شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

هتل ها پرتکل های بهداشتی جدید را اجرا می کنند

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 733612
از آن جایی که هتل ها و اقامتگاه های بسیاری در جهان دوباره دست به کار بازگشایی و مشتری گرفتن در این دوران گذار از کرونا شده اند پس رعایت نکات بهداشتی که بتواند انتظارات جامعه بهداشت و پزشکی جهانی را در این زمینه برآورده کند هم باید در دستور کار این بدنه جدا نشدنی سفر یعنی هتل و رزرو هتل قرار بگیرد. مهم ترین موردی که باید در این دوران از هتل‌ها توقع کرد این است که با رعایت پرتکل های بهداشتی در هتل ها خطر ابتلا به ویروس کرونا را برای کسانی که قصد اقامت دارند به صفر برسانند و تمام مفاد پرتکل را مو به مو اجرا کنند. قبل از این که اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید و در هتل دلخواه تان اقامت کنید، پرتکل را با هم مرور می‌کنیم.


فضاهای سر بسته هتل
تا قبل از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از هتل ها هر لحظه برای پاکیزه نگه داشتن فضاهای داخلی هتل مانند راهروها و واحدهای اقامتی تلاش می کردند و این برنامه های جدا نشدنی هر هتلی بود. اما زمانی که کرونا بر امنیت سلامت تمام کشورها سایه انداخت و بعد از بازگشایی هتل ها این حساسیت بیش از پیش شد. هتل ها ترجیح می دهند دیگر نظافت عادی هتل را کنار بگذارند و از آخرین متودهای ممکن برای شکاندن گردن این ویروس استفاده کنند؛ در حال حاضر، هتل ها تمام فضاهای داخلی خود را با کلر و دمنده های پیشرفته نظافت می کنند. مواد مورد استفاده در هتل ها و سبک نظافت جدید آن ها همان روشی است که در بیمارستان ها استفاده می شود.

تماس مسافران در هتل ها
یکی از اساسی ترین نکاتی که سازمان های بهداشتی و پزشکی در جهان در مورد کوید 19 ادعا می کنند، شیوع ویروس کرونا از انسان به انسان است و هتل ها در این راستا، بندهایی را تعریف کرده اند؛

. لابی ها از شلوغ ترین نقاط هر هتلی است. بعد از شیوع ویروس کرونا باید مسافر از مسافر دیگر حداقل 6 گام فاصله داشته باشد.

. در رستوران های هتل ها و نحوه قرار گیری صندلی ها باید حداقل 6 گام از یکدیگر فاصله داشته باشند.

. دستکش و ماسک صورت نیز باید از قبل آماده شده و در اختیار مسافران قرار بگیرد.

. هر سه متر باید یک ایستگاه ضدعفونی در فضای هتل تعبیه شود؛ این ایستگاه ها از دستگاه هایی برخوردارند که مسافر می‌تواند با فشار پدال پایی آن ها و بدون دخالت دست، دستان خود را ضدعفونی کند.

بررسی لحظه به لحظه کارکنان هتل
طبق آخرین اعلامیه های سازمان بهداشت جهانی و رعایت پرتکل های بهداشتی در هتل ها از این پس هر کارکنی که قصد ورود به هتل را داشته باشد باید درجه دمای بدن خود را اعلام کند و هر کارمندی از نظافتچی هتل گرفته تا مدیریت مجموعه که دمای بدن اش بالاتر از 37 درجه سانتیگراد باشد اجازه ورود و شروع به کار ندارد.

فاصله هوشمند
میهمانانی که هتل وارد می شوند مدام این توصیه را که حداقل 6 گام از یکدیگر فاصله داشته باشند را می شنوند. در زمانی که میهمانان می خواهند در رستوران ها غذا میل کنند باید فاصله اجتماعی شان را با یکدیگر رعایت کنند و 6 تا 8 گام از یکدیگر فاصله بگیرند. این که شما بتوانید با کیفیت بالایی از خدمات استفاده کنید مرتبط به پرسنل هتل است و این آن ها هستند که باید همه چیز را برای شما فراهم کنند. همین طور، میهمانان در زمان استفاده از آسانسور موظف به استفاده از ماسک هستند.


ضدعفونی کردن دست ها
ضدعفونی کننده دست ها تا آن جایی که امکان دارد باید بدون دخالت دست باشند؛ بدین معنا که یا باید به صورت الکتریکی و چشمی، ماده ضدعفونی کننده دست را انتقال بدهند و یا پدالی.

علامت گذاری در فضاهای عمومی
یکی از بهترین راه ها برای آگاه کردن لحظه ای مسافران، این که در چه جایی باید ماسک بزنن و کجا باید فاصله هوشمند را جدی بگیرند، نصب علامت هایی است که به آن ها هشدار بدهند.

رعایت بهداشت در آسانسورهای میهمانان
. پنل های دکمه ای آسانسورها می بایست هر یک ساعت یکبار ضدعفونی شوند.

. اعلامیه های بهداشتی باید در ایستگاه های ضدعفونی و ورودهای هتل نصب شوند.

. ورود بیش از 4 میهمان همزمان به آسانسور ممنوع است.

آموزش های مقابله با کوید 19
تمام کارکنان هتل ها باید بروشورهای رعایت پرتکل های بهداشتی در هتل ها را در اختیار داشته باشند و آن را به خوبی مطالعه کرده باشند.

شستشوی دست ها، مهم ترین راهکار
شستشوی دست ها با آب گرم و صابون بیش از هر چیز دیگری می تواند به مبارزه با ویروس کرونا و پخش شدن آن بپردازد. هر بار شستشوی دست ها می بایست به مدت 20 ثانیه طول بکشد. بعد از هر 60 دقیقه و انجام فعالیت هایی مانند استفاده از سرویس بهداشتی، عطسه زدن، لمس صورت، پاکیزه کردن بینی، مصرف دخانیات، خوردن و نوشیدن و قبل و بعد شروع به کار می بایست شستشوی دست ها انجام شود.

اقدامات محافظتی PPE
یکی دیگر از موارد رعایت پرتکل های بهداشتی در هتل ها اقدامات محافظتی PPE است که کارکنان هتل بر اساس شغل و وظیفه ای که دارند باید از ماسک ها و شیلدهای مخصوص استفاده کنند و هر چه قدر کارشان با وسایل مورد استفاده میهمانان نزدیک تر و در ارتباط تر باشد، باید بیش از پیش از وسایل محافظتی استفاده کنند.


زمان بندی های دقیق تر
یکی دیگر از عواملی که می‌تواند شیوع ویروس‌کرونا را کم کند، مدیریت زمان‌ها و شیفت‌های کارمندان هتل است. اما بعد از همه‌گیری کوید 19، هر کارکنی حق دارد تنها در شیفت خود در فضاهای عمومی هتل حضور داشته باشد و در غیر این صورت باید به اتاق استراحت برود و از زمان استراحت خود استفاده کند تا فضاهای عمومی هتل خلوت‌تر شود و خطر ابتلا به این ویروس کاهش یابد.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *