کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طعنه خبرنگار لبنانی به پمپئو درباره ایران

خبرگزاری فارس , 18 تير 1399 ساعت 23:43

یک خبرنگار لبنانی-آمریکایی به سخنان وزیر خارجه آمریکا که گفته بود کشورش مانع تجارت نفت بین ایران و لبنان خواهد شد واکنش نشان داد.


به گزارش جهان نیوز، یک خبرنگار لبنانی-آمریکایی با لحنی طعنه‌آمیز از سخنان امروز «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود از فروش نفت توسط ایران به لبنان جلوگیری می‌کند انتقاد کرده است.

«رانیا کالک»، خبرنگار رسانه تلویزیونی In the Now در توئیتر در واکنش به سخنان مایک پامپئو نوشت: «دیکتاتور دنیا می‌گوید ایران از فروش نفت به لبنان، جایی که فروپاشی اقتصادی و فساد به کمبود سوخت و قطعی‌های برق منجر شده منع شده است. چقدر اعتقاد به بازارهای آزاد و تجارت آزاد... تصور کنید کشور دیگری به آمریکا می‌گفت از چه کسانی می‌توانند نفت بخرند و از چه کسانی نه.»

«بازار آزاد» و «تجارت آزاد» که این خبرنگار لبنانی به طعنه به آنها اشاره کرده جزو مفاهیم اساسی لیبرالیسم اقتصادی هستند که مبنای اقتصاد آمریکا را تشکیل می‌دهد. 

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی قبل‌تر گفته بود آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران به لبنان جلوگیری خواهد کرد.

او گفت: «فروش این محصول، تحریم است. ما هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم ایران نمی‌تواند نفت خام خودش را به طرف‌های مختلف از جمله حزب‌الله بفروشد.»

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ اقتصادی علیه این کشور تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف علیه تهران وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.  


کد مطلب: 733207

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733207/طعنه-خبرنگار-لبنانی-پمپئو-درباره-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com