پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

مستنداتی در مورد خرید و فروش رأی در انتخابات وجود دارد/ تهران ۴ برابر استاندارد جهانی خانه خالی دارد/ واگذاری کیش کذب محض است/ بوشهر در یک قدمی بحران کرونا قرار دارد

چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 733895
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن آنکه تعلیق اجرای پروتکل الحاقی را به عنوان راهی برای مقابله با نفوذ غرب ارزیابی می‌کند، با بیان اینکه «با توجه به قرارگرفتن در شرایط تحریم این قرارداد می تواند به ما کمک کند.» از امضای قرارداد ایران و چین استقبال می‌کند.
در شرایط فعلی استیضاح روحانی به مصلحت کشور نیست
به گزارش جهان نيوز، متن مصاحبه تفصیلی «ابراهیم رضایی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم، با خبرگزاری برنا به شرح زیر است:

بالغ بر دو میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد/ 25 درصد از آمار مربوط به خانه‌های خالی داخل شهر تهران است
- باتوجه به اینکه طرح اصلاح مالیات برخانه‌های خالی برای اولین بار توسط شما در مجلس مطرح شد، چه عاملی منجر به ارائه این طرح به مجلس شورای اسلامی شد؟
گرانی سرسام‌آور قیمت مسکن دلیل ارائه طرح مالیات بر خانه خالی یا اصلاح ماده 54 قانون مالیات‌های مستقیم است. در واقع خرید و فروش و اجاره مسکن در داخل کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است. بنابراین باید اقدامات زیادی جهت کنترل قیمت مسکن در کشور صورت بگیرد. وقتی علت افزایش قیمت مسکن را بررسی کردیم، متوجه شدیم که بالغ بر 2 میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد و حدود 25 درصد از آمار مربوط به خانه‌های خالی، داخل شهر تهران است. اگر این میزان مسکن به بازار عرضه شود و خالی نماند نه تنها بخش زیادی از نیازهای مسکن در داخل کشور رفع می‌شود بلکه قیمت مسکن هم کنترل می‌شود. لذا این موارد باعث شد که از طریق ایجاد ساز و کاری تلاش کنیم که حتی‌الامکان مسکن خالی و بلااستفاده در کشور باقی نماند. دو برابر استاندارد جهانی خانه خالی در کشور داریم که این رقم در شهر تهران 4 برابر است و با این قانون امیدواریم این آمار معقول شود.
 
- مجلس یازدهم شعار انقلابی بودن را می دهد آیا انقلابی بودن به معنای انجام اقدامات تند است؟
انقلابی بودن طبق تعریف و معیار رهبر معظم انقلاب اسلامی به معنای منطقی، قاطع، قانونی و  شجاع بودن است. مقام معظم رهبری در رابطه با انقلابی بودن می‌فرمایند: انقلابی گری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودبایستی عمل کنیم.

استیضاح رئیس جمهور را به مصلحت کشور نمی‌دانم
- طرح استیضاح رئیس جمهور را امضا کردید؟
خیر، طرح استیضاح رئیس‌جمهور را امضاء نکردم بلکه طرح سوال از او را امضا کردم.

- با توجه تاکید مقام معظم رهبری بر تعامل میان قوا، طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس کمرنگ شده است؟
بله، به نظر می‌رسد که این طرح کمرنگ شده است اما این نکته را هم باید در نظر داشت که استیضاح، حق نمایندگان است و انجام استیضاح هم به معنای تندروی نیست. همچنان که مفهوم استیضاح در نفس خود این کلمه نهفته است، به عبارت دیگر استیضاح یعنی توضیح خواستن و لزوما استیضاح رئیس جمهور به معنای برکناری او نیست. ممکن است نمایندگان از پاسخ رئیس‌جمهور قانع شوند کما اینکه در گذشته بسیاری از وزرا استیضاح شدند و مجدداً رأی آوردند. البته بنده در شرایط فعلی استیضاح رئیس جمهور را به مصلحت کشور نمی‌دانم.

