شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۵

دزدان دوچرخه پشت دیوار! +عکس

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 733657
دزدانی که لوازم سرقتی را از طریق سایت دیوار به فروش می رساندند با صدور دستورات ویژه ای از سوی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی دستگیر شدند و اموال سرقتی از آنان کشف شد.
دزدان دوچرخه پشت دیوار! +عکس
به گزارش جهان نيوز، بیست و هشتم اردیبهشت گذشته، جوانی با مراجعه به کلانتری شهرک ناجای مشهد از دستبرد دزدان به منزل مسکونی اش خبر داد و گفت: سارقان دو دستگاه دوچرخه گران قیمت را با بریدن قفل های آن سرقت کرده اند. بنابراین گزارش، نیروهای ورزیده دایره تجسس که احتمال می دادند سارقان مذکور در سایت دیوار فعالیت داشته باشند با راهنمایی ها و دستورات ویژه قاضی دکتر اسماعیل رحمانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و با ارائه آموزش های لازم از شاکی خواستند آگهی فروش دوچرخه در سایت دیوار را کنترل کند! در حالی که تحقیقات پلیس برای ردیابی دوچرخه های سرقتی ادامه داشت، شاکی پرونده شانزدهم تیر  تصویر دوچرخه اش را در سایت دیوار دید و بلافاصله پلیس را مطلع کرد.

نیروهای تجسس با دستور سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و با کسب مجوزهای قضایی از معاون دادستان مشهد، از شاکی خواستند با فروشنده دوچرخه قرار بگذارد اما زمانی که شاکی به منزل فروشنده رفت او دوچرخه دیگری را به وی نشان داد و مدعی شد دوچرخه ای که تصویر آن را در سایت دیوار گذاشته بود به فرد دیگری فروخته است. در همین حال نیروهای تجسس با دستور قاضی دکتر رحمانی فروشنده دوچرخه را دستگیر کردند و در بازرسی از منزل وی به لوازم دیگری نیز دست یافتند که مشکوک به سرقت بود. گزارش خراسان حاکی است، جوان فروشنده در بازجویی ها ادعا کرد دوچرخه گران قیمت را به مبلغ پنج میلیون تومان به فردی در نیشابور و دوچرخه دیگر را هم در مشهد به مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته است. با دستگیری خریدار دوچرخه در مشهد مشخص شد که وی از سارقان حرفه ای و سابقه دار است بنابراین تحقیقات بیشتر درباره سرقت های مذکور ادامه یافت.

در همین حال رئیس پلیس پیشگیری از وقوع جرم خراسان رضوی با تاکید بر این که نباید شهروندان به لوازم و اموال فروش در سایت های مختلف و فضاهای مجازی اعتماد کنند گفت: بهای ارزان یا تصاویر غیرواقعی از اجناس در فضاهای مجازی بسیار وسوسه برانگیز است و سارقان و مجرمان معمولا از این ترفند برای کلاهبرداری یا فروش اموال سرقتی استفاده می کنند. بنابراین شهروندان باید هوشیار باشند و به خلافکارانی که پشت این گونه سایت ها پنهان می شوند اجازه عرض اندام ندهند. سرهنگ محمد بوستانی که چندین سال ردای فرماندهی انتظامی مشهد را نیز بر تن داشت افزود:

خرید از مراکز معتبر یا استفاده از آگهی های رسانه های مکتوب که مشخصات فروشنده کالا را احراز می کنند، نقش اساسی در کاهش جرم دارد. این مقام ارشد انتظامی همچنین خاطرنشان کرد: سایت ها و فضاهای مجازی نیز چنان چه به صورت غیرقانونی در این زمینه فعالیت کنند به یقین تحت پیگرد قرار می گیرند. از سوی دیگر نیز کسب و کارهای دارای مجوز در فضاهای مجازی باید ابتدا هویت کامل افراد آگهی دهنده و همچنین شناسنامه و مدارک کالای ارائه شده برای فروش را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا به لانه ای برای خرید و فروش لوازم سرقتی و پاتوقی برای خلافکاران تبدیل نشوند.
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: دزد دوچرخه مشهد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قابل توجه :::
دوچرخه من را از منزل دزدیدند! و بعد از چند روز در سایت دیوار مشهد آگهی کردند. طبق شکایتی که در پاسگاه.... نمودم و صورتجلسه ای که شد. فورا با سارق قرار گذاشتم بعد به پاسگاه مربوطه رفتم و اصلا و ابدا با من همکاری نکردند در دستیگری سارق!!
به ناچار به دادسرای صدف مشهد رفتم و دادستان کمال همکاری را من کردند و سارقین دستگیر شدند. باید در اینجا از ایشان بسیار تشکر کنم.
Iran, Islamic Republic of
دوچرخه من و ۱۷ تیر از پارکینگ منزل سرقت کردند.
من هر روز آگهی های دیوار و می بینم اما هنوز پیداش نکردم
تازه دو روز بود خریدم.
Iran, Islamic Republic of
سرقت دوچرخه در مشهد بیداد می کند و هیچ کاری برای جلوگیری از این امر اتفاق نمی افتد!!! از من تا به امروز 4 دوچرخه حرفه ای دزده اند!!!
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار نصب ردیاب یا چی پی اس روی دوچرخه است