کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جمعه ۱۸ مهر؛

ویروس کرونا ۲۱۰ هموطن دیگر را به کام مرگ کشاند/ شناسایی ۴ هزار و ۱۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا

18 مهر 1399 ساعت 14:20

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده است.


به گزارش جهان نیوز، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تاکنون چهار میلیون و ۲۵۷ هزار و ۷۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.



کد مطلب: 733184

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733184/ویروس-کرونا-۲۱۰-هموطن-دیگر-کام-مرگ-کشاند-شناسایی-۴-هزار-۱۴۲-بیمار-جدید-مبتلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com