پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ولادت بیش از ۲۸۰ هزار نوزاد در بهار سال ۹۹

شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 734238
سخنگوی سازمان ثبت احوال از ولادت بیش از ۲۸۰ هزار نوزاد در سه ماه اخیر خبر داد.
ولادت بیش از ۲۸۰ هزار نوزاد در بهار سال ۹۹
به گزارش جهان نيوز، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه در سه ماهه اول سال ۹۹، ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ نوزاد در کشور متولد شدند، اظهار کرد: در سه ماه اخیر، ۱۴۴ هزار و ۷۶۳ نوزاد پسر و ۱۳۵ هزار و ۷۸۴ نوزاد دختر متولد شده‌اند.

او بیان کرد: در بهار سال جاری بیشترین میزان ولادت در ۵ استان تهران (۳۵ هزار و ۶۵۶)، خراسان رضوی (۲۷ هزار و ۷۶۰)، سیستان و بلوچستان (۲۱ هزار و ۷۲۶)، خوزستان (۲۱ هزار و ۱۸۶) و اصفهان (۱۴ هزار و ۱۷۹) بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به استان‌هایی که کمترین میزان ولادت را داشتند، افزود: ۵ استان، ایلام (هزار و ۸۹۶)، سمنان (هزار و ۹۰۵)، مرکزی (۳ هزار و ۷۲۷)، خراسان شمالی (۳ هزار و ۷۲۹) و بوشهر (۳ هزار و ۷۳۶) به ترتیب کمترین میزان ولادت را در کشور داشتند.

ابوترابی با بیان اینکه میزان ولادت در بهار سال جاری در مقایسه با بهار سال ۹۸ کاهش داشته است، تصریح کرد: در سه ماه اول سال گذشته ۲۹۹ هزار و ۳۸۹ ولادت ثبت شده است که از این آمار ۱۵۴ هزار و ۸۸ نوزاد پسر و ۱۴۴ هزار و ۵۰۱ نوزاد دختر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جمعیت ایران به شدت کم و پیر خواهد شد که این اصلا خوب نیست....