خرید و فروش رأی یکی از آسیب‌های انتخابات است
- طی دیداری که با رئیس قوه قضائیه داشتید به بحث خرید و فروش رأی در حوزه‌های انتخابیه اشاره کردید، آیا این اقدام صورت گرفته است و براساس مستنداتی این قضیه را مطرح کردید؟
در انتخابات گذشته خرید و فروش رأی صورت گرفته است. در مجموع یکی از آسیب‌های بعضی از حوزه‌های انتخابیه بحث خرید و فروش رأی بوده است که در مورد آن، مستنداتی هم وجود دارد. البته در این دوره با قاطعیت و هوشیاری دستگاه‌های قضایی، نظامی و امنیتی شاهد کمترین میزان از خرید و فروش رأی بودیم. اما امیدواریم در آینده ساز و کاری ایجاد شود که آمار خرید و فروش رأی، مخصوصاً در حوزه‌های انتخابی با جمعیت کم، به صفر برسد.

طراحِ طرح استیضاح رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا این کار را انجام داده است؟!/ مجلس شفاف‌ترین نهاد است
- از فراکسیون سیر و عدس تا طرح استیضاح رئیس‌جمهور همگی نشان‌دهنده این  است که در مجلس یازدهم حاشیه بر متن غلبه پیدا کرده است؟
این گفته را قبول ندارم چرا که برای مجلس حاشیه ساختند. متاسفانه رقبای مجلس از بیگانه گرفته تا بعضی‌ها در داخل که رقیب مجلس هستند،  تفکر حاکم بر مجلس یازدهم را برنمی تابند و برهمین اساس برای آن حاشیه هایی ساختند. هر چند استیضاح رئیس جمهور حاشیه نیست اما کسی که این کار را انجام داده، باید خودش پاسخگو باشد که چرا این کار را انجام داده است؟! در مجموع به دلیل نظارت شیشه ای و همگانی که بر روی مجلس صورت می‌گیرد این نهاد دائماً در معرض قضاوت است. مجلس تنها نهادی است که مذاکراتش به طور مستقیم از رادیو پخش می شود و به همین دلیل، شفاف‌ترین نهاد در همه ادوار مجلس است. این شفاف بودن خود به خود تبعاتی دارد.

نوع حرف زدن نمایندگان نباید خارج از ادب و نزاکت باشد
- فضای حاکم بر افکار عمومی جامعه حکایت از نوعی التهاب در جامعه دارد، شنیدن داد و فریاد نمایندگان از رادیو مجلس تا چه اندازه این فضا را ملتهب‌تر می‌کند؟
به این صورت نیست، داد و بیدادها بسیار کم و موردی بوده است. البته داد و بیدادها برای دفاع از حقوق ملت اعم از فرهنگیان، معلمان حق التدریسی، حقوق بازنشسته‌ها و سایر اقشار جامعه است. ما به عنوان نماینده یک نارسایی را می‌بینیم و می‌گوییم فکری به حالش شود، به همین دلیل در نهایت صدای نماینده بلند می‌شود. اما روال عادی مجلس به این صورت است که دستور کار دارد یا مسوولی می‌آید و گزارشی می‌دهد یا طرح و لایحه‌ای در مجلس بررسی می شود و موافقین و مخالفین نظر خود را اعلام می‌کنند. منتها نوع اعلام نظرات و حرف زدن نمایندگان باید به گونه‌ای باشد که در واقع از ادب و نزاکت، خارج نشویم.

طرفدار پاسخگو بودن شبکه‌های اجتماعی به قوانین نظام جمهوری اسلامی هستم
- پیش از این اعلام کرده بودید که طرفدار اینترنت پرسرعت هستید، آیا طرفدار فیلتر اینستاگرام هم هستید؟
طرفدار اینترنت پرسرعت، ارزان و امن هستم. در ارتباط با اینستاگرام و هر شبکه اجتماعی خارجی طرفدار و حامی پاسخگو بودن این شبکه‌ها و ابزارها به قوانین نظام جمهوری اسلامی هستم. همانطور که در بسیاری از کشورها این شبکه‌ها پاسخگوی قانون، دادگاه و مجلس هستند. انتظار داریم که این شبکه‌‌ها پاسخگوی قوانین و مقررات کشور و دستگاه قانونی کشور ما هم باشند.

