شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

شمار مجروحان آتش‌سوزی ناو آمریکایی به ۵۷ نفر رسید

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب: 733742
ارتش ایالات متحده آمریکا رسما از افزایش شمار مجروحان آتش‌سوزی در ناو آمریکایی به ۵۷ نفر خبر داد.
شمار مجروحان ناو آمریکایی به ۵۷ نفر رسید
به گزارش جهان نيوز،  ناوگان اقیانوسیه آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اذعان کرد که تاکنون ۵۷ نفر در پی انفجار و آتش سوزی در یک فروند ناو جنگی آبی- خاکی با ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» مجروح شده‌اند.

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: از این تعداد ۳۴ نفر نیروی نظامی و ۲۳ نفر دیگر غیرنظامی هستند؛ ۵ نفر از مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

 

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی راه‌های ممکن برای وارد کردن فشارهای دریایی بر ونزوئلا بود، ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» در پایگاه دریایی سن دیه گو در ایالت کالیفرنیای آمریکا گرفتار حریق شد و در این حادثه دست کم ۲۱ نفر از خدمه آن مجروح شدند.

این ناو یکی از جنگ افزارهای مهم ارتش آمریکا محسوب می‌شود اما با این وجود رسانه‌ها و دولت آمریکا نوعی سیاست سکوت خبری را در مورد آن در پیش گرفته‌اند در حالی که در خصوص بروز حوادث به مراتب کوچک‌تر در ایران هیاهوی رسانه‌ای گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکایی و همچنین رسانه‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درباره آن به راه می‌افتد.

در خصوص حادثه‌ای که برای این ناو رخ داده، ای بی سی نیوز به نقل از دریادار «اریک سوبک» از آغاز تحقیقات رسمی برای روشن شدن علت وقوع این حادثه خبر داده است.

به نوشته‌ای بی سی نیوز، ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» ظرفیت یک هزار خدمه را دارد اما در زمان وقوع حادثه ۱۶۰ ملوان در آن حضور داشته‌اند.

این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که حدود ۲۰۰ ملوان و افسر نیروی دریایی آمریکا هنگام وقوع حادثه روی عرشه ناو«یو اس اس بونهام ریچارد» حضور داشته‌اند.

آتش‌نشانان در سن‌دیه‌گو اعلام کرده‌اند که حوالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی از آنها خواسته شده برای مهار آتش به سوی یک کشتی جنگی پهلو گرفته در پایگاه نظامی واقع در جنوب غرب ایالات متحده حرکت کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شناورهای دریایی و ماموران آتش‌نشانی برای مهار آتش که برخی شاهدان علت آن‌را انفجار اعلام کرده‌اند به محل اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود که «یو اس اس بونهام ریچارد» ناو جنگی حادثه دیده، قابلیت حمل دست کم ۲۰ فروند جنگنده پیشرفته اف ۳۵ را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
. جالبه بدونید شعار ناوشکن امریکایی بونهام ریچارد اینه: «من هنوز شروع به جنگیدن نکرده‌ام»

بزرگوار هنوز شروع به جنگیدن نکرده منفجر شد.