کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه سخنگوی وزارت خارجه به ملت‌های مستقل

تسنیم , 21 تير 1399 ساعت 15:16

کاهش محدودیت در خرید و فروش تسلیحات حق قانونی ایران است و طبیعتا آمریکایی‌ها در این مسیر جوسازی می‌کنند که اساس آن دروغ است.


به گزارش جهان نیوز، سیدعباس موسوی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه تحریم تسلیحاتی ایران براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت در هفته آخر مهرماه سال جاری به پایان می‌رسد، اگر طبق ادعایی که مطرح شده تمدید تحریم‌ها ادامه یابد برنامه وزارت خارجه چه خواهد بود؟ اظهار داشت: کاهش محدودیت‌ها در این زمینه، حق قانونی ما و امتیازی است که جمهوری اسلامی ایران به واسطه برجام و قطعنامه 2231 به آن دست یافته و باید محدودیت‌هایی که برای خرید و فروش تسلیحات ایجاد شده طبق این شرایط تا اکتبر برداشته شود.


وی افزود: طبیعتا آمریکایی‌ها دست و پا خواهند زد و اجازه نخواهند داد، همان طور که اکنون جوسازی‌ها و اقداماتی را انجام می‌دهند که اساس آن دروغ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنها به دنبال این هستند که علیه ما یک اجماع جدید ایجاد و جمهوری اسلامی ایران را مخل امنیت تلقی کنند، اما آنان که مخل صلح و ثبات و امنیت در منطقه به شمار می‌آیند نیروهای آمریکایی هستند.

وی تصریح کرد: هشدار دادیم که اگر کشورهای اروپایی به فشارهای سیاسی و دیپلماتیک آمریکا تن دهند و باعث این محدودیت‌ها شوند ایران اقدامات موثر پیش‌بینی کرده که امیدواریم کار به آنجا نکشد.

موسوی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم ملت‌های مستقل زیرفشار آمریکا تصمیم‌های نابه‌خردانه‌ای برای صلح و امنیت بین‌الملل نگیرند.


کد مطلب: 733455

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733455/توصیه-سخنگوی-وزارت-خارجه-ملت-های-مستقل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com