جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
خداداد عزیزی:

سازمان لیگ قانون ۲۵ درصد را از کجا آورده؟ مگر رای‌گیری است! / یک نفر از بازیکنانی که کرونا دارد بمیرد فاتحه فوتبال ایران خوانده است

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 733440
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بعید می دانم در ایران کسی باشد که بیمارستان مسیح دانشوری را نشناسد. ظاهرا یک عده می خواهند رزومه این بیمارستان که مرکز اصلی بیماری های عفونی در تهران است را زیر سئوال ببرند.
سازمان لیگ قانون ۲۵ درصد را از کجا آورده؟ مگر رای‌گیری است! / یک نفر از بازیکنانی که کرونا دارد بمیرد فاتحه فوتبال ایران خوانده است
به گزارش جهان نيوز، پیرو انتشار لیست بازیکنان کرونایی دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان موجی از نگرانی بین اهالی فوتبال، خانواده های این افراد و جامعه ورزشی براه افتاد که البته دیگر مسابقات لیگ برتر را هم تحت تأثیر قرار داد. اعتراض اعضای تیم پارس جنوبی جم به تصمیم استقلالی ها از یکسو و اصرار سازمان لیگ فوتبال بر رعایت قانون 25 درصد در رابطه با اعضای کرونایی این دو تیم(فولاد و استقلال)، همه و همه موجب شد تا علامت های سئوال زیادی برای اهالی این رشته بوجود بیاید.

خداداد عزیزی در گفت و گو با دانشجو، در این باره نقطه نظراتش را مطرح کرد و البته وقتی بحث از AFC شد تأکید کرد که ما هر چقدر بتوانیم در داخل مسایل را با کدخدامنشی زیرسبیلی رد کنیم این کنفدراسیون در رابطه با موارد اینچنینی با کسی شوخی ندارد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:
* این روزها کرونا علاوه بر دردسری که برای همه مردم بوجود آورده فوتبالی ها را هم به جان هم انداخته است! از ماجراهای پارس جنوبی جم و استقلالی ها خبر دارید؟
- در فوتبال ایران برای به جان هم افتادن نیازی به کرونا نیست.

* چطور؟
- چون در فوتبال ایران همه به نوعی به جان هم افتاده اند. کلا فوتبال ما با حاشیه هایش شناخته می شود تا با ویژگی های دیگرش. همیشه در فوتبالی ایران حاشیه بیش از مسایل فنی مورد بحث بوده و حالا هم اتفاق تازه ای رخ نداده است.

* الان که آمار زیادی از کرونایی ها در دو تیم استقلال و فولاد اعلام شده تکلیف چیست؟ خیلی ها نگران آینده اند و خیلی ها می گویند این دو تیم خودشان مراقب نبوده اند؟
- من که از اول هم با برگزاری این فوتبال با مدل کرونایی اش مخالف بودم. چون کرونا هنوز برای همه دنیا ناشناخته است بنابراین نمی شد درباره اش ریسک کرد. وقتی نمی توان ریسک کرد پس تصمیم گیری درباره برگزاری مسابقات هم کار غلطی بود.

* بیشتر در این باره توضیح می دهید؟
- البته! ما کدامیک از زیرساخت های فوتبال پیشرفته و حرفه ای را داریم که بخواهیم بر اساس و با پشتوانه آنها لیگ قرنطینه ای داشته باشیم؟ کدام یک از بازیکنان در ایران از تمرین مستقیم به خانه می روند؟ ملاحظاتی که در این باره در فوتبال کشورهای حرفه ای در نظر گرفته می شوند، واقعا حرفه ای هستند!

* به نظرتان تیمی که حتی دو بازیکن کرونایی داشته باشد می تواند تمریناتش را برگزار کند؟
- درد ما داشتن و نداشتن بازیکن کرونایی نیست. درد ما نداشتن بازیکنان حرفه ای هم هست! فوتبالیست حرفه ای ما در قبال قراردادی که با باشگاهش دارد درست مانند مردم عادی رفتار می کند که این ابدا صحیح نیست. در حالی که در این ایام باید در خانه بمانند به دورهمی های دوستانه می روند و حتی بعضا به خارج از شهر رفت و آمد دارند. وقتی خود بازیکن مراقب خودش نیست خیلی هم نمی توان از باشگاه توقع داشت. البته این را بگویم که در فوتبال حرفه ای بازیکن روزی 10 ساعت در اختیار باشگاه است و در آن مدت کاملا تحت نظر است و بعد از آن هم مستقیم به خانه می رود. به ویژه در این ایام که نباید رفت و آمدی با افراد عادی داشته باشند.

