سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۳

خروج ناو «یو اس اس باتان» آمریکا از خلیج فارس

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب: 734381
یک فروند کشتی جنگی آمریکا پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، منطقه را ترک و عازم پایگاه خود در ایالات متحده شد.
خروج ناو «یو اس اس باتان» آمریکا از خلیج فارس
به گزارش جهان نيوز، نیروی دریایی آمریکا از خروج  یک ناو خود که مدتی در آبهای خلیج فارس مستقر بود، خبر داد.

به نوشته «وبگاه نیروی دریایی آمریکا» ناو آبی، خاکی «یو اس اس باتان» پس از مدتی استقرار در خلیج فارس، عازم پایگاه خود در «نورفلوک» در آمریکا شد.

 بنابر اعلام نیروی دریایی آمریکا، این ناو جنگی در زمان استقرار در خلیج فارس با شرکای منطقه ای ایالات متحده از جمله عربستان و امارات متحده عربی تمرینهای مشترکی  انجام داد. بخشی از این تمرینها در دو جزیره عربستانی «کاران» و «کوران» برگزار شد.

چندی قبل رسانه ها از حضور کشتی جنگی یو اس اس باتان در منطقه خبر دادند. به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا این ناو در حوزه استحفاظی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه حضور داشت. پیشتر نیز ناو هواپیمابر «هری ترومن» آمریکا از خلیج فارس و دریای مدیترانه خارج شده بود.

واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی برابر ایران صورت گرفته اما تهران ضمن رد این ادعا گفت‌وگوی منطقه‌ای برای کاهش تنش  وخروج قوای بیگانه  از منطقه را  پیشنهاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
United States
با ترامپ تعامل كنيد!!؟
United States
از ترس آتش سوزی فرار کرد؟؟!!!
ب
Iran, Islamic Republic of
احتمالا میره جایگزین ناو سوخته بشه