کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سکوت کاندیدای پوششی و معاون اول؛

آقای جهانگیری! ماجرای ۵ دقیقه‌ای یادتان هست؟!/ مردم منتظر شما هستند

26 تير 1399 ساعت 8:36

جهانگیری در بخشی از سخنانی که در اسفندماه سال ۹۶ خطاب به منتقدان زد بیان کرد پنج دقیقه ای به همه انتقادات پاسخ می دهد.


گروه سیاسی جهان نیوز: قیمت‌های دلار و طلا در لحظه در حال افزایش هستند. دلار از 20 تا مقصد 22 و حتی تا رقم 24 تومان راه کوتاهی را طی کرد و برخی از رسانه های جریان اصلاحات حتی رقم های بالاتر و دوبرابر همین قیمت را نیز پیش بینی کرده‌اند. رکوردهایی که یکی پس از دیگری به آسانی شکسته می شود. از سوی دیگر قیمت طلا گرمی به یک میلیون تومان رسید. معلوم نیست وقتی مخاطبان در حال خواندن این مطلب باشند قیمت دلار و سکه  و طلا چه مدارج دیگری را طی کرده باشد.

همین روند بسیاری را به یاد صحبت های یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 می اندازند که بر حسب اتفاق امروز سمت بلند بالایی هم در دولت دوازدهم دارد. «اسحاق جهانگیری» که در آن زمان به عنوان نامزد انتخاباتی پوششی در حمایت از حسن روحانی در این انتخابات شرکت می کرد امروز حدود 7 سال است بر مسند معاون اولی دولت تکیه زده است. چهارسالی که در دولت یازدهم گذشت و حالا سه سال و اندی است که در دولت دوازدهم به عنوان معاون اولی سپری می شود.
 

معاون اول دولت در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیان می کرد: «ما ملت عزیز مشکلات زیادی را حل کردیم. ثبات را به اقتصاد ایران برگرداندیم. مگریادتان رفت لحظه ای نرخ ارز عوض می شد.لحظه ای قیمت کالاها عوض می شد. اصلا مگر سرمایه گذار می توانست برای تولید و سرمایه گذاری فکری بکند.»

جهانگیری در مناظره دوم یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که 15اردیبهشت سال 96 برگزار شد اظهار داشت: «مردم یادتان هست وضعیت اقتصاد چگونه بود، دارو پیدا نمی‌شد، کره، پنیر و شیر خشک پیدا نمی‌شد. سیلوهای گندم خالی بود؟ یادتان هست برخی شب‌ها در صف بانک‌ها می‌خوابیدید تا صبح چند سکه بخرید؟ اما شما مشکلات را می‌توانید حل کنید. شما هر وقت به صحنه آمدید تهدیدات را برطرف کردید.»

وی اظهار کرد: « از نگاه اصلاح‌طلبانه می‌گویم باید از تمام ظرفیت‌ها زنان،‌ مردان‌،‌ جوانان و بازنشستگان استفاده کنیم.»

اما امروز شاهد سکوت معنادار معاون اصلاح طلب دولت یازدهم هستیم. وی البته در بخشی از سخنانی که در اسفندماه سال 96 خطاب به منتقدان زد بیان کرد 5 دقیقه ای به همه انتقادات پاسخ می دهد، اما هنوز در برابر مشکلات اقتصادی کشور و خصوصا تغییر لحظه ای نرخ ارز و طلا و کالاهای اساسی دیگر سخنی نگفته است. اگر به سال جاری و افزایش سرسام آور قیمت ها نگاهی بیندازیم از طلا و سکه گرفته تا موارد غذایی مانند مرغ و تخم مرغ و برنج این روزها فشار اقتصادی مضاعفی بر گرده مردم وارد شده است.

زمانی که دلار در سال 96 رو به افزایش گذاشت، دولت با سخنان معاون اول خود سعی کرد که قیمت دلار را ثابت نگاه دارد و دلار4200 تومانی به نام دلار جهانگیری شناخته شد. برخی از روزنامه های اصلاح طلب از جمله جریده سازندگی که یکی از رسانه های حزب متبوع آقای جهانگیری یعنی کارگزاران است، تصویری از جهانگیری با لباس سوپرمن را منتشر کرد. سوپرمنی که قرار بود ناجی اقتصاد ایران باشد.
 

هر چند اصلاح طلبان در قهرمان سازی ید طولایی دارند اما امروز نه تنها دلار جهانگیری نتوانست مشکلات کشور را حل کند بلکه بسیاری بیان می کنند که این سیاست اقتصادی غلط باعث به بار آمدن هزینه مضاعفی به کشور شد و حالا افزایش سرسام آور قیمت دلار بالای کانال 20 هزار تومان نشان می دهد که سوپرمن اقتصادی نتوانسته است کاری از پیش ببرد. 

جهانگیری وقتی که به طور مجزا به کاندیداهای سال 96 اختصاص داده می شد با به کار بردن اصطلاحی کلیدی با عنوان « کاری کردیم کارستان» بیان می کرد: « کاری شد کارستان. رئیس جمهور خودش وقت گذاشت.هفته ای دو جلسه اقتصادی گذاشت. رونق شروع شده است. رشد اقتصادی در سال جاری بالا رفته است. فضای بین المللی مثبت شده.ما به همه اهدافمان در برجام رسدیم. دنیا عاشق کار کردن با ایران شده است. هجوم کشورهای شرقی و غرب برای کار کردن با ایران آغاز شده است.» 


کد مطلب: 733986

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733986/آقای-جهانگیری-ماجرای-۵-دقیقه-ای-یادتان-هست-مردم-منتظر-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com