پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

فردا؛ بارش پراکنده در پایتخت

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 733464
معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در جنوب سمنان، جنوب تهران، اصفهان و استان های قم و مرکزی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات با گرد و غبار همراه خواهد بود.
فردا؛ بارش پراکنده در پایتخت
به گزارش جهان نيوز، محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: از امروز تا سه‌شنبه ۲۴ تیر در شمال غرب، سواحل خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان، رشد ابر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد؛ چنین شرایط روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق تهران و سمنان حاکم خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در جنوب سمنان و جنوب تهران، اصفهان و استان های قم و مرکزی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات با گرد و غبار همراه خواهد بود.

اصغری ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، شمال آذربایجان غربی و سواحل خزر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در سه روز آینده در شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رشد ابر و رگبار و رعد و برق خصوصاً در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود و در نوار شرقی کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر از دوشنبه 23 تیر در تنگه هرمز و غرب دریای عمان، گفت: احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک و صدمه دیدن ماهیان در قفس وجود دارد که ضرورت دارد همه فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به عمل آورند.

اصغری افزود: از فردا افزایش ارتفاع موج بین دو تا دو و نیم متر در شرق دریای عمان پیش بینی می شود و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن قایق های کوچک و شناور های سبک وجود دارد، توصیه می شود اعمال محدودیت در تردد قایق های سبک و تفریحی و تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری، جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 22 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 16 درصد است.

اصغری تصریح کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی ابری با افزایش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۴ و ۲۳ درجه خواهد بود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *