جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳

راهکار وزارت صنعت ‌‌برای کنترل بازار خودرو / عرضه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو برای کاهش قیمت

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۱۳
کد مطلب: 733990
سرپرست وزارت صنعت از برنامه این وزارتخانه برای عرضه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در بازار خبر داد و گفت: تولید خودرو ۱۸ درصد افزایش یافت.
راهکار وزارت صنعت ‌‌برای کنترل بازار خودرو
به گزارش جهان نيوز،حسین مدرس‌خیابانی عصر امروز در حاشیه بازدید و افتتاح 11 طرح صنعتی گیلان با بیان اینکه تولید خودرو کشور امسال 18 درصد افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: وزارت صمت علاوه بر اتحاذ راهکارهایی برای کنترل بازار خودرو برای عرضه یک میلیون و 200 هزار خودرو برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست وزارت صمت فضای بیرونی کشورمان را کمی پیچیده اعلام کرد و با بیان اینکه این وضعیت روند تولید را با مشکل مواجه کرده است تصریح کرد: صنعتگران برای خودکفایی در تولید در حال تلاش هستند و در همین راستا گام برمی‌دارند که نمونه بارز آن عزم یکی از شرکت‌های گیلان برای تولید 150 هزار دستگاه کولر گازی است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه توان تولید 70 درصد قطعات کولر اسپیلت در کشور فراهم شده و از خروج ارز جلوگیری می‌کند ابراز داشت: در حال حاضر تنها چند قطعه از این محصول از خارج کشور وارد می‌شود که سعی می‌کنیم برای جلوگیری از ارزبری این مشکل را به نوعی در کشور برطرف کنیم و در زمینه تولید آن در داخل فراهم سازیم.

وی این موضوع که تا چند سال قبل همه لوازم خانگی از خارج کشور وارد می‌شد را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه با خودکفایی هم‌اینک می‌توانیم این کالا را در داخل تولید کنیم افزود: برای کاستن از التهابات بازار خودرو نیز وزارت صمت برنامه‌های خوبی دارد که در چندین بخش مختلف به مرحله اجرا می‌رسد.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه دولت در فضای تحریم یک نگاه ویژه‌ای به استان‌های مرزی دارد و استان‌های مرزی نظیر گیلان می‌توانند کمک زیادی به کشورمان بکنند افزود: استان‌های مرزی در این شرایط ظرفیت خوبی دارند برای افزایش ارتباطات خود با سایر کشورهای همسایه که باید از آن استفاده لازم را ببریم.

مدرس خیابانی انعقاد تفاهمنامه پیوستن ایران به جمع کشورهای اوراسیا را گامی بلند برای کشورمان تلقی کرد و با اشاره به اینکه 500 ردیف از کالاهای صادراتی دارای تعرفه‌های ترجیهی شدند گفت: تعرفه‌های مبادلات تجاری با کشورهای اوراسیا تقریباً صفر است از طرفی مرزهای آبی گیلان کمک بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود.

وی جهت‌گیری جدید کشور در بخش تجارت رسمی را توجه بیشتر به مرزهای شمالی اعلام کرد و با بیان اینکه حجم زیادی از کالاهای اساسی کشور هم‌اینک از مرزهای شمالی وارد می‌شود اظهار داشت: بنادر شمالی ظرفیت‌های بسیار خوبی است تا ما بتوانیم مبادلات خود را با کشورهای اوراسیا و کشورهای CIS تقویت کنیم.

سرپرست وزارت صمت صادرات 98 میلیون دلاری گیلان در سال گذشته و افزایش آن به میزان به 120 میلیون دلار در سال 99 را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: با وجود این که مرزهای ما بسته بود و شیوع بیماری کرونا را داشتیم اما صادرات گیلان افزایش پیدا کرده است بنابراین باید برای تقویت زیرساخت‌های تجاری استان تلاش شود.

مدرس خیابانی برنامه‌های وزارت صمت در مورد خودرو را برشمرد و با تأکید بر اینکه چند کار همزمان را داریم در این حوزه انجام می‌دهیم خاطرنشان کرد: شاید مهم‌ترین کار این است که می‌خواهیم عرضه خودرو را در بازار اضافه کنیم به طوری‌که برای تحقق این هدف برنامه عرضه یک میلیون و 200 هزار خودرو را در کشور داریم.
 
وی با تأکید بر اینکه در سه ماهه ابتدای امسال 18 درصد تولید خودرو کشور با وجود اینکه شدیدترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها در حوزه صنعت در حال اعمال است افزایش یافته است ابراز داشت: در این میان تحویل خودرو هم افزایش پیدا کرده است اما این‌ها به این علت نبوده است که دو خودروساز خارجی کشور را ترک کردند.

سرپرست وزارت صمت تحقق جلوگیری خروج ارز کشور به میزان حدود 300 میلیون دلار در پی تلاش خودروسازان برای تولید قطعات داخلی را متذکر شد و ابراز داشت: تلاش و کوشش ما این است تا بتوانیم با حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای کاهش هر چه بیشتر ارزبری صنعت خودروسازی اقدام کنیم.

وی بخش دیگری که این وزارتخانه می‌خواهد در آن راستا حرکت کند را کاهش تقاضا خودرو یعنی واقعی کردن آن با توجه به فضای حاکم بر کشور اعلام کرد و بیان داشت: برخی از خودرو به عنوان بیزینس استفاده می‌کنند تا بتوانند از اختلاف قیمت آن در بازار استفاده به عمل آورند که قصد داریم این بخش را مدیریت کنیم.

مدرس خیابانی اینکه چرا نتوانستیم قیمت خودرو را کاهش بدهیم را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه یک بخش آن به این دلیل است که شاهد افزایش شاخص‌های کلان تولید بودیم افزود: در حال حاضر علاوه بر دولت بانک مرکزی هم درصدد کمک است تا ما بتوانیم شاخص‌های کل تولید را به نحو احسنت کنترل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..........
United States
اگر وام ارزی بلند مدت و کم بهره در اختیار واحدهای تولیدی خوشنام قطعه سازی برای ورود تکنولوژی و مواد اولیه قرار بگیرد همه ی قطعات را میتوان در داخل تولید کرد و بعد از چند سال کاملا به خودکفایی خواهیم رسید.
Australia
کدام کنترل؟؟ با پول نقد هم در بازار خودروی صفر کیلومتر گیر نمیاد.