کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه برای جراحی کاشت مو آماده شوم؟

23 تير 1399 ساعت 16:46


کاشت مو یکی از اتفاقات مهمی است که در زندگی هر فردی ممکن است روی دهد. بسیاری از افراد هیچ‌گونه ذهنیتی از جراحی کاشت مو و نحوه‌ی آماده شدن برای آن ندارند. به‌همین‌دلیل، قصد داریم در این مقاله شما را برای این اتفاق بزرگ آماده کنیم.

جراح دستورالعملی دقیق برای قبل از جراحی آماد می‌کند، به همه پرسش‌های شما پاسخ می‌دهد، سابقه پزشکی مفصلی از شما می‌خواهد و شما را معاینه می‌کند تا مطمئن شود برای جراحی کاندیدای مناسبی هستید.

قبل از جراحی، جراح موارد زیر را از شما درخواست خواهد کرد:

●توقف سیگار کشیدن حداقل شش هفته قبل از جراحی برای بهبودی بهتر
●پرهیز از مصرف آسپیرین، برخی داروهای ضدالتهاب و برخی داروهای گیاهی که موجب افزایش خونریزی می‌شوند
●شاید از شما خواسته شود که دوش بگیرید و موهایتان را با صابون معمولی یا آنتی‌باکتریال بشویید
●فارغ از نوع جراحی، آب‌رسانی به بدن قبل و بعد از جراحی برای بهبودی بی‌خطر بسیار اهمیت دارد

جراحی کاشت مو معمولاً به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. حتماً پس از جراحی باید کس دیگری شما را به خانه برساند و حداقل اولین شب پس از جراحی را با شما سپری کند.

در روز جراحی کاشت مو چه اتفاقی می‌افتد؟

کاشت مو معمولاً با بی‌حسی موضعی و در مکانی معتبر انجام می‌شود. این مکان ممکن است بیمارستان، کلینیک‌های جراحی سرپایی یا اتاق جراحی درون مطب باشند. جراحی کاشت مو بین 2 تا 8 ساعت طول می‌کشد. جراح بر اساس جزئیات برنامه جراحی، طول مدت آن را تخمین می‌زند. دستورالعمل‌هایی درباره نحوه آماده شدن و آنچه باید انتظار داشته باشید در اختیارتان قرار داده خواهد شد. آنچه باید انتظار داشته باشید عبارت است از:

●ناحیه اهداکننده اصلاح می‌شود تا جراح به گرافت‌های مو دسترسی داشته باشد و بتواند آن‌ها را بردارد
●کل سر با شامپو شسته و تمیز می‌شود تا از عفونت پیشگیری شود
●ممکن است برای کمک به آرام شدن شما، بی‌حسی خوراکی یا تزریقی استفاده شود
●بی‌حسی موضعی درون پوست سر تزریق می‌شود
●روشی که انتخاب شده است تعیین می‌کند که جراح برای برداشتن
●فولیکول‌های مو و کاشت آن‌ها در پوست از چه تکنیکی استفاده می‌کند
●معمولاً جراح برای حفظ بهتر گرافت‌ها بین آن‌ها فاصله ایجاد می‌کند
●سپس پوست سر تمیز و با گاز پوشانده می‌شود
●شاید مجبور شوید برای کمک به بهبودی، باند کشی استفاده کنید

احتمالاً پس از اینکه مدت کوتاهی تحت نظر بودید می‌توانید به خانه برگردید مگر اینکه با نظر جراح خود برنامه‌های دیگری برای بهبودی فوری پس از جراحی در نظر داشته باشید.
 

کاشت مو

مراقبت‌های پس از جراحی و بهبودی
جراح با شما درباره مدت‌زمانی که پس از آن می‌توانید به فعالیت‌های معمولی روزمره و کار بازگردید، صحبت خواهد کرد. پس از جراحی، شما و فرد مراقبت‌کننده از شما دستورالعمل‌های مبسوطی درباره مراقبت‌های پس از جراحی دریافت خواهید کرد که شامل اطلاعات زیر است:

●درن‌ها، اگر استفاده شده باشند
●علائم طبیعی که تجربه می‌کنید
●نشانه‌های بالقوه بروز مشکل

بلافاصله پس از جراحی
ممکن است سرپوشی برای سرتان به شما داده شود که احتمالاً باید حداقل دو روز از آن استفاده کنید. پوست سرتان بسیار حساس خواهد شد به همین دلیل برای جراحتان به مدت یک هفته داروی مسکن برایتان تجویز خواهد کرد. پزشکتان همچنین آنتی‌بیوتیک هم برایتان تجویز خواهد کرد تا احتمال عفونت را کاهش دهد.

اگر پس از جراحی دچار درد شدید یا طولانی شدید یا قرمزی و تورم مشاهده کردید، با جراحتان تماس بگیرید تا بفهمید که درد، قرمزی و تورمتان طبیعی است یا نشانه مشکل است.

چارچوب زمانی بهبودی
رعایت همه دستورالعمل‌های مراقبت از بیمار که توسط جراح در اختیارتان قرار گرفته اهمیت حیاتی دارد. معمولاً یک یا دو روز پس از جراحی کاشت مو می‌توانید سر کار برگردید اما برخی بیماران ترجیح می‌دهند مدت بیشتری استراحت کنند. این به نوع کاری که می‌کنید بستگی دارد. پس از مدت کوتاهی (گاهی بلافاصله پس از جراحی) گرافت‌های مو می‌ریزند و حدوداً تا سه ماه بعد دوباره رشد نمی‌کنند. این فرآیندی بسیار طبیعی است و به موهای جدید فرصت می‌دهد تا در آن محل رشد کنند. موهای جدید باید پرتر و طبیعی‌تر به نظر برسند. باید بدانید که طول مدت بهبودی در افراد مختلف بسیار متفاوت است.

ماندگاری نتایج چقدر است؟
نتایج کاشت مو در تمام عمر باقی می‌ماند اما برخی بیماران بعد از جراحی متوجه می‌شوند که برخی از موهای طبیعی‌شان به ریزش ادامه می‌دهند یا موهای جدیدشان به‌اندازه‌ای که می‌خواستند پر نیست. در این موارد، معمولاً بیماران برای جراحی دوم وقت می‌گیرند.
کاشت مو

ارتباط خود را با جراح کاشت موی خود حفظ کنید
برای ایمنی و داشتن زیباترین و سالم‌ترین نتیجه باید در زمان‌های توصیه‌شده و هر زمان که پرسشی درباره نتایج و بهبودی کاشت مو داشتید برای ارزیابی به مطب جراحتان مراجعه کنید. هر زمان که نگرانی یا پرسشی داشتید حتماً با جراحتان تماس بگیرید.

هزینه‌های مربوطه
هزینه کاشت مو از پزشکی به پزشک دیگر، منطقه‌ای به منطقه دیگر و بر اساس تکنیک جراحی متفاوت است.

هزینه‌های جراحی کاشت مو شامل هزینه‌های مکان جراحی، بی‌حسی، آزمایشات پزشکی، نسخه‌ها، البسه جراحی و حق‌الزحمه‌ی تیم جراحی است.

جراحتان را بر اساس کیفیت، آموزش و تجربه انتخاب کنید نه قیمت
با مشاهده اعتبارنامه‌ها، آموزش‌ها و گواهینامه‌های جراح کاشت موی مورد نظر خود متوجه خواهید شد که آیا صلاحیت لازم برای انجام کاشت موی شما را دارد یا خیر. آموزش کاشت مو امروزه به‌صورت تخصص پزشکی در مراکز دانشگاهی وجود ندارد و بورد پیوند موی امریکا (ABHRS) تنها مدرک معتبر مورد قبول در کشورهای امریکا و اروپایی است که تحت نظارت انجمن بورد پیوند موی امریکا صادر می‌گردد و شامل دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی است.

محدودیت‌ها و خطرات
خوشبختانه، بروز مشکلات قابل توجه در جراحی کاشت مو به‌ندرت اتفاق می‌افتد. هرساله هزاران نفر کاشت موی موفقی دارند و از نتایج آن راضی هستند. خطراتی که ممکن است شما را تهدید کند در جلسه مشاوره گفته خواهد شد.
همه جراحی‌ها درجه‌ای از ریسک را به‌همراه دارند. برخی از مشکلات بالقوه برای همه جراحی‌ها عبارت‌اند از:

●واکنش منفی به داروی بی‌حسی
●هماتوم یا سروما (تجمع خون یا مایعات زیر پوست که شاید نیاز به تخلیه داشته باشد)
●عفونت و خونریزی
●تغییر در حواس
●جای زخم
●واکنش‌های آلرژیک
●آسیب به ساختارهای زیرین
●نتایج غیر رضایت‌بخش که نیاز به جراحی‌های بعدی دارد

خطرات دیگری که مختص کاشت مو هستند عبارت‌اند از:

●خود فولیکول‌های مو ملتهب شوند یا عفونت کنند
●برخی بیماران چیزی به نام «ریزش در اثر شوک» را تجربه می‌کنند که موجب می‌شود همه موهای کاشته شده به‌یک‌باره بریزند. اما بسیار نامحتمل است که این ریزش مو دائمی باشد و معمولاً موهای جدید در آن محل رشد می‌کنند.

شما می‌توانید با رعایت توصیه و دستورالعمل‌های جراح کاشت مو، قبل و بعد از جراحی، برخی خطرات را کاهش دهید. شایان ذکر است که کلیه‌ی نکات فوق برای جراحی کاشت ابرو نیز صدق می‌کنند.


کد مطلب: 733732

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733732/چگونه-جراحی-کاشت-مو-آماده-شوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com