جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۶۴

پشت پرده هشتگ «اعدام نکنید» چیست؟

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 734008
موضوع، کمی پیچیده است؛ مثل بمبی که باید با حوصله و دقت تبیین و خنثی کرد. طراحان پروژه می دانند که موضوع گرانی ناگهانی بنزین در آبان 98، مردم بسیاری را شوکه و عصبانی کرد.
پشت پرده هشتگ «اعدام نکنید» چیست؟
یه گزارش جهان نيوز، محمد ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آنها که هشتگ "اعدام نکنید" را برای سه آشوبگر مسلح و جنایتکار ساخته و پرداخته اند - و نه کسانی که ممکن است از سر احساسات همراهی کنند- انگیزه کاملا روشنی دارند: کاری نکنید و تماشاچی باشید تا داعش و کومله و جانیان سازمان منافقین بتوانند خط را بشکنند و سپس، نظامیان آمریکا و انگلیس بتوانند سرازیر شوند.

موضوع، کمی پیچیده است؛ مثل بمبی که باید با حوصله و دقت تبیین و خنثی کرد. طراحان پروژه می دانند که موضوع گرانی ناگهانی بنزین در آبان 98، مردم بسیاری را شوکه و عصبانی کرد. بنابراین سعی می کنند از همان ظرفیت استفاده کنند؛ شبیه این شبهه که "مجازات اعتراض به گرانی بنزین، اعدام نیست".

مجازات سه متهم که ظاهرا دو تن از آنها هنگام سرقت مسلحانه و ارعاب و جنایت بازداشت شده اند،  یک موضوع است و باید صرفا در روال قضایی خود تعیین تکلیف شود؛  و تدارک کنندگان فتنه و آشوب بنزینی و مشتاقان تداوم آن، موضوعی دیگر.
آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ارتجاع سعودی، سال 97 دنبال اجرای پروژه تابستان داغ بودند. اطرافیان ترامپ گفتند ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را نخواهد دید. گروهک ها را هم به صف کردند، اما از خود مردم شکست خوردند.

یک سال بعد، سوء تدبیر دامنه دار دولت، فرصت ذی قیمتی را فراهم کرد تا گروهک ها، روی موج غافلگیری و شوک زدگی عمومی سوار شوند و همزمان با عملیات بقایای بعث و داعش در عراق، و اجیر شده هایی مثل جنبلاط و جعجع و حریری در لبنان، محور آشوب نیابتی در ایران را هم فعال کنند.

دولت، به مدت چهار سال از افزایش تدریجی قیمت بنزین استنکاف کرد، در حالی که کارت سوخت و سهمیه بندی را هم حذف کرده و در شرایط تحریمی بنزین، مصرف (و قاچاق) را به بالای 90 تا 100 میلیون لیتر رسانده بود. روزانه 100 میلیارد تومان و در چهار سال،  140 هزار میلیارد خسارت.

کشور اصلا استطاعت اقتصادی ادامه این روند پر خسارت را نداشت؛ دولت هم فاقد شهامت و سرمایه اجتماعی لازم بود. بنابراین، مسئولیت و تقصیر خود را در جلسه شران سه قوه تقسیم کرد.

در این میان البته، برخی تحلیل های اصلاح طلبان همراه دولت، این بوده که حتی هدف از تولید فشار اجتماعی کذایی، احیای روند شکست خورده مذاکره (واگذاری امتیاز) با آمریکا بوده است.

در چنین شرایطی بود که رهبر حکیم انقلاب از تصمیم تلخ جلسه سران (در واقع خواسته مضطرّانه دولت) حمایت کردند و راه مجادلات و غفلت تازه در بحبوحه شبیخون امنیتی دشمن را بستند؛ و این در حالی بود که ایشان بیش از همه توجه دهنده و مواخذه کننده مسئولان درباره فشار معیشتی بر مردم بوده اند.

اما امروز؛ طرحان اصلی هشتگ "اعدام نکنید"، همان ها هستند که حضرت امام (ره) را به خاطر مجازات منافقین (پیاده نظام ارتش متجاوز صدام) مورد ملامت قرار دادند. داغ دل مستکبرانی که سال 67 خیال کردند با منافقین، تهران را فتح می کنند، هرگز فروکش نخواهد کرد.

در این میان، عجیب این بود که یک نامزد انتخاباتی در سال 96 با منافقین همنوا شد و با تخطئه جریان انقلابی گفت "من اینها را می شناسم. 38 سال است می خواهند چوبه دار و اعدام در کشور بر پا کنند"! فضاسازی رسانه ای مسموم، موجب شد رهبر انقلاب در حرم اما (ره) درباره تحریفگری دشمن و عوض شدن جای شهید و جلاد هشدار بدهند.