قربتا الی الله به اعتبارنامه تاجگردون رای منفی دادم
- با توجه به اینکه از مخالفین اعتبارنامه تاجگردون بودید، در قضیه اعتبارنامه وی مسائل جناحی نیز مطرح بوده است؟
مسائل جناحی مطرح نبود چرا که اگر به دلیل اصلاح‌طلبی بود، اصلاح طلب‌تر از تاجگردون هم در مجلس داریم. حداقل بنده که به اعتبارنامه وی رأی مخالف دادم قربتا الی الله این کار را کردم و برای دفاع از حقوق ملت و عمل به وصیت نامه امام راحل رأی مخالف دادم، چراکه هدف ما تشکیل مجلسی منطبق بر قانون و عاری از فساد است.

در شعبه 10 مسائلی در مورد دلخوش مطرح بود
- در خصوص نماینده‌های دیگر مخصوصا دلخوش هم برخی مسائل مطرح بود اما گویا به دلیل اینکه مسائل او شبکه‌ای نبود، اعتبارنامه او تایید شد؟
با بررسی اسناد راجع به او قضاوت صورت گرفته و رای دادند. در مجموع همه این اقدامات در دفاع از حقوق همه مردم ایران انجام می‌شود.

- با توجه به اینکه شما در شعبه ده حضور داشتید، آیا موارد مطرح شده در مورد دلخوش درست بود بود؟
اگر راجع به هر کس دیگری هم اسنادی بود من ندیدم کمااینکه راجع به دیگران هم من سندی ندیدم.

- بنابراین فسادی در مورد دلخوش وجود نداشت؟
درباره دلخوش مسائلی مطرح بود، البته مطمئن نیستم و او هم از خودش دفاع کرد و در نهایت رأی به تایید او، صادر شد.

اهل مذاکره با همه دنیا هستیم
- باتوجه به اینکه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم هستید این سوال مطرح می‌شود که دولت‌های گذشته شعار مذاکره نکردن با آمریکا را دادند و در نهان کار دیگر کردند، آیا مجلس یازدهم که این شعار را می‎دهد در بحث مذاکره با آمریکا جا پای دولت‌های قبل می‌گذارد؟
رژیم صهیونیستی را در دنیا به رسمیت نمی شناسیم اما اهل مذاکره با همه دنیا هستیم و با این کار مشکلی نداریم. در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا را به نفع کشور، اقتصاد و مردم نمی دانیم چراکه هر وقت به مذاکره نشستیم، بیشتر ضرر کردیم. لذا در حال حاضر مذاکره با آمریکا را اصلا به مصلحت کشور نمی‌دانم و معتقدم این اقدام هیچ منفعتی برای کشور ندارد.

نمی‌گوییم که مذاکره با اروپا کاملا ممنوع است
- شما از منتقدین برجام هستید، آیا همه انتقادات شما متوجه طرف خودی و داخلی است؟
مقصر اول عالم، آمریکا است، مجرم اول شیطان بزرگ آمریکا است و در این موضوع ما شکی نداریم.
- این مجلس مدام بر طبل مذاکره نکردن با غرب می‌کوبد، آیا سیاست نگاه به شرق را مدنظر دارید؟
خیر، درهای مذاکره با اروپا را نمی‌بندیم و به هیچ‌وجه نمی‌گوییم که مذاکره با اروپا کاملا ممنوع است. اروپا اگر حقوق ما را بدهد خوب است اما به اروپایی‌ها، خوشبین نیستیم و اعتماد نداریم.

