پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هفت شهرستان بدون طلاق در سیستان و بلوچستان

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 734378
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در شهرستان‌های نیمروز، هامون، هیرمند، کنارک، سرباز، زهک و تفتان سال گذشته هیچ واقعه طلاقی ثبت نشده اما در شهرستان‌های زاهدان و خاش بیشترین آمار در به ثبت رسید.
هفت شهرستان بدون طلاق در سیستان و بلوچستان
به گزارش جهان نيوز، ادهم کرد زابلی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: برنامه‌های هفته ازدواج جوانان در این استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور ترویج جوانان به این امر مقدس مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برحسب اعلام سازمان ثبت احوال جوان‌ترین استان کشور به شمار می‌رود، افزود: هم‌اینک ۱۱ سازمان مردم نهاد در سیستان و بلوچستان به صورت تخصصی در زمینه ازدواج فعالیت می‌کنند.

این مسؤول گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۸۹۸ متقاضی وام ازدواج در این استان ۳۳ درصد آنان یعنی چهار هزار و ۵۷۷ مورد موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش طلاق در سیستان و بلوچستان برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های پیشگیری در مناطق روستایی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی گفت: در شهرستان‌های نیمروز، هامون، هیرمند، کنارک، سرباز، زهک و تفتان سال گذشته هیچ واقعه طلاقی ثبت نشده اما برعکس در شهرستان‌های زاهدان و خاش بیشترین آمار در این حوزه به ثبت رسید.

وی گفت: هم‌اینک ۱۱ سازمان مردم نهاد در سیستان و بلوچستان به صورت تخصصی در زمینه ازدواج فعالیت می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیش بینی شده بود که ۷ هزار بسته معیشتی در میان مردم توزیع شود، افزود: حدود ۷۹ هزار و ۳۰۰ ماسک توسط سازمان های مردم نهاد در چابهار، خاش، سراوان، هیرمند، نیمروز و ... توزیع شد.

وی گفت: با توجه به شرایط سخت سال گذشته و حوادثی از جمله سیل، زلزله و کرونا، بخش عمده ای از فعالیت های برخی قهرمانان در این استان صورت گرفت و علی کریمی نیز مدرسه ای در شهرستان راسک احداث کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *