کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سفیر عربستان، حریری و جعجع را تحریم کرد

فارس , 23 تير 1399 ساعت 13:07

منابع آگاه اعلام کردند، سفیر عربستان سعودی در لبنان حاضر به دیدار با رئیس جریان «المستقبل» و «القوات اللبنانیه» نشده است.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه «الاخبار» به نقل از کسانی که با «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان دیدار داشته‌اند، نوشت، وی از «سعد الحریری» رئیس «تیار المستقبل» و «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» ناراضی است.

در ادامه این گزارش آمده، علیرغم اینکه البخاری اخیرا حجم دیدارهای خود در منطقه «الیرزه» بیروت (که سفرات عربستان در آنجا قرار دارد) را بیشتر و با تعدادی از شخصیت‌های دینی و سیاسی دیدار کرده، حاضر به دیدار با الحریری و جعجع نشده و ناراحتی خود از این دو شخص را ابراز کرده است.

ولید البخاری گفته، الحریری و جعجع حرفی جز اظهارات علیه یکدیگر نمی‌زنند و سیاست ریاض در قبال لبنان محدود به این دو نفر نمی‌شود.

در همین زمینه، البخاری هفته گذشته در ضیافت شامی که سمیر جعجع برای سفرای برخی کشورها ترتیب داده بود، حاضر نشد.

سمیر جعجع و سعد الحریری از اعضای شناخته شده جریان ۱۴ مارس نزدیک به عربستان سعودی و غرب به شمار می‌روند. 

چندی پیش، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ریاض قصد دارد برادر «سعد الحریری» را به جای وی وارد صحنه سیاسی کند، ادامه دارد و وبگاه «النشره» در گزارشی  به همین موضوع پرداخت.

در ابتدای این گزارش به ماجرای بازداشت سعد الحریری در سال ۲۰۱۸ در عربستان سعودی و استعفای اجباری وی اشاره شده و آمده بود، عربستان در آن سال نتوانست به مسیر سیاسی سعد پایان دهد و بر کسی پنهان نیست که روابط میان سعد الحریری رئیس جریان المستقبل و ریاض تا حدی متشنج شده است.

النشره افزود: امروز رئیس جریان المستقبل خود را در وضعیت سخت دیگری می‌بیند که خطرناک و سرنوشت‌ساز هم هست زیرا عضو دیگری از خاندان الحریری یعنی «بهاء» وارد میدان شده است.

النشره افزود، بهاء از حمایت جدی عربستان و بسیاری از کشورهای غربی روبروست، علاوه بر این وضعیت مالی وی از سعد بهتر است و اخیرا توانسته با طیف‌های مختلف در لبنان ارتباط بگیرد و حمایت محلی برای تثبیت موقعیت سیاسی خود را کسب کند.


کد مطلب: 733706

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733706/سفیر-عربستان-حریری-جعجع-تحریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com