تعلیق اجرای پروتکل الحاقی در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است
- آیا بحث خروج ایران از NPT در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شده است؟
خیر. بیشتر بحث تعلیق پروتکل الحاقی مطرح است. به این ترتیب که اگر زیاده‌خواهی‌های غرب و آژانس بیشتر شود و عایدی خاصی هم برای ما نداشته باشد، اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم و این برنامه در دستور کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است.

با تعلیق اجرای پروتکل الحاقی راه نفوذ غرب را می‌بندیم
- نتیجه تعلیق اجرای پروتکل الحاقی چیست؟
در صورت تعلیق اجرای این پروتکل اجازه نمی‌دهیم که بازرسان آژانس انرژی اتمی در هر زمان و مکانی که اراده کردند بیایند از مراکز هسته‌ای ما بازرسی کنند. لذا از این طریق راه نفوذ را بر روی غرب می‌بندیم. در حقیقت پروتکل های الحاقی به آژانس اجازه می دهد که از مکان‌های هسته‌ای بازرسی کند که با تعلیق آن برای آنها محدودیت ایجاد می کنیم.

هنوز با چینی‌ها به هیچ توافق عملیاتی نرسیدیم
- آیا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قصد ورود به قضیه قرارداد 25 ساله ایران و چین را دارد؟
بله حتما این کمیسیون به قرارداد ایران و چین ورود پیدا می‌کند. منتها مواردی که در جامعه راجع به این قرارداد گفته می‌شود درست و دقیق نیست به عنوان مثال این صحبت‌ها که کیش را واگذار کردند و غیره کذب محض است. نکته بعدی این است که تا این لحظه توافق بر روی کلیات است. در واقع هنوز با چینی‌ها به هیچ توافق عملیاتی نرسیدیم و درحال مذاکره هستیم که برای تامین منافع ملی، طی 20 یا 25 سال آینده بتوانیم به توافق برسیم. همچنین با توجه به قرارگرفتن در شرایط تحریم این قرارداد می تواند به ما کمک کند.

24 درصد GDP کشور در 24 فاز پالایشگاهی پارس جنوبی تولید می شود
- با عطف به اینکه نماینده دشتستان هستید، اگر در این مورد صحبتی دارید در خدمت شما هستیم.
شهرستان دشتستان یکی از شهرستان‌های استان بوشهر، دارای مردمی نجیب، صبور، مومن، متدین، انقلابی و سخت‌کوش است که بنده افتخار دارم که خادم این مردم و نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم باشم. این شهرستان و در مجموع استان بوشهر علی‌رغم ظرفیت‌های عظیمی که دارد نتوانسته به حق و حقوق خود دست یابد. از استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی یاد می‌کنند.در حقیقت 24 درصد GDP کشور در 24 فاز پالایشگاهی پارس جنوبی تولید می شود، همچنین90 درصد صادرات نفتی کشور را استان بوشهر به خود اختصاص داده است. ظرفیت 7 میلیارد دلاری، یعنی بیش از 40 درصد پتروشیمی کشور در این استان واقع شده است. بزرگترین نیروگاه اتمی فعال کشور در این استان قرار دارد. یکی دیگر از ظرفیت‌های این استان برخورداری از 900 کیلومتر مرز دریایی است. در دشتستان سالانه بالای 400 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود که 15 درصد ظرفیت کل خرمای کشور در این شهرستان، تولید می شود.

