کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا از فوتبالیست قاتل می‌سازید؟

خ , 21 تير 1399 ساعت 9:26

آنهایی که از بازیکن کرونایی می خواهند در لیگ به میدان برود حساب نمی کنند کرونا به دیگران منتقل و باعث مرگ اعضای خانواده دیگران می شود؟


به گزارش جهان نیوز، با دستور سازمان لیگ تیم های استقلال و تراکتور باید در استادیوم آزادی به مصاف هم بروند. یکی از بازیکنان تبریزی سالهای نه چندان دور استقلال که این روزها در جریان اتفاقات تیم محبوبش است از این تصمیم به شدت ناراحت بود.

علیرضا اکبرپور در گفت و گو با دانشجو، درباره چرای اجبار تیم استقلال برای بازی با تراکتور حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* می دانید استقلال باید با همین وضعیت روبروی تراکتور بازی کند؟
- اگر من مربی بودم تیمم را در این بازی شرکت نمی دادم.

* چطور؟
- برای اینکه تعدادی از بازیکنانم کرونایی هستند و بقیه هم تمرین نکرده اند. اصلا چه اجباری است که در این وضعیت به زمین بروند؟ این فیرپلی نیست. تیمها باید در شرایط یکسان با هم بازی کنند. این وضعیت نرمال نیست. یک زمانی در فوتبال می دیدیم طرف پایش می گیرد و بازیکن حریف توپ را به بیرون می زد اما الان روح این کارها در فوتبال از بین رفته و هر کسی برداشت خودش را از لیگ فوتبال دارد.

* می دانید وریا، میلیچ، باقری و ریگی کرونایی هستند؟
- اینها همگی نفرات اصلی تیم هستند. چرا استقلال راضی شد بدون اینها بازی کند؟ سازمان لیگ زور می گوید. 4 بازیکن اصلی برای یک تیم کم نیست. چند نفر هم که مصدوم هستند. تمرین هم نکردند. اگر من باشم این 4 نفر را به زمین می فرستم و مجبورشان می کنم بروند یا عوامل فدراسیون و برگزار کنندگان روبوسی کنند تا ببینم چه حالی می شوند! برگزاری لیگ به هر شکلی که نشد کار!

* خیلی ناراحت به نظر می رسید؟
- جان انسان ها اصلا مهم نیست؟ نمی دانم علتش چیست! هر کسی به فکر خودش است. یکی می خواهد قهرمان شود یکی می خواهد نیافتد دسته پایین! اصل فوتبال سلامتی انسان هاست. اگر قرار باشد منی که مریضم بازی کنم و 10 نفر را مریض کنم چون شاید من ورزشکار ناقل باشم می دانید چه نتیجه ای دارد؟ این بیماری را به بقیه انتقال می دهم بعد کسی که از بازیکن ناقل گرفته به خانه می رود و با پدربزرگش ملاقات می کند، با مادر مریضش دیدار می کند و بیماری را به آنها منتقل می کند. در آنصورت بازیکنی که این کار را کرده قاتل محسوب می شود. چرا از بازیکن قاتل می سازند.

* اما ظاهرا این بر اساس همان قانون 25 درصد است؟
- اصل و مبنا برای 25 درصد برچیست؟ این را نفهمیدیم! اصلا این 25 درصد با روح فیرپلی برابری نمی کند و همخوانی ندارد. فقط می خواهند حرفشان به کرسی بنشیند. من خودم خانه ام و می ترسم بروم نان بخرم. با اینکه ماسک می زنم و شاطر هم ماسک زده و دستانش را اسپری می کند ولی هر 7 دقیقه یک هموطنمان می میرد! این وحشتناک نیست؟ پس چرا این همه جشن و ختم کنسل شده و مردم منتظرند ببینند چه بلایی بر سر مراسم های مهم زندگی شان می آید؟ آن وقت شما دائم تأکید و تهدید می کنید لیگ باید برگزار شود!

* بحث فنی می توان درباره این بازی داشت؟
- استقلال بازیکن ندارد که بازی کند! تراکتور یکی از بهترین تیم های حال حاضره است. زنوزی برای این تیم کم نگذاشته است. وقتی از نظر نفری این تیم را با دیگران مقایسه می کنیم و می بینیم چه امکاناتی دارد مانند هواپیمای اختصاصی می بینیم که مثل تیم های حرفه ای کار می کنند. این تغییرات به چشم می آید ولی در استقلال چه خبر است!

* امکانات؟
- بله! دیدید در سفر به اهواز در چرواز 400 نفری رفتند؟ صندلی های هواپیماها هم که اینقدر اضافه شده زانوی شما توی کمر نفر جلویی است. من در دیدار با سایپا به شدت به بازی وریا انتقاد کردم ولی مگر می دانستم که با سرماخوردگی شدید بازی کرده است. چرا باید در این وضعیت اینقدر به بازیکنان فشار بیاورند تا بازی کنند؟ این فیرپلی نیست. به خدا نیست.


کد مطلب: 733361

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733361/چرا-فوتبالیست-قاتل-می-سازید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com