جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رییسی: استفاده از ماسک باید فرهنگ شود

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 733842
نبود زیر ساخت الکترونیک و ضعف دولت الکترونیک باعث ش مردم بیرشتر به خیابان بیاییند و درگیر ویروس کووید ۱۹ شوند.
رییسی: استفاده از ماسک باید فرهنگ شود
به گزارش جهان نيوز، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری گفت: در کشور ما موارد ابتلا‌های اخیر به دلیل برگزاری مراسمات عروسی و عزا بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: بیشترین ابتلا‌ها از این مراسم‌ها بوده است و عامل دوم مسافرت‌ها هستند و در نهایت مهمانی‌های خانوادگی و دست جمعی که این موضوع هم مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: رعایت دقیق و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی اولویت جدید وزارت بهداشت است و همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و همچنین نظارت مردمی می‌توان در درست عمل کردن به این موضوع منجر شود.

رئیسی ادامه داد: افرادی که از ابتلای خود به ویروس کرونا مطلع هستند لطفا در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات و جمع‌ها خوددار یکنند، زیرا این نکته برای کنترل ابلتلا افراد به بیماری موثر است.

وی گفت: باید برنامه ریزی کرد تا در کنار زندگی و ادامه کسب و کار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم. زدن ماسک مهم‌تر از این است که چه نوع ماسکی استفاده می‌کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تصریح کرد: باید سبک زندگی ما به سمت استفاده از ماسک برود.
 
وی ادامه داد: نبود زیر ساخت الکترونیک و ضعف دولت الکترونیک باعث ش مردم بیرشتر به خیابان بیاییند و درگیر ویروس کووید19 شوند.
 
رییسی گفت: مردم بدانند موارد ابتلای کووید۱۹ در روز‌های بعد از ماه رمضان، به دلیل برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و شلوغی بود و بیشترین ابتلا‌ها را از این مراسم‌ها گزارش داشتیم. پرهیز از برگزاری و شرکت در چنین تجمعاتی در شرایط فعلی بسیار مهم است. همچنین مسافرت‌ها نقش مهمی در انتقال بیماری دارد. البته مهمانی‌های خانوادگی و دسته جمعی را نباید فراموش کرد و این دورهمی‌ها نیز در انتقال بیماری بسیار مهم هستند و باید از آن‌ها پرهیز کرد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: برنامه اصلی وزارت بهداشت و کشور در این مرحله، رعایت دقیق و نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی است و همه باید در این زمینه همکاری کنند. رعایت پروتکل‌ها و نظارت بر آن‌ها تنها به وزارت بهداشت بازنمی‌گردد و نقش سایر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین نظارت‌های مردمی نیز بسیار مهم است.

وی همچنین گفت: افرادی که مبتلا به این بیماری هستند و از بیماری خود اطلاع دارند، حتما در خانه بمانند، خود را قرنطینه کنند و در جمع حضور پیدا نکنند. یکی از مشکلات آن است که افراد مبتلا علیرغم اطلاع از بیماری، در جمع حضور می‌یابند. عدم حضور این افراد در ادارات و تجمعات و جامعه بسیار مهم است.

رییسی ادامه داد: در مجموع ضمن اینکه زندگی در جریان است و ادامه می‌یابد باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم، فاصله گذاری و زدن ماسک را بسیار جدی بگیریم. زدن ماسک بسیار مهم‌تر از این است که چه نوع ماسکی بزنیم.

رییسی در پاسخ به سوالی درباره بازیافت ماسک‌های استفاده شده و فروش مجدد آن‌ها، گفت: خیر، واقعا چنین چیزی نیست و کشور ما نیاز به بازیافت زباله ماسک ندارد. توصیه اصلی در این زمینه این است که تاکید می‌کنیم که اولا افراد در خانه ماسک ساده و پارچه‌ای تولید کنند و دوما اگر می‌خواهند ماسک بخرند، از جا‌هایی خریداری کنند که مطمئن باشد. نیازی نیست از دستفروش یا جا‌های غیرمطمئن خریداری کنیم. البته این موضوع و شایعات در فروردین ماه که ماسک کم بود، حتی در کشور‌های دیگر هم وجود داشت و از آنجایی که همیشه سعی می‌کنند، تیری به کشور ما بزنند، گفتند این ماسک‌ها را آماده می‌کنند و به ایران می‌فرستند که از شایعات عجیب و غریب بود. این موضوع صحت ندارد.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *