کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۷۲ کشته در سیل ژاپن +عکس

فارس , 24 تير 1399 ساعت 15:08

آخرین گزارش‌ها از وقوع سیل و رانش زمین در جنوب غربی ژاپن حاکی است که 14 هزار و 800 خانه در این کشور تخریب شده‌اند و شمار تلفات به 72 نفر رسیده و همچنین 13 نفر نیز مفقوده شده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، شمار تلفات سیل ویرانگر در جنوب غربی ژاپن در حالی به ۷۲ نفر رسیده که بر اساس گزارش‌هایی از سوی مقامات، ۱۴ هزار و ۸۰۰ خانه تخریب شده‌ و یا آسیب دیده‌اند.

بر اساس گزارش خبر‌گزاری اسپوتنیک، بارش باران سنگین و بی‌وقفه در بسیاری از نواحی مسکونی در جنوب غربی ژاپن موجب وقوع سیل و رانش زمین شده است.
به نوشته اسپوتنیک، شمار تلفات این سیل تاکنون به ۷۲ تن رسیده و ۱۳ نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند.

وقوع سیل در جزیره «کیوشو» در جنوب غربی ژاپن روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد. مناطق شمالی کیوشو  هم تحت تاثیر این سیل قرار گرفتند و در پی این حادثه ده‌ها هزار سرباز ژاپنی و دیگر نیروهای امدادی برای عملیات جستجوی ناپدید شدگان  و کمک به تخلیه مردم از مناطق سیل زده  در منطقه مستقر شدند.

روز گذشته (دوشنبه)، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن از شهر کوماموتو در این جزیره که در جریان این سیل آسیب دیده است، دیدار کرد تا از آسیب‌ وارده شده یک ارزیابی انجام دهد. آبه متعهد شد که به مقامات محلی در خصوص بازیابی این فاجعه کمک کند.

 
















اداره هواشناسایی ژاپن نیز با صدور شدید‌ترین هشدار در زمینه بارش باران از اهالی مناطق «فوکوکا»، «ناگازاکی» و «ساکا» خواسته برای حفظ جان خود تمام تدابیر ایمنی را به کار بگیرند. اداره هواشناسایی ژاپن همچنین از بیش از ۱.۲۲ میلون نفر شهروند کیوشو خواسته منطقه را ترک کنند.

مقام‌های دولت ژاپن در شهرستان «کوماموتو» و «کوگوشیما» پیشتر دستور تخلیه بیش از ۷۵ هزار نفر را از مناطق جنوبی این کشور صادر کردند اما این دستور «اجباری» نبود.

بسیاری از ساکنان مناطقی که هشدار تخلیه دریافت کرده بودند، از بیم ابتلا به ویروس کرونا ترجیح دادند در منازل باقی بمانند.


کد مطلب: 733852

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733852/۷۲-کشته-سیل-ژاپن-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com