آب در بوشهر جیره‌بندی است
با این عدد و رقم‌ها و با این شاخص‌ها و این ظرفیت‌ها استان بوشهر نباید مشکلی داشته باشد اما مسائل و مشکلات ما در این استان و در دشتستان، بسیار زیاد است، مهم‌ترین  مشکلات این شهرستان بیکاری و دیگری مساله بی آبی است. علیرغم اینکه جوان‌های متخصص و تحصیلکرده داریم اما آمار بیکاری رو به افزایش است. در وضعیت آب هم آب شرب و هم کشاورزی مشکلات فراوانی وجود دارد. به واسطه بی‌توجهی‌هایی که صورت گرفته این مسائل هنوز حل نشده‌اند و امید داریم که بتوانیم با همراهی و  فعالیت دولت و کار جهادی مساله بی‌آبی را در این منطقه حل کنیم. برای مردم ما آب جیره بندی است، زمان های خاصی آب دارند و به این صورت نیست که در شبانه روز، آب داشته باشند. البته راه‌حل‌های فراوانی نظیر مهار روان آب‌ها، استفاده از ظرفیت دریا و آب شیرین کن مثل سد و طرح آبخیزداری برای حل این مسئله وجود دارد. اگر مساله آب در این شهرستان حل شود، حتما بر روی اشتغال و بیکاری هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت چراکه اگر کشاورزی رونق بگیرد، اشتغال هم رونق می‌گیرد.

بوشهر در یک قدمی بحران قرار دارد
البته مسائل و مشکلات دیگری مانند اعتبارات پایین شهرستان دشتستان وجود دارد، برخی از مردم که از قبل مشکلات معیشتی داشتند در ایام کرونا فقیرتر شدند. در حال حاضر یکی از جدی‌ترین مسائل و مشکلات استان بوشهر و شهرستان مساله کرونا است، ما در وضعیت قرمز قرار داریم، یک وضعیت خطرناک و یک قدم مانده به بحران. مساله جدی است و از همه مسئولین و به خصوص دولت خواهش می‌کنم که همه توان خود را برای حل مساله کرونا در استان بوشهر و شهرستان دشتستان، به کار بگیرند. در استان بوشهر کمبودهای زیادی اعم از کمبود نیروی انسانی، منابع، تجهیزات داریم که امیدواریم دولت مساله را حل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هیچ مصلحتی بالاتر و مهمتر از وضعیت معیشتی مردم نیست .
Iran, Islamic Republic of
دفیقا" به همین جهت صلاح نیست!
Iran, Islamic Republic of
کسی که منفی داده میشه بگی چه چیزی از معیشت مردم بالاتر و مهمتر است
Iran, Islamic Republic of
ب شرطی که رییس جمهورش کارامد باشه...
Iran, Islamic Republic of
درود بر نمایندگانی همچون دکتر زاکانی .
Iran, Islamic Republic of
پس از اعتراف تلخ و دیرهنگام و متأسفانه بدون عذرخواهی رئیسجمهور نسبت به کوتاهی در امر مسکن، منتظر اعترافهای بعدی این دولت ناکارآمد در سایر فاجعههایش مثل حذف کارت سوخت، حذف طرح شبنم و ایران کد، ماجرای بورسیه و برجام چای و... هستیم
Iran, Islamic Republic of
از دستگاه قضایی درخواست میشود با کسی که آن حجم نجومی از ارز و سکه را روانه بازار کرد و چوب حراج به سرمایه کشور زد برخورد شود.
Iran, Islamic Republic of
با تمام وجود از اقدامات انقلابی رئیس محترم قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی تقدیر و تشکر میکنم. البته باید با مسئولینی که بیشتر فساد از ناحیه زیرمجموعه آنان صورت میگیرد برخورد شود. به عبارتی باید سرچشمههای فساد را کور کرد.
Iran, Islamic Republic of
مطالبه شهدا و خانواده شهدا مجازات سنگین مفسدین اقتصادی است، کسانی که بازار و اقتصاد کشور را هدف قرار دادهاند و هر روز برای معیشت مردم مشکل درست میکنند.
Iran, Islamic Republic of
مشکل بزرگ ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که پایگاه اطلاعرسانی فعال در طول شبانهروز ندارد فقط یک سخنگو گذاشتهاند که در چند وعده خبری در تلویزیون ظاهر شده و آمار را میخواند.
United States
مشکل امثال شما هم این آیت که مجاهدان سلامت را که بیش از ۵ ماه است شبانه روز در خدمت مردم هستند را بی خود و بی جهت و با نق زدنهای خود خسته کردی
Iran, Islamic Republic of
قبول داریم که شرکت مردم در مراسمهای عزا و عروسی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش داد ولی دولت هم بپذیرد که با راه انداختن صف در جلوی بانکها و دفاتر پیشخوان در فروش سهام عدالت بیتدبیری کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بیبرنامگی و سوءمدیریت در دولت فوقتصور است. قیمتها لحظهای شده و هرکس سوءاستفاده میکند. مجلس و نمایندگان به داد ملت برسند. مردم واقعا ناراحت هستند.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور بالاخره پس از 7 سال به عقب ماندن در بخش مسکن اقرار کرد. سؤال ما این است که در کدام زمینه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتهاند؟ .
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسجمهور به جای اینکه حرف از مذاکره با قاتل شهید سلیمانی بزند باید بگوید میوههای گلابی برجام و آفتابتابان سرانجام چه شد و مسئول این همه خسارت وارده به مردم و کشور کیست؟
United States
رابطه با قاتل سلیمانی؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
عربستان خواستار مقابله با برنامه هستهای و موشکی ایران شد/ دخالت و مداخله عربستان برنامه هستهای و موشکی ایران، برای سعودی ها جنایتکار شماره یک گران تمام می شود.
Iran, Islamic Republic of
قیمت میوه فصل چه ربطی به دلار و تحریم های امریکا دارد که مرتب بالا می رود؟
Iran, Islamic Republic of
جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار شماره یک تنها ترور سردار سلیمانی نبوده است
آمریکا حنایتکار شماره یک ازسال 1332 تاکنون بیش از 999 هزار نفر مردم مظلوم ایران را قتل عام کرده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و ناتو 20 سال است درتجارت مواد مخدر افغانستان نقش دارند.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف متحاوز رژیم کودک کش سعودی غیر نظامیان یمنی را ازسال 1394 تاکنون با بمب هی ممنوعه، سلاح های ممنوعه و بمب خوشه ای ساخت آمریکا، اروپا و اسرائیل می کشد..
Iran, Islamic Republic of
کسی توان اداره کشور را ندارد ...!!!
Iran, Islamic Republic of

