جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کرونا ۷۰ درصد شهرهای مازندران را قرمز کرد

پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۸
کد مطلب: 733989
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد شهرستان‌های استان قرمز کرونایی شده است.
کرونا ۷۰ درصد شهرهای مازندران را قرمز کرد
به گزارش جهان نيوز، درحالی مازندران روزهای پایانی پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا را طی می‌کند که مجددا وضعیت قرمز را تجربه کرده است.

طی روزهای گذشته خبرهای ناامیدکننده‌ای در ارتباط با ویروس کرونا در استان مازندران شنیده می‌شود که برخی خبرها حاکی از نبودن تخت بیمارستانی و افزایش تعداد مبتلایان و تعداد بیماران بستری است که به نوعی مردم مازندران را درگیر خود کرده است.

باوجود اینکه ماه گذشته توهم شکست کرونا و حتی عادی سازی کرونا مطرح بوده و حتی بررسی‌های میدانی در معابر شهرها نیز حاکی از این مهم بوده اما قرار گرفتن مازندران در وضعیت هشدار و همچنین به صدا در آمدن وضعیت قرمز این شرایط را از بین برد.

اما در بین خبرها حضور مسافران و باز بودن محورهای شمالی نگرانی هم‌استانی‌ها را بیشتر و بیشتر کرده ولی باید بدانند چیزی جز کرونا در انتظار مسافران نیست.
*70درصد شهرهای مازندران قرمز شدند

براساس گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  ۶۰ تا ۷۰ درصد شهرستان‌های استان قرمز شده است و به‌دلیل نزدیکی شهرهای استان مراودات مردم زیاد بوده و از قبل نیز قرمز شدن استان را پیش‌بینی کردیم و هشدارهای لازم را دادیم .

موسوی با بیان اینکه براساس قانون اگر یک واحد صنفی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد می‌توان آن را پلمب کرد، بر غیرقانونی بودن برگزاری هر نوع مجلسی تاکید کرد و گفت: باید سیستمی راه اندازی شود که  با افرادی که در ویلاها و خانه ها مجلس عروسی، تولد و ترحیم می‌گیرند برخورد شود.

*نیازمند کارهای ضربتی هستیم
این مسؤول با بیان اینکه الان نیازمند کارهای ضربتی هستیم، گفت: اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری کرونا که در سایر استان‌ها انجام می‌شود نمی‌نواند در کاهش ابتلای بیماران در مازندران موثر باشد؛ بنابراین باید یکسری ایده‌های جدید که مغایرت قانونی نداشته باشد را برای کاهش بیماری انجام دهیم.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *