پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

بیکارترین استان‌های کشور کدام است؟ +جدول

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 733810
داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد استان لرستان با نرخ بیکاری ۲۱ درصد به عنوان بیکارترین استان ایران در بهار امسال شناخته شده است.
بیکارترین استان‌های کشور کدام است؟ +جدول
به گزارش جهان نيوز، مطابق آمار ارائه شده از نتایج بیکاری در فصل بهار 99  لرستان با 21 درصد بیکاری بیکارترین استان کشور است.  نرخ بیکاری لرستان در بهار امسال به 21 درصد رسیده در حالی که این نرخ در مدت مشابه پارسال16.3 بوده است.
 
پس از استان لرستان نیز استان چهارمحال و بختیاری با نرخ 19.1 درصد و استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 13.8 و13.1 بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داشته‌اند. کمترین نرخ بیکاری در بهار امسال نیز به ترتیب مربوط به  خراسان جنوبی با 4 درصد بیکاری  و استان های اردبیل, مازندران, مرکزی و فارس است که به ترتیب 6درصد, 6.2درصد,6.5 درصد و 6.6 بوده است.
 
شکاف بیکاری استان‌ها نشان دهنده فاصله بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ بیکاری استان‌ها در یکسال است که این شاخص از تفاضل بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ به دست می‌آید.

مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت خودش ازسال 1392 تاکنون عامل اصلی بیکاری درسراسر کشور بوده است.
اعتراف حسن روحانی در یزد: اگر کسی بیکار باشد مقصرخودش است/ دولت نباید شغل ایجاد کند.
دولت روحانی عامل اصلی مشکلات مردم و کشور است.