کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید هادی غفاری:

تنها راه اثرگذاری ايران در عرصه بين‌المللی کنار گذاشتن تنش با دنیاست/ درک اصولگرايان از مشکلات کشور سطحی است

25 تير 1399 ساعت 9:04

برخي اصولگرايان درک سطحي از مشکلات کشور دارند و اين وضعيت به خوبي در رويکردي که مجلس يازدهم در پيش گرفته، مشاهده مي‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: هادی غفاری، از چهره های شناخته شده اصلاح طلب و جزو فعالان فتنه سال 88 در گفتگو با روزنامه زنجیره ای آرمان ضمن آنکه درک اصولگرایان را از مشکلات کشور سطحی خوانده، گفته است: «امروز ايران بيش از هميشه در عرصه بين‌المللي به تعامل سازنده و مثبت با جهان نياز دارد». البته که هیچ کس منکر بحث تعامل سازنده با کشورهای دنیا نبوده و  نیست اما کیست که نداند منظور اصلاح طلبان از عبارت «تعامل سازنده» و عباراتی نظیر «دوری از تنش» چیزی به غیر از کوتاه آمدن از منافع ملی و تسلیم در مقابل کدخدا و اعوان اروپایی‌اش نیست. دیر زمانی نگذشته است که عده ای برای رفع تنش(!) با دنیا-آمریکا و چند کشور اروپایی- جدای از تقدیم امتیازات نقد هسته ای، پیشنهاد برجام موشکی و منطقه ای هم می دادند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات هادی غفاری را در ادامه خواهید خواند:

*برخي اصولگرايان درک سطحي از مشکلات کشور دارند و اين وضعيت به خوبي در رويکردي که مجلس يازدهم در پيش گرفته، مشاهده مي‌شود. اين وضعيت از گذشته تاکنون در جريان اصولگرايي وجود داشته است. حتي عقلا و چهره‌هاي معتدل جريان اصولگرايي نيز از درک شرايط زمان و مکان ناتوان هستند و هنوز نتوانسته‌اند خود را با شرايط جديد جامعه هماهنگ کنند.

*امروز ايران بيش از هميشه در عرصه بين‌المللي به تعامل سازنده و مثبت با جهان نياز دارد. از ابتداي انقلاب قرار بود ما با همه کشورهاي جهان جز اسرائيل تعامل سازنده داشته باشيم. تنها راه تأثير‌گذاري ايران در عرصه بين‌المللي کنار گذاشتن تنش و تعامل سازنده با کشورها جهان است.

بیشتر بخوانید:
از افتخارات ما تذکر به امام(ره) درباره رفتارهای فراقانونی‌اش بود!
شاید مردم دل‌شان بخواهد به شمر و خولی رأی بدهند
امام حسین(ع) هم روز عاشورا قبل از جنگ تلاش کرد مساله را حل کند

*مردم ايران به دنبال آن هستند که مسئولاني داشته باشند که زبان ارتباط با جهان را خوب بلد باشند و با زبان و لحن بين‌المللي با کشورهاي جهان سخن بگويند. قرار نيست در اين وضعيت به هيچ قدرتي باج داده شود. در اين راستا بايد در همه حالت عزت و استقلال کشور حفظ شود. با اين وجود حفظ عزت و احترام بين‌المللي بيشتر با زبان احترام ميسر است و اين راه کم‌هزينه‌تر است. هر چه با زبان تندتر و بي‌ملاحظه سخن گفته شود به همان اندازه بايد منتظر واکنش‌هاي تند و تنش‌آفرين باشيم.

*معقتدم آقاي احمدي‌نژاد به اندازه‌اي عقل دارد که متوجه باشد در بين مردم جايگاهي چنداني ندارد. اگر وي واقعا گمان مي‌کند در بين مردم داراي جايگاه است بايد وارد صحنه شود و در انتخابات رياست‌جمهوري کانديدا شود.

*در شرايط کنوني کشور در وضعيتي قرار گرفته که جريان اصلاحات بايد به فکر «نجات ملي» باشد. «نجات ملي» به معناي عام آن مورد نظر بنده است. نجات ملي به معناي اين است که مسئولان کشور با جديت و عزم راسخ درصدد رفع مشکلات مردم برآيند و شرايطي را به وجود بياورند که ميزان رضايت مردم افزايش پيدا کند.


کد مطلب: 733900

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733900/تنها-راه-اثرگذاری-ايران-عرصه-بين-المللی-کنار-گذاشتن-تنش-دنیاست-درک-اصولگرايان-مشکلات-کشور-سطحی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com