سه سال پس از آن سخنان، آیت الله رئیسی با همه هزینه هایش، سرگرم مبارزه با مفسدان دانه درشتی است که در دولت و مجلس و قوه قضائیه لانه کرده بودند.

این، برای دشمنی که بُرندگی حربه اش را صرفا در غبار آلود کردن فضا و ناامید کردن مردم می داند، عذاب آور است. بنابراین باید دوباره تشخیص را برای مردم دشوار کرد یا اذهان را از اولویت ها منحرف نمود.

مدت هاست در حالی که طیفی از مدعیان اعتدال و اصلاحات با بی تدبیری یا سوء تدبیر، نارضایتی تولید می کنند و مقدمه اغتشاش را فراهم می سازند، پیاده نظام گروهکی و رسانه های دشمن بر موج سوار می شوند و دست به جنایت می زنند؛
وقتی هم نوبت مجازات برخی متهمان می رسد، هم منافقین محارب و هم حامیان سیاسی- انتخاباتی "فتنه بنزینی"، هشتگ می زنند #اعدام_نکنید؟ این هم پوشانی، تصادفی است؟

دشمن در حال تدوام عملیات و اسکی رفتن روی موج برخی سوء تدبیرهاست. در این شرایط، در هر فعالیت رسانه ای باید فاصله گذاری جدی با عملیات دشمن و دواعش و قاتلان 17 هزار شهروند ایرانی را حفظ کرد.

