چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۳

طعنه خبرنگار لبنانی به پمپئو درباره ایران

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 733207
یک خبرنگار لبنانی-آمریکایی به سخنان وزیر خارجه آمریکا که گفته بود کشورش مانع تجارت نفت بین ایران و لبنان خواهد شد واکنش نشان داد.
طعنه خبرنگار لبنانی به پمپئو درباره ایران
به گزارش جهان نيوز، یک خبرنگار لبنانی-آمریکایی با لحنی طعنه‌آمیز از سخنان امروز «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود از فروش نفت توسط ایران به لبنان جلوگیری می‌کند انتقاد کرده است.

«رانیا کالک»، خبرنگار رسانه تلویزیونی In the Now در توئیتر در واکنش به سخنان مایک پامپئو نوشت: «دیکتاتور دنیا می‌گوید ایران از فروش نفت به لبنان، جایی که فروپاشی اقتصادی و فساد به کمبود سوخت و قطعی‌های برق منجر شده منع شده است. چقدر اعتقاد به بازارهای آزاد و تجارت آزاد... تصور کنید کشور دیگری به آمریکا می‌گفت از چه کسانی می‌توانند نفت بخرند و از چه کسانی نه.»

«بازار آزاد» و «تجارت آزاد» که این خبرنگار لبنانی به طعنه به آنها اشاره کرده جزو مفاهیم اساسی لیبرالیسم اقتصادی هستند که مبنای اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد. 

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی قبل‌تر گفته بود آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران به لبنان جلوگیری خواهد کرد.

او گفت: «فروش این محصول، تحریم است. ما هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم ایران نمی‌تواند نفت خام خودش را به طرف‌های مختلف از جمله حزب‌الله بفروشد.»

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف علیه تهران وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عصبانیت آمریکا از گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی
تشکر از ارتش ونزوئلا
Iran, Islamic Republic of
ارتش ونزوئلا یک فروند هواپیمای آمریکایی را سرنگون کرد
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا ۷۸ بار آتش‌ بس الحدیده یمن را نقض کرد
Iran, Islamic Republic of
چرا ظریف ازسال 1392 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
Iran, Islamic Republic of
القاعده ازسال 2001 تاکنون یکی از دستگاه های دولت عربستان سعودی جنایتکارشماره یک است آمریکایی ها جنایتکارشماره یک با حامیان اصلی القاعده همکاری می کنند.
.
Iran, Islamic Republic of
پمپئو: نمیگذاریم ایران به لبنان نفت بفروشد
هم مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا غلط می کند هم آمریکایی ها!
هم مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا غلط می کند هم صهیونیست ها!
Iran, Islamic Republic of
کودک کشی سعودی جنایتکار با چراغ سبزآمریکا جنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشرم آور
Iran, Islamic Republic of
عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد.
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran, Islamic Republic of
۱۰ هزار نظامی سودانی با دریافت دلار نجس سعودی ها در یمن با سلاح های ساخت آمریکا آدم می کشد،
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک باید نیروهای تروریست خود را از افغانستان، عراق، سوریه و منطقه خارج کند!
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان آمریکایی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند و باید در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.
دولتمردان انگلیسی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند و باید در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
ما هم نباید بزاری امریکا به عربستان سلاح بفروشه