* به نظر شما قانون 25 درصدی که سازمان لیگ برای برگزاری یا عدم برگزاری دیدارهای تیم های کرونایی در نظر گرفته قابل اجراست؟
- این قانون بسیار خنده دار است! چطور توانسته اند به این درصدبندی ها برسند؟ ای کاش روش معادلاتی شان را برای همه رو کنند! اگر از این کرونایی ها یک نفرشان بمیرد می دانید فاتحه فوتبال ایران خوانده است؟ مگر می خواهند رأی گیری کنند که درصد در نظر گرفته اند؟ این درصدبندی ها که در فوتبال کارآیی ندارد. این قانون را از کجا درآورده اند؟ وقتی دو نفر در یک تیم کرونا بگیرند چون این ویروس پس از یک هفته تا 10 روز خودش را نشان می دهد بنابراین باید همه اعضای تیم که با آن دو نفر در ارتباط بوده اند را قرنطینه کنند پس عملا تمرینات تیم کنسل می شود چون ممکن است همه آنها بیمار یا حداقل ناقل باشند.

* دلیل فنی هم می توانید برای این موضوع بیان کنید؟
- آمدیم هر 4 مدافع تیم کرونا گرفتند، یا دروازه بانان تیم مبتلا شدند! آن وقت مربی باید فورواردش را درون دروازه بگذارد؟ خنده دار است.

* پس چرا چنین قانونی تأیید شده است؟
- این ناکاربلدی تصمیم گیرندگان ما را نشان می دهد. از روز اول هم گفته بودند که ورزش های کم برخورد منعی برای برگزاری ندارند. مثل تنیس، بدمینتون و پینگ پونگ ولی فوتبال پربرخورد است.

* یکی از مسایل دیگر در این جر و بحث های فوتبالی بین باشگاه پارس جنوبی جم و استقلال موضوع زیر سئوال بردن نتایج تست کرونایی بود که از بیمارستان مسیح دانشوری اعلام شد. شما این مرکز را چقدر می شناسید؟
- وقتی هیچ چیز سرجای خودش نباشد همین می شود. وقتی شهر شلوغ می شود این اتفاقات می افتد. بعید می دانم در ایران کسی باشد که بیمارستان مسیح دانشوری را نشناسد. ظاهرا یک عده می خواهند رزومه این بیمارستان که مرکز اصلی بیماری های عفونی در تهران است را زیر سئوال ببرند.

* پس دلیل این اتفاق چیست که ایفمارک می گوید ما باید تست بگیریم؟
- وقتی خود جامعه پزشکی به هم اعتماد ندارند چه توقعی می توان از ورزشی ها داشت؟ اگر نتیجه ای از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی یا ایفمارک اعلام شود چه مرجعی می تواند تأیید کند که آنها درست می گویند؟ آیا تخصص آنها در این باره به حد مرکز دانشوری است!

* ظاهرا AFC اعلام کرده با ادامه این روند و ابتلای بازیکنان تیم های ایرانی به ویژه آسیایی ها به کرونا مانع از حضور نمایندگان کشورمان در مرحله گروهی و یا دور بعد لیگ قهرمانان آسیا شود. فکر می کنید این تهدید بجاست؟
- اولا که این نظر AFC است و من نظری درباره اش ندارم که درست است یا نه! اما این را می دانم وقتی پای سلامتی و جان انسان ها به ویژه فوتبالیست های کشورهای مختلف در قاره به وسط می آید AFC با کسی شوخی نخواهد داشت. آنها مانند اینجا با تصمیمات خلق الساعه جلو نمی روند و آنقدر شیرتوشیر نیست که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام بدهد. اینکه فلان باشگاه زورش بیشتر است و بتواند کارش را پیش ببرد فقط در ایران کارآیی دارد و در لیگ قهرمانان آسیا با کسی شوخی ندارند. ما هم که تخصصی در این باره نداریم ولی در عوض تا دلتان بخواهد ادعا داریم. پس باید همه این تهدیدها را جدی گرفت و به سادگی از کنارش رد نشد.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *