پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درمان کرونا چقدر هزینه دارد؟

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 733537
علاوه بر درد و احتمال مرگ در مبتلایان به کرونا، شاید نگرانی اصلی بخشی از جامعه که خوشبختانه تاکنون به آن مبتلا نشدند این است که اگر روزی به این ویروس منحوس مبتلا شدند چگونه از پس هزینه‌های آن بر بیایند.
درمان کرونا چقدر هزینه دارد؟
به گزارش جهان نيوز، علاوه بر درد و احتمال مرگ در مبتلایان به کرونا، شاید نگرانی اصلی بخشی از جامعه که خوشبختانه تاکنون به آن مبتلا نشدند این است که اگر روزی به این ویروس منحوس مبتلا شدند چگونه از پس هزینه‌های آن بر بیایند؛ هزینه‌هایی که در رسانه‌ها متفاوت مطرح می‌شود، اما واقعا هزینه صفر تا صد کرونا [از تست، بستری و درمان تا ترخیص از بیمارستان] چقدر است؟

در گفت‌وگویی با سیما سادات لاری معاون و سخنگو وزارت بهداشت به بخشی از این ابهامات هزینه‌ای پرداخته است.

مرحله اول ماراتن کرونا، آزمایش است، تا پزشکان اطمینان پیدا کنند علائمی که دارید مربوط به کروناست و با بیماری دیگری اشتباه گرفته نشده است.

خبر خوب اینکه انجام تست کرونا برای چندین گروه کاملا رایگان است و اگر در این گروه‌های هدف باشید نیازی نیست حتی یک ریال پرداخت کنید؛ سیما سادات لاری معاون وزیر بهداشت در توضیح این موضوع به میزان گفت: انجام تست کرونا برای گروه‌های هدف شامل افراد علامت‌دار، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری زمینه‌ای و افراد در تماس با بیماران به شرط علامت‌دار بودن یا زنان باردار یا بالای ۶۰ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای در مراکز دولتی رایگان است و هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

لاری در خصوص انجام تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی اظهار کرد: برخی افراد ممکن است در آزمایشگاه‌های خصوصی، آزمایش سرولوژی انجام داده و هزینه‌هایی برای این تست پرداخت کنند که توصیه می‌کنیم از این کار خودداری کنند. زیرا تست سرولوژی وضعیت فعلی بیمار را نشان نمی‌دهد و از این تست برای مطالعات و تحقیقات استفاده می‌شود.

اما اگر خدایی ناکرده جواب تست کرونا شما مثبت شد؛ نگران هزینه‌ها نباشید؛ تنها ۱۰ درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنید و اگر قادر پرداخت همین ۱۰ درصد هم نباشید با مراجعه به بخش مددکاری کل هزینه، رایگان می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح این مورد نیز افزود: درباره هزینه بستری بیماران نیز اگر بیمار بیمه داشته باشد، در مراکز دولتی فقط ۱۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کند و ۹۰ درصد هزینه توسط بیمه پرداخت می‌شود. در بیمارستان غیردولتی یا خصوصی نیز ۹۰ درصد از تعرفه دولتی توسط بیمه پرداخت می‌شود، ضمنا اگر بیمار کرونایی حتی توان پرداخت ۱۰ درصد را هم نداشته باشد، می‌تواند به مددکاری بیمارستان مراجعه کند تا تخفیف دریافت کرده یا کل هزینه او رایگان شود.

وی عنوان کرد: ضمنا اگر فرد بیمه نداشته باشد، با هماهنگی سازمان بیمه سلامت می‌تواند روی تخت بیمارستان بیمه شود و ارزیابی وسع او توسط وزارت رفاه در یک روز انجام می‌شود. اگر بر اساس ارزیابی وسع و دهک بندی که توسط وزارت رفاه انجام می‌شود، فرد قادر به پرداخت حق بیمه خود نباشد، به صورت رایگان بیمه خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت در خاتمه در خصوص هزینه هر بیمار مبتلا به کرونا، بیان کرد: میانگین هزینه بیمار کرونایی بستری در بخش عادی برای بیمارستان، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و بستری در بخش آی سی یو نیز حدود ۴.۵ میلیون تومان است.
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *