کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حین انجام ورزش ماسک بزنیم؟

ایسنا , 21 تير 1399 ساعت 14:58

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه بر استفاده ورزشکاران از ماسک به هنگام انجام تمرینات ورزشی تاکید کرد.


به گزارش جهان نیوز، دکتر نازنین آرین نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم استفاده ورزشکاران از ماسک حین انجام تمرینات ورزشی، اظهارکرد: هرچند استفاده از ماسک حین انجام ورزش‌های سنگین که دم و بازدم‌‎های عمیق تری نیاز دارد، ورزشکاران را با سختی مواجه می‌کند، اما توصیه می‌کنیم برای حفظ  سلامتی‌شان حتما از ماسک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر ورزشکاری حین انجام تمرینات ورزشی به دلیل استفاده از ماسک دچار تنگی نفس شد و در فضای تقریبا باز و کم جمعیتی بود، می‌تواند برای یک لحظه ماسک خود را برداشته و یک دم وبازدم داشته باشد و دوباره ماسکش را بزند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای اینکه ورزشکاران حین انجام تمرینات ورزشی سنگین در تنفس خود دچار مشکل نشوند، می‌توانند از ماسک‌های سه لایه معمولی استفاده کنند.

وی یادآورشد: استفاده از ماسک حین انجام تمرینات ورزشی باعث مرگ و ایست قلبی ورزشکاران نمی‌شود، اما می‌تواند توان ورزشی آنها را به دلیل سختی در دم و بازدم، کاهش دهد.

آرین در ادامه درخصوص انجام ورزش در فضاهای سرپوشیده هم گفت: به ورزشکاران توصیه می‌کنیم در فضاهای سرپوشیده و باشگاه‌هایی که تهویه مناسبی ندارند، حتی با وجود زدن ماسک هم تمرین نکنند.

این مسئول اضافه کرد: اگر ورزشکاری مجبور باشد در باشگاه و فضای سرپوشیده تمرین کند، درصوتی می‌تواند در این شرایطی تمرین کند که باشگاه با یک سوم یا نهایتا یک دوم ظرفیت مشغول به کار باشد، یک پنجره را باز نگه دارند و از کولر آبی استفاده کنند.  

وی تصریح کرد: همچنین در شرایط کنونی که استان در وضعیت قرمز بلحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد، به ورزشکاران رشته‌های پربرخورد مثل کاراته، تکواندو و ورزش‌های گروهی توصیه می‌کنیم، صرفا تمرینات حفظ سطح آمادگی، آن هم در فضای باز داشته باشند.
نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه افزود: ورزشکاران می‌توانند تمرینات ورزشی خود را با رعایت فاصله اجتماعی دو متری و پروتکل‌های بهداشتی در فضاهایی از جمله پارک‌ها انجام دهند و از ماسک‌های معمولی هم استفاده کنند.

وی در پایان عنوان کرد: ورزشکاران رشته‌های فضای باز مثل گلف، تنیس خاکی، سوارکاری و تیراندازی با کمان که فضای بزرگی برای تمرین در اختیار دارند می‌توانند با حفظ فاصله از دیگر ورزشکاران به تمریناتشان ادامه دهند و درصورتی که فاصله ها زیاد باشد، نیازی به زدن ماسک نیست.


کد مطلب: 733447

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733447/حین-انجام-ورزش-ماسک-بزنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com