هرکس بیاید، مسکن را ۵۰۰ درصد گران نمی‌کند آقای پزشکیان!
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: ای کاش درباره توان موشکی هم مذاکره می‌کردیم
Iran, Islamic Republic of
ابتکار:نباید فرصت مذاکره با ترامپ را از دست بدهیم
Iran, Islamic Republic of
آمریکا: ایران مثل کره شمالی پایِ میز مذاکره بیاید
مردم ایران پای میز مذاکره با آمریکا جنایتکار شماره یک نمی رود...
Iran, Islamic Republic of
که ترور سپهبد شهید سلیمانی در فرودگاه بغداد توسط ارتش تروریست ائتلاف آمریکا با هدف حفاظت از تروریست های داعش در عراق و سوریه و رژیم کودک کش صهیونیستی انجام شده است.
آمریکا تروریسم بین المللی است.
آمریکا داعش جهانی است.
داعش پیاده نظام کاخ سفید است.
داعش نیروهای گارد ملی آمریکا است.
Iran, Islamic Republic of
تداوم بی عملی وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی
علی رغم اینکه بارها وزیر خارجه به مجلس وعده داده بود که در حوزه دیپلماسی اقتصادی کارنامه قابل قبولی از خود ارائه کند ولی در سال ۹۸ هم شاهد بی عملی وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی هستیم.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور درباره برجام چه گفته بود؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سفر ظریف به کشورهای خارجی هیچ فایده ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ندارد .
Iran, Islamic Republic of
ظریف: به هیچ عنوان برای توافق جدید با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم/ برای مذاکره با عربستان آماده‌ایم!!!!
Iran, Islamic Republic of
مخالفت بغداد با عملیات نظامی آمریکا در خاک عراق
دولت بغداد رسما با از سرگیری عملیات نظامی توسط نظامیان آمریکایی در خاک عراق مخالفت کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بازتاب گسترده خطبه‌های نماز جمعه دیروز
رهبر ایران ترامپ را دلقک نامید
حضور رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه این هفته تهران و خطبه‌های مهم ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرد.
Iran, Islamic Republic of
در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دهلی‌نو
ظریف: ادعای اروپایی‌ها درباره برجام مردود است
وزیر امور خارجه با برشمردن ‌اشتباهات و بی‌عملی اروپایی‌ها در قبال تعهدات‌شان در برجام، اقدام اخیر سه کشور اروپایی و ادعاهای آنها را مردود خواند.
Iran, Islamic Republic of
کدام دادگاه باید به بی‌تدبیری‌های پرتلفات شما رسیدگی کند؟.
Iran, Islamic Republic of
صورت‌حساب خسارت برجام روشن است با چه رویی دفاع می‌کنید؟..
Iran, Islamic Republic of
اعتراف جدید پنتاگون
۳۴ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار صدمات مغزی شده‌اند....
Iran, Islamic Republic of
مشکلات ما با آمریکا، کشورهای اروپایی و عربستان سعودی از طریق گفت و گو و مذاکره حل نخواهد شد/ ظریف باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا، کشورهای اروپایی و عربستان سعودی و... اعتراف کند و باید از مردم ایران عذرخواهد کند.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات ما با آمریکا، کشورهای اروپایی و عربستان سعودی از طریق گفت و گو و مذاکره حل نخواهد شد/ ظریف باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا، کشورهای اروپایی و عربستان سعودی و... اعتراف کند و باید از مردم ایران عذرخواهد کند.
Iran, Islamic Republic of
ترور سردار سلیمانی نقض آشکار قوانین بین المللی است
ترور سردار سلیمانی نقض آشکار قوانین بین المللی است
Iran, Islamic Republic of
دولت (آمریکا) اخیراً اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور (ترامپ)، آمریکا یکی از رهبران نظامی مهم کشوری را به قتل رساند که ما با آن کشور (ایران) در جنگ نیستیم. من به عنوان کسی که فارغ التحصیل دانشکده حقوق از دانشگاه هاروارد هستم و در مورد این گونه موضوعات مطالب زیادی نوشته ام این اقدام را غیراخلاقی و نقض آشکار قوانین ملی و بین المللی می دانم.
Iran, Islamic Republic of
مردم آمریکا سزاوار آن هستند که از حقیقت مطلع شوند..
Iran, Islamic Republic of

