جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳۰

نمکی: هم قهر بودم هم دلشکسته و هم عصبانی/ نمی‌شود مردم خسته را در خانه نگه‌ داشت

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب: 733202
وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشترین خسارت را وزارت بهداشت در کرونا داده است، گفت: عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند، چه مردم و چه برخی دوستان غیرمردم در جاهای دولتی و خصوصی و این دستاورد عظیم ملی به دست آمده را ساده انگاشتند.
نمکی: هم قهر بودم هم دلشکسته و هم عصبانی
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست اضطراری ستاد مبارزه به کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: گلایه‌مان از این است که به مقامات ارشد نظام آدرس غلط می‌دهیم و تصمیمات غلط از آب درمی‌آید. 

وی ادامه داد: بیشترین زیان را ما در بخش سلامت داده‌ایم و هیچ بخشی به اندازه ما اذیت نشد. همه از کانون‌های کرونا فرار کردند امام بچه‌های ما دل به کانون  عفونت دادند.

بیمارستان‌های دانشگاهی از درآمد اختصاصی خود 15 درصد درآمد داشتند و ما بیشترین زیان جانی، مالی و حیثیتی را در این مدت داشتیم. 

نمکی با بیان اینکه بنده به عنوان وزیر بهداشت شرمنده مدافعان سلامت هستم، گفت: عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند، چه مردم و چه برخی دوستان غیرمردم در جاهای دولتی و خصوصی و این دستاورد عظیم ملی به دست آمده را ساده انگاشتند. 

وزیر بهداشت اضافه کرد: بنده مدتها جلوی دوربین نیامده بودم، قهر بوده، دل‌شکسته و عصبانی بودم. دل‌نوشته‌ای خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم و خدا شاهد است حمایت و بصیرتی که از رهبری در این دوره دارم، ندیده‌ام و در خیلی از روزها که می‌نوشتم، از خدا خواستم تا روزی که زنده هستم این سایه بلند را از سر من برندارد.

وی اضافه کرد: ما برنامه‌ای برای تک‌رقمی کردن فوتی‌ها داشتیم و همچنین برنامه کنترل کرونا تا پایان خط بیماری در 13 استان به فاز مهار رسیدیم. برای 1300 شغل و حرفه در 10 شبانه‌روز پروتکل نوشتیم. در شرایطی که در تحریم قرار داریم و مردمی داریم که امورشان با یک زیرپله می‌گذرد، 

وی متذکر شد: اگر بگویم اولین مقصر این صحنه کیست، می‌گوییم امریکای جنایتکار که ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کند. اینکه مردم از فقر و تهیدستی رو به طغیان می‌روند، باید رئیس‌جمهور این مملکت به عدم شکل‌گیری این طغیان فکر کند. بنده نمی‌توانم به مغازه‌داری که چک برگشتی دارد کمک نکنم و باید اقتصاددانان به کمک ما می‌آمدند و راهکار به بنده ارائه می‌کردند که چطور مملکت را در این شرایط اداره کنیم تا طغیان ناشی از گرسنگی و فقر نداشته باشیم.

وزیر بهداشت ابراز داشت: اگر ما دچار خسران در موضوع کرونا شدیم نه اینکه نفهمیم که بازگشایی‌ها آمار مبتلایان را بالا خواهد برد و نه اینکه مترو و اتوبوس تنها یک‌سوم توان جابجایی این جمعیت را دارند. این جهل ما نبود بلکه این ضعف ما در مقابل اقتصادی بود که کشش نداشت. اگر روزی قرار باشد که خدای نکرده این زحمات مورد هجمه قرار گیرد، شاید حرف‌هایی بزنم که فراتر از کشش و ظرفیت برخی افراد است.

نمکی افزود: بنده به شدت از این اقدامات انجام شده دفاع می‌کنم و در مقابل این افراد زانو می‌زنم و دست کسانی که به ما کمک کردند می‌بوسم. نهادهایی مانند نیروی مسلح، سازمان‌های مردم‌نهاد، خیرین، صدا و سیما و روحانیت که آنقدر با نجابت برخورد کردند، مانند اینکه گفتیم نمازجمعه، مسجد و صحن بقاع متبرکه را تعطیل کنیم که آن را انجام دادند و استانداران با تمام وجود به صحنه آمده و کسی ما را تنها نگذاشت، ضمن اینکه دادستانی ها و قوه قضائیه نیز کمک کردند.

وی متذکر شد: البته ما از یک سمت از بیرونی‌ها و کانال‌های معاند ضربه می‌خوردیم و یک‌سری نیز از درون که نیروهای ما را تضعیف می‌کردند. هیچ ستادی را مقتدرتر از ستاد کرونای استان تهران ندیدم و این نمونه‌ای شد برای بحران‌های آتی مملکت.

نمکی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم در برخی جاها به عقب برگردیم و مردم خسته و وامانده را با شعار در خانه ماندن، در خانه نگه داریم. برای نخستین بار در تاریخ این مملکت مردم در 13 نوروز در خانه ماندند، اما نمی‌توانیم مردم را در خانه نگه داریم و باید این واقعیت را بپذیریم. نمی‌شود مردم را با شعار در خانه ماندن نگه داشت و گفت کسب و کارها را تعطیل کنید، بلکه باید روش هنرمندانه‌تری درنظر گرفت تا مردم را ترغیب به رعایت چارچوب‌ها کنیم. 

وی یادآور شد: باید از هنرمندان و اهل قلم در این خصوص کمک بگیریم و پایلوت این موضوع را در تهران اجرا کنیم که چگونه می‌توانیم مردم را به ترغیب به رعایت چارچوب‌ها کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای عملی برای رعایت نکات لازم توسط مردم خاطرنشان کرد: اولین راهکار ما این است که فاصله‌گذاری هوشمند، استفاده از ماسک و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها را انجام دهیم و این اولین راهکاری است که باید وقت ویژه برای آن بگذاریم. 

وزیر بهداشت افزود: ما عمل‌های الکتیو مردم را معلق کردیم، اما امروز دیگر نمی‌توانیم آن کار را انجام دهیم، در نتیجه باید در تهران تعدادی از بیمارستان‌ها را برای بیماران کرونایی و تعدادی از بیمارستان‌ها را برای بیماران غیرکرونایی اختصاص دهیم. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
نمکی جان.... بد موقعی وزیر بهداشت شدی!!! همه اذیتت میکنند. هرکس اذیت کرد اول بپرس : اذیت میکنی؟؟ بعد با چوب بزن توی سرش.!!
mm
بامزه بود.
ضمن تشکرو قدر دانی از دکتر نمکی
یک توصیه خواهش گونه: طب سنتی ظرفیت و توان بسیار خوبی برای مبارزه با کرونا دارد لطفا استفاده کنید
من خودم شاهد درمان فردی کرونایی با حجامت بوده ام که تاثیر فراوانی در مداوا داشته است.
لطفا از ایت سرمایه ملی و موروث ایرانی استفاده کنید.
اذیت میشی چرا موندی!
استعفا بده وبرو
Iran, Islamic Republic of
میفهمی چی میگی دولت نمزاره دکتر نمکی کارش رو بکنه!!!!
Iran, Islamic Republic of
میخوای اذیت کنی؟!!!
Canada
دکتر نمکی
خیلی ها قدردان زحمات شما و کادر پزشکی هستند. میدانیم با چه تنگناهایی دست و پنجه نرم کرده و میکنید. خدا قوت و اجرتون پیش خداوند محفوظ باشه انشالله.
کادر پزشکی بدانید علت بالارفتن آمارها سیاست همکاران شما در وزارت بهداشت وستاد ملی کرونا در عادی سازی امور وحساسیت زدایی از مردم نسبت به کرونا بوده است.
Iran, Islamic Republic of
......
دکتر عزیز اگر کسانی کارشکنی کرده اند لطفا قدرت اعلام اسامی آنهارا داشته باشید.
حمید
Iran, Islamic Republic of
.....
وزیر بهداشت عزیز باید شما پاسخگوی عملکرد ضعیف تان باشید که چه بلایی سر این مملکت آوردید .مملکتی که از اسفند ماه تا فروردین وضعیت عادی وعمومی شد به یکباره با سیاستهای غلط شما وضعیت به اینجا رسید.
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید امثال شما بجای تشکر از مجاهدان عرصه درمان بویژه دکتر نمکی و معاونین ایشان در دولت دایم انتقاد میکنید و نمک روی زخم میپاشید خدا از شماها ....
انتقاد بجا امری سازنده است
مردم باید بدانندکنترل کرونا از اسفند تا فروردین چگونه وچرا به یکباره از دست مسوولین بهداشت خارج گردید! برای خودشما تا الان این سوال پیش نیامده است؟
قهر چرا!
مسبب وضعیت را اعلام فرمایید
سعید
Seychelles
یکی از مسبب ها عدم انتشار حرفهای ایشان است.لطفا از همین سایت جهان نیوز سوال فرمایید که چرا دو بخش از صحبت های ایشان را نشر نداه است؟
یک: بخش مقایسه حمایتهای مالی آمریکا از شهروندانش برای مقابله با کرونا
دو: عدم قبول حرفهای تخصصی ...!!
لطفا وزیر محترم شما علت بالارفتن آمارها را عزاداری و عروسی ها ندانید بپذیرید که اشتباه شما در بازگشایی ورفع محدودیتها و سیاسیت عادی سازی امور عمده دلیل رفع حساسیت مردم بود
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت که با بازگشایی مخالف بود رئیس محترم دولت نپذیرفت
وزیری که جرات بیان نداشته باشد !
اگر شما مخالف بوده اید وعده ای مانع شده اند لطفا اسامی را اعلام عمومی فرمایید
لطفا قرنطیه را عملیاتی کنید
دردوگانگی معیشت وبهداشت لطفا بهداشت را ارجحیت قرار دهید
Iran, Islamic Republic of
معاون شما بر خلاف فرمایش شما
تمام بیمارستان ها به جز تک تخصصی ها را ملزم به پذیرش بیماران کروواسی نموده....
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا ...!!!!؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش من میتونستم حضوری این مرد بزرگوار را ملاقات کنم و یه تشکر و عرض خسته نباشید بهشون داشته باشم. .
Iran, Islamic Republic of
کدام فرمانده ای را دیده اید که قهر کند؟.
خلاقیت دکتر
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی دکتر تنها عضو دولت که برای مردم کار می کند
میشه بفرمایید چکاری در کنترل کرونا انجام داده اند؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ترا خدا دست از شو و نمایش بردارید.چرا در جمهوری اسلامی همیشه مردم مقصر هستند؟ چرا خزانه برای بریز و بپاش دولتی ها پر است وقت رسیدگی به کردم خالی می شود.یعنی قشنگ امد یک شو و نمایش حسابی که اخرش می رسیم به اینجا که مدیریت همه خوب بوده.تقصیر مردم و امریکا است که ما به اینجا رسیدیم.بس نیسیت تاکی.نمی دانم بیست و چهار میلیونی که به این نوع تفکر رای دادند واقعا چه توجیحی برای ان دارند.نمی بینید ان سلبریتی هایی که شماها دنباله روی انها شدید و به اینها رای دادید حالا دارند در بهترین کشورهای دنیا عیاشی می کنند و مردم اینجا باید با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم کنند.
هموطن
Iran, Islamic Republic of
دکنرنمکی دوستداریم
برای سلامتی دکتر صلوات
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
وزیر کاردان , پرتلاش و دلسوز نسبت به سلامت مردم .
البته گیر کسانی افتاده که بعضا به تصمیمات فنی وزارت بهداشت توجه نمی کنند . معلومه کیه دیگه !!!