اما سواری ندادن و دوشیده نشدن، حداقل مسئولیت در شرایط فتنه است. باید روشنگری کرد و بر بصیرت و صبر انقلابی عمومی افزود؛ رفتاری که بی تردید، تضمین آینده است: "ان الانسان لفی خسر؛ الا الذین آمنوا عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر".
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اریانی
Iran, Islamic Republic of
بپشت پرده ایی وجود ندارد یک سری خائنین به وطن بنام سلبریتی ادعای دانشمندی از خودشان در می آورند و در همه مسائل دینی و سیاسی و اجتماعی مداخله می کنند و نه تنها مشکل کشور را حل نمی کنند بلکه با نظرات غیر کارشناسی خود کشور را با چالش مواجه می کنند.
داود
Iran, Islamic Republic of
سزای تجاوز به عنف و تخریب اموال عمومی و تهدید امنیت ملی و خیانت به کشور اعدام است والسلام.
United States
داعش
خخ
Iran, Islamic Republic of
این 3 نفر داعشی وطنی هستن.
Iran, Islamic Republic of
اعدام اعدام اعدام چه سلبریتی هارو خوش بیاد چه بد بیاد
Iran, Islamic Republic of
این اتهام شما از کجا اوردید
شاکی
Iran, Islamic Republic of
دلار 23000 تومانی و سکه 11 میلیونی و تورم 500 درصدی نتیجه حمایت این جماعت سلبریتی ..... است.
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه...
Iran, Islamic Republic of
حالا خفه خون گرفته اند و هیچی نمیگن
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی هر چه خیانت کار و جنایت کار . نفوذ کرده باشد باید هم انتظار این را داشت
Iran, Islamic Republic of
این مطلب اگر جا بیفتد ان وقت هر منافق و هر ضد انقلابی به علت خیانت حکم اعدام صادر شود انان می ایند و...
رضا
Iran, Islamic Republic of
خب منافق و ضد انقلاب که به مرگ خود راضی نیست! چشمش دنیای انسانی را نمی پسندد. آرزویش فحشا؛ نوکری زالوصفتان غربی و سرمایه داری صهیونیستها و لیبرالها و قانون جنگل است!!!
Luxembourg
باید خلافکاران را مجازات کرد اما چرا نظام در این ۴۰ سال برای پیشگیری از نا رضایتی ها کاری نکرده؟ چرا بجای جذب قلوب ملت باید به انتقام فکر کنیم؟ آیا ادامه این روش برای انقلاب سودمند خواهد بود ؟ ریش سفیدان باید تصمیم بگیرند چون جوان ها احساسی فکر می کنند.
United Kingdom
قلوب منافقین جذب شدنی نیست. اگر جذب شدنی بود پیغمبر این کار را می کرد.
Iran, Islamic Republic of
این درسته منافقین دلهاشون رو مهر کرده اندو حرف حق رو نمی شنوند و عمل نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
در این امرل شک نکنید که اگر قوه قضائیه عقب بشینه دیگه باید هر کسی مواظب خونه و اموال خودش باشسه تا دیگران
Iran, Islamic Republic of
اگه قوه قضائیه عقب بشینه اینها دیگه ول کن نیستند و خودشون رو حاکم میدونن
Iran, Islamic Republic of
واقعا عجیبه چه طور یک عده جرات می کنند در حمایت از قاتلان و مفسدان فتنه گر هشتک بزنند!
شجاع
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
کشور نباید به نظرات این سلبریتی ها.. اهمیت بدهد بلکه تک تک آنه را باید احضار و بازخواست شوند
United States
مثلا ازادیه و تو به حرف هاش گوش نده خوب... سخته؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا و برعکس نظر شما موضوع اصلا پیچیدگی ندارد . یکم چرده رو بزنید کنار و چشت چرده رو ببینید وقتی حمایت از حقوق بشر به سبک امریکایی و محکوم کردن مخالفان ان از جمله جمهوری اسلامی یک ملاک و معیار مهم برای دریافت گرین کارت و ویزای اقامت و ویزای شینگن و ورود به خاک ایالات متحده و اروپا و شرکت در جشنواره های اونور ابی و داور این گونه جشنواره ها شدن و گرفتن اسکار مثل اصغر فرهادی باشه طبیعتا صف می کشن برای محکوم کردن مجرمان امنیتی ولی در ماجرای شهید حججی و حاج قاسم خفه خون می گیرن . لطفا این قدر نپیچونید مسئله رو .مردم خودشون می فهمن
Germany
با این نظر کاملا موافقم
شاهد مطلب تعدادی به اصطلاح سلبریتی (شما بخوانید فندق مغز ) پیش از این با سوار شدن بر موج اینگونه هشتک های طراحی شده توسط بیگانه با خیانت به وطن و مردم خود موفق به اخذ گرین کارت و اقامت در کشور خصم شدند
Iran, Islamic Republic of
مدیرانی که باعث گرانی بنزین وآشفتگی کشور وبی ارزش نمودن پول کشور وبدبختی مردم شدند باید پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
تا الان که نشدن و پاسخگو هم نیستند باید منتظر نشست و دید مجلس یازدهم می تونه انکارو بکنه یا نه
Iran, Islamic Republic of
مدعیان اصلاح و تدبیر در مدیریت امور ناتوان نیستند .....
بهترین زمان برای برخورد قوه قضائیه با شاخه رسانه ای تفنگداران آمریکایی است خواهشا این بار هم کوتاهی نکنید
Iran, Islamic Republic of
تمام کسانی که با دشمن همنوا هستند را محاکمه و مجازات کنید تا این عقب مانده ها دیگر خیانت نکنند
آزادی
Iran, Islamic Republic of
......
جعفر
Iran, Islamic Republic of
یعنی همه یازده میلیون نفری که هشتک زدند رو بگیرن زندانی کنند؟!...
Iran, Islamic Republic of
وقتی یکی از یه نفر دفاع میکنه یعنی داره اون فرد تضمین می کنه .
اینای که میگن اعدام نکنید باید تک تک بیان دادگاه