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر ادعا کرد که این کشور برای مذاکرات بدون پیش‌شرط با ایران به‌منظور جلوگیری از تشدید تنش در منطقه آماده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران نمی توان با حامیان اصلی قاتلان 18 هزار شهید ایرانی مذاکره کند.
امردم یران نمی تواند با حامیان اصلی بیش از 200 هزار شهید ایرانی درجنگ تحمیلی هشت ساله مذاکره کند.
مردم ایران نمی توان با قاتل شهید سلیمانی مذاکره کند.
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت روحانی دربرابر مقابل امریکا عامل اصلی ریشه مشکلات منطقه است
United States
توانایی نمایندگانتان را هم‌داریم ‌می بینیم هر روز سر عضویت در کمیسیونها برای خدمت!!!! دارند باهم میجنگند.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ضد علیه ملت ایران است.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولتمردان دوست ندارند بر خرید و فروش ارز،سکه،خانه و... مالیات آنی برقرار کنند?
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا دولتمردان دوست ندارند بر خرید و فروش ارز،سکه،خانه و... مالیات آنی برقرار کنند?.
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
"استیضاح، حق نمایندگان است".
تهران
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
تهران
Iran, Islamic Republic of
....
United States
....
Iran, Islamic Republic of
مرگ یک بار شیون هم یکبار !!
خدا حافظ و نگهبان این مردم است..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.....