطقه‌ای خواهد شد.
مردم ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند، خاموشی نداریم
به گزارش جهان نيوز، حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره میزان مصرف برق و خاموشی‌های اخیر در سطح استان اظهار کرد: برنامه‌ای برای قطعی برق نداریم بلکه به دلیل گرمای زیاد محدودیت بار را داریم که گذرا و موردی بوده و این به عنوان ضعف ولتاژ تلقی نمی‌شود.

وی با توجه به گرمای پیش رو افزود: به ازای هر درجه گرم شدن هوا به طور تقریبی ۱۵۰۰ مگاوات به بار شبکه‌ای کشور اضافه می‌شود که اگر مشترکان و مردم عزیز در مصرف انرژی برق خود تنها ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، با توجه به گرمتر شدن هوا هیچ گونه محدودیت و مشکلی در تأمین برق مشترکین نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران درباره انشعابات غیرمجاز در سطح استان عنوان کرد: ۱۳۳ مرکز ارز دیجیتال در سطح استان جمع آوری شده که از ۹ هزار و ۴۷ دستگاه ماینر به صورت غیرمجاز در تعرفه‌های مختلف از انشعابات استفاده و در این میان پنج مرکز بدون داشتن هیچ تعرفه‌ای و کاملاً غیرمجاز از انشعابات بهره می‌بردند.

تیموری همچنین درباره آمار انشعابات غیرمجاز تصریح کرد: در سطح استان حدود ۷۰ هزار انشعاب غیرمجاز وجود داشته که میزان آن‌ها در نوسان و جمع‌آوری این انشعابات غیرمجاز کمک شایانی در رفع مشکلات و محدودیت‌های منطقه‌ای نیز خواهد داشت.

وی در رابطه با رعایت الگوی مصرف و طرح‌های تشویقی بیان کرد: کشاورزان با انعقاد تفاهم نامه با رعایت چهار ساعت خاموشی از بیست ساعت برق رایگان استفاده و اداراتی که در مصرف خود ۱۰ درصد صرفه جویی داشته، مشمول طرح‌های تشویقی و در غیر این صورت اخطار و حتی قطعی برق را نیز به دنبال خواهند داشت.

مدیرعامل برق استان تهران همچنین درباره مولدهای خود تأمین خاطرنشان کرد: برخی از مشترکان با استفاده از مولدهای خود تأمین، برق مصرفی خود را تولید و به مصرف می‌رسانند و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی در این راستا تعدادی از مولدهای تولید پراکنده، در سطح استان نصب کرده‌اند تا به رفع مشکلات و محدودیت‌های باری استان کمک کند.

تیموری در پایان یادآور شد: افزایش گرمای هوا مصرف برق بیشتری هم به همراه خواهد داشت و این در حالی است که یک سوم مصرف مشترکان بار سرمایشی و توسط دستگاه‌های کولر و چیلر مصرف می‌شود و مردم اگر الگوی مصرف را رعایت کنند و درجه سرمایشی در کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه تنظیم و کولرهای آبی با دورِ کُند کار کنند در تأمین برق کلیه مشترکان مشکلی نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نخوريد نخريد نه پوشيد مصرف نكنيد ...
Iran, Islamic Republic of
تا فقط ما و اقا زاد ها حال و هول كنيم
Iran, Islamic Republic of
دولت چند درصد از صادراتش کم کنه قطعا قطعی برق نخواهیم داشت