ازشون تعهد بگیرند که شما این سه نفر را تضمین کنید. که هر جا باز کار خلاف کردند جاش شما ها رو اعدام کنیم ،
United States
۴ ملیون کاربر که هشتگ را توییت کرده اند را که نمیتوان به دادگاه برد برادر...!!! البته صلاح مملکت خویش خسروان دانند!!!
محمد
United States
کلا اعدام دوستداری شما!
.
United States
.....
United States
عجب استدلال محکمی !
علی
Iran, Islamic Republic of
وقتی یک عده خائن ..... میشوند مهره امریکا باید هم برای خشنودی انها دست به هر کاری بر علیه ملت و مملکت بزنند تا بدون مشکل در روز مبادا به انها پناه ببر ند!!
Iran, Islamic Republic of
اول باید دید پشت پرده همزمانی حکم این۳ تا تو ا با دلار ۲۲ تومانی و سکه ۱۰ تومانی چیه
Iran, Islamic Republic of
آقا بیایید ما هم تشتک بزاریم
مثلا هشتک نه به ۴۰ضربه شلاق فردوسی
Romania
از تمام افرادی که در این بحث نظری دارند خواهش می کنم حکایت چهارم گلستان سعدی باب اول را بخوانند
Luxembourg
لطفا احساسات مردم را با منافقین پیوند ندهید خشم و خشونت خوب نیست و مردم مانند همیشه به عطوفت و مهربانی نظام امیدوارند.
United Kingdom
احساسات مردم را فضای مجازی مهندسی می کند و فضای مجازی هم ارث پدری منافقین است.
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر منافقین
راد
Iran, Islamic Republic of
اینها یک مشت اشغال و وطن فروش هستند که باید قوه قضائیه بجرم ایجاد شبه در اذهان عمومی شدیداً با آنها برخورد کند. کوتاهی قوه قضاییه در برخورد با این پیاده نظام دشمن آنها را جسور کرده و تعجب نکنید اگر در آینده بگویند : نه به اعدام صدام نه به اعدام ریگی نه به اعدام ابن ملجم نه به اعدام یزید
Iran, Islamic Republic of
باید اعدام بشن حتی اگه قراره عدالت بر قرار بشه باید حامیان آنها هم محاکمه بشن اون کسانی که از این جانیان دفاع می کنند خودشان با جمهوری اسلامی مشکل دارند تمام این مشکلات مال دولت اصلاح طلبان که با گران کردن بنزین این آشوب ها را براه انداخت
علی
Iran, Islamic Republic of
سوال؟؟؟؟؟
اگر یکی از اعضای خانواده این سلبریتی ها
مورد تجاوز به عنف وسرقت مسلحانه قرار میگرفتند
باز هم تقاضای بخشش می کردند یاهشتک وا امنیتا راه می انداختند!!!!!
United States
جو گیر شدی ؟ كدوم تجاوز ؟
هاله ابهام
Iran, Islamic Republic of
بابک زنجانی چرا اعدام نشد ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر اقدام به اعدام می کردند بازهم سلبریتی ها ادعا می کردند اعدام نکنید و فس علیهذا..
Iran, Islamic Republic of
سلام . سزای هر خائن و جنایت کار و منافق ... فقط اعدام . بخشش و کوتاه نیایید .
Iran, Islamic Republic of
به ترامپ قمارباز میگویم ابتدا زانویش را از روی حلقوم سیاهپوستان بردارد و از اعدام بدون محاکمه سیاهان در خیابان دست بکشد،بعد محکومین دادگاههای ایران حمایت کند
امیر
Netherlands
این اقایان چندی قبل خواستار مجازات سنگین حتی مرگ برای پدری بودن که دخترش را گشته بود چی شده برای این سه نفر از آمریکا و اسرائیل و سعودی و بالاتر از آن آقایانی که آینده نگر هستنند برای کوچ کردن ساز انسان دوستی برای این سه نفر می زنند .جای تامل دارد
Iran, Islamic Republic of
اعد ام نکنید
Iran, Islamic Republic of
این ها رو برای بیگار ی تبعید کنید به نقاط بد اب و هوا بدون بخشش نمیدونم میشه یا نه
Iran, Islamic Republic of
در نقط بد اب و هوا قرار شون بدید و هر کدوم از سلبریتی ها مدعیند برای همراهی همراهشون برن
Iran, Islamic Republic of
این ها که دلشان نازک است و می گویند اعدام نکنید یک کلمه بنویسند کودکان یمنی را بمب باران نکنید
Europe
.....
mohammad
Iran, Islamic Republic of
من موندم نویسنده این مقاله ......
احمد
Iran, Islamic Republic of
......
متعجب
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه خواهان اعدام وشکنجه اندهمه رامنافق ونوکراجنبی میدانن این چه فکری است که هرکس بانظرشما مخالف است بی دین .ضد انقلاب نوکر امریکا وطن فروش و...مینامید شما پیرو کدام قرانید قران ما 114 سوره دارد که 110سوره ان با بسم الله الرحمن الرحیم شروع میشود همین قران میگوید ای کسانیکه ایمان اوردید از ظن وگمان زیاد پرهیز کنید که .بسیاری ازاین شک وگمانها گناهند.وازجستجو درزندگی دیگران وغیبت کردن دوری کنید مسلمانی به عمل است به دل است نه به شعار مسلمان تندرو میشود ابن ملجم غیبت مسلمان به منزله خوردن گوشت برادر مرده خودتان است البته این هم ایه قران است پس درقضاوت کردن دیگران دقت کنیم
علی
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
سلبریتیها اگر می خواهند اظهارنظر کنند که اگر نکنند بهتر است لااقل مردم را به آرامش دعوت کنند . هر چند قشری که به طلاق از همسر شهره است نمیتواند در مدیریت فضای جامعه نقشی ایفا کند.
.
اعدام کنید...
ناصر
Germany
آیا واقعا‌کسانی‌که‌این هشتک‌هارا‌می‌زنند‌می‌فهمند‌چه‌می‌خواهند؟...
،،،
Iran, Islamic Republic of
هیچی نیست و اینها کسانی هستند که فقط میخوان خودشون رو مطرح کنن و از یادها نروند.