جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۶

قیمت شانه تخم مرغ ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 733468
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که با تصمیم امروز سازمان تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مغازه ۱۱ هزار تومان و هر شانه کمتر از ۲۰ هزار تومان تعیین شد.
قیمت هر شانه تخم مرغ کمتر از ۲۰ هزار تومان
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا کلامی در ارتباط اینترنتی با شبکه خبر صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه قیمت درب مرغداری تعدیل شده، از همه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت)، بازرسی اصناف و تعزیرات خواهش می‌کنیم با تمام توان با هر گونه افزایش قیمت و گران‌فروشی در سطح عرضه به شدت برخورد کنند.

وی قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ فله‌ای را ۱۱ هزار تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ را ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای مصرف‌کننده عنوان کرد و گفت: ممکن است قیمت برخی انواع تخم مرغ‌های لوکس با بسته‌بندی‌ها و برندهای متفاوت ممکن است فرق داشته باشد، اما تخم مرغی که دهک‌های مختلف درآمدی از آن استفاده می‌کنند تخم مرغ شانه‌ای است و مردم باید از آن اطلاع داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول بر اساس وزن هر شانه تخم مرغ که ممکن است ۱.۷ یا ۱.۸  یا ۱.۸۵ کیلوگرم باشد، قیمت بین ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین می‌شود و شاخص کنترل در اصل این است که قیمت هر شانه تخم مرغ زیر ۲۰ هزار تومان است.

نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری، ۹۵۰۰ تومان
همچنین ساعاتی پیش ستاد تنظیم بازار با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص قیمت تخم مرغ و مجموعه اقدامات صورت گرفته برای تنظیم بازار این کالا اعلام کرد که مجموعه اقدامات ستاد تنظیم بازار در کنترل صادرات تخم‌مرغ که به واسطه افزایش نرخ ارز روند شتابانی به خود گرفته بود و خروج واسطه‌ها از تامین نهاده‌های مرتبط با این کالا در بازار، سبب شده تا نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری از ۱۱ هزار تومان به ۹۵۰۰ تومان کاهش یابد و همه دستگاه‌های نظارتی و شبکه‌های توزیع مکلف به رعایت این قیمت مصوب هستند و تمام شبکه‌های توزیع از جمله میادین میوه و تره بار، فروشگاههای زنجیره ای و صنوف خرده فروش مکلف هستند نسبت به رعایت قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ در مبادی عرضه به نرخ ۱۱ هزار تومان اقدام کنند.

بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ با توجه به وزن آن (۱/۷ – ۱/۸ کیلوگرم) کمتر از ۲۰ هزار تومان خواهد بود؛ ضمن اینکه تمام حوزه‌های نظارتی در صورت مشاهده عدم رعایت قیمت مصوب، مکلف به برخورد جدی با شبکه عرضه کننده این کالا هستند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قیمت هر شانه تخم مرغ 20 هزار تومان غیر قانونی است
شانه تخم مرغ را بیشتر از 10 هزار تومان نخرید!
Denmark
دروغه هیچ جا با این قیمت نمی‌فروشند. میدان تره بار خیابان جمالزاده جنوبی بیشتر از 2 هفته است تخم‌مرغ شانه‌ای 30 تایی عرضه نمی‌کنه. در عوض در بسته‌های 6 تایی با قیمت هر بسته 6 هزار تومان عرضه می‌کنند. اگه تخم‌مرغ نیست چطور با بسته‌بندی هست و قیمت خون باباشون هست ولی شانه‌ای 30 تایی اصلاً موجود نیست؟؟ تخم مرغ شانه‌ای زیر 30 هزار تومان هیچ جای تهران عرضه نمی‌شود.
Iran, Islamic Republic of
سایه بی تدبیری دولت بر سر تنظیم بازار؛ قیمت مرغ پَر کشید
محمدی
Iran, Islamic Republic of
دیشب 30 تومان یک شانه تخم مرغ گرفتم
United States
یک کاسه کله‌پاچه چهار هزار ساله درون قبری باستانی یافت شده.... تخم مرغ هم بزودی فسیل میشود!!!
!!
Iran, Islamic Republic of
علی برکت ا ... !!