پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۹ وسیله مورد نیاز برای سفر در دوران کرونا

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 733164
تا قبل از شیوع ویروس کرونا، سفر به شکل دیگری انجام می شد و لازم نبود برای لمس هر وسیله ای نگرانی به خود راه بدهیم. اما در دورانی که کرونا به اصطلاح پاندمی و یا همان همه گیر شد، فلسفه سفر نیز تغییر کرد. این تغییر تا جایی پیش رفته که وسایل دیگری نیز به چمدان سفر ما حتی زمانی که از رزرو هتل پاکیزه ای که انتخاب می کنیم مطمئن هستیم اضافه شده است. همه چیز را باید سنجید و برای هر موقعیتی می بایست وسیله ای مناسب را به همراه داشت که تا آن جایی که می شود از ابتلا به این ویروس همه گیر جلوگیری کرد. در این فرصت به معرفی 12 وسیله مورد نیاز برای سفر در دوران کرونا اشاره خواهیم کرد.


هوشمندانه چمدان سفر ببندیم
بعد از گذراندن ماه ها در قرنطینه و بسته شدن مرزها، طعم سفر، زیر زبان مان را برای چشیدن دوباره غلغلک می دهد و عده ای به صرافت می افتند تا از تابستان پیش رو استفاده کنند و با خرید بلیط هواپیما سفر خود را به یکی از نقاط مورد علاقه شان در دنیا آغاز کنند. اما قبل از این که از خانه بیرون بزنیم، بهتر است نگاه دقیقی به وسایل فهرست شده چمدان مان نگاهی بیندازیم. همان طور که نگاه به چمدان می کنیم باید به خاطر داشته باشیم که همچنان در میانه راه کرونا هستیم و وسایل دیگری هم برای سفر نیاز داریم. چه در حال حرکت به سمت ساحل برای آب تنی درست و حسابی باشید و چه می خواهید به نقطه ای کوهستانی سفر کنید، باید از ژل ضدعفونی کننده دست گرفته تا ماسک صورت را در چمدان تان قرار دهید.

تب سنج مسافرتی
متخصصین وسایل مسافرتی در کشورهای دیگر بنابر تجربه 40 سال گذشته در حفظ سلامت در سفر و امنیت و پیشگیری می گویند که بی شک باید یکی از وسایلی که در چمدان تان قرار بگیرد. لزوما نه به خاطر شیوع کرونا که این وسیله می تواند در تمام مدت سفر از حال عمومی بدن تان شما را آگاه کند. یکی از دلایل برای همراه داشتن این وسیله این است که در صورت نیاز به تب سنج ممکن است در محلی که قرار دارید، داروخانه ای برای خرید آن وجود نداشته باشد.


عینک آفتابی در سفر
اگر این وسیله در فهرست شما قرار ندارد، سریعا آن را در چمدان تان قرار دهید. اشعه های UV آفتاب در هر قسمت از کره زمین شما را تهدید می کنند و می توانند به چشمان شما آسیب بزنند. از ساحل گرفته تا کوهپایه هایی که در آن ها برف انباشته شده، آفتاب وجود دارد و بی شک در تمام طول روز در سفر به استفاده از عینک آفتابی نیاز پیدا خواهید کرد. البته ناگفته نماند که طبق آخرین تحقیقات انجام شده، ویروس کرونا می تواند از چشم هم وارد بدن ما شود و عینک آفتابی علاوه بر زیبایی، حفاظت چشم در برابر نور آفتاب می تواند از ورود این ویروس نیز جلوگیری کند.

خشکبار به همراه داشته باشید
همان طور که می دانیم، تمام مغازه ها و اغذیه فروشی ها در هر کجا باز نیستند و باید برای مواجه شدن با مغازه ها و فروشگاه های بسته در مقصد مورد نظرمان، خودمان را آماده کنیم. به همین خاطر، بهتر است مقداری خشکبار مانند بسته های مغزیجات از فروشگاه تهیه کنیم و همراه خود داشته باشیم.


دستکش های لاتکس
تنها نوع دستکش که می تواند زمانی که از خانه بیرون هستیم و در سفر هستیم ما را ایمن نگاه دارد، دستکش لاتکس است. طبق مشاهدات و تحقیقات انجام شده بسیاری از دستکش هایی که ما از آن استفاده می کنیم نمی توانند از ورود این ویروس جلوگیری کنند. البته بهتر است در سفر زمانی از این دستکش ها استفاده کنید که ناچار به لمس وسایل مختلف و عمومی دارید؛ در غیر این صورت، بهترین راه برای پیشگیری، شستن دست ها با آب گرم و صابون است.

کیسه زباله برای اتومبیل
بی شک در زمانی که با اتومبیل در سفر هستیم، نیاز به کیسه زباله برای دور ریزهای مان داریم. در حال حاضر، کیسه زباله‌هایی برای اتومبیل طراحی شده‌اند که بنا به حجم آن ها و مجهز بودن آن‌ها به نخ برای بستن درب آن، بسیار مناسب برای جلوگیری از آلودگی و همچنین حفظ محیط زیست هستند.


کیف وسایل کمک اولیه
همه ما می دانیم که حادثه خبر نمی کند. پس کسانی که همیشه وسایل کمک اولیه به همراه دارند را می توانیم به عنوان آدم‌های باهوش تلقی کنیم. البته برای خرید کیف وسایل کمک اولیه به این نکته توجه کنید که شرکت تولید کننده آن باید از طرف وزارت بهداشت مجوز داشته باشد و مورد قبول EHE Health باشد.

پاور بانک به همراه داشته باشید
شاید با خودتان بگویید که چه رابطه ای میان پاور بانک و شیوع ویروس کرونا وجود دارد. جواب این سوال بسیار ساده است؛ اگر چنین وسیله ای در اختیار نداشته باشید مجبور می شوید در جاهای عمومی از کابل های عمومی برای شارژ گوشی خود استفاده کنید و گوشی همراه خود را درست جایی قرار دهید که قبل از شما، گوشی شان را درست در همان مکان قرار داده‌اند و این واقعیت را همه می دانیم که آلوده ترین وسایلی که ما در حال استفاده از آن هستیم گوشی موبایل مان و سگک کمربند مان هستند.


دارو ها و قرص های تقویتی
مواردی از داروهای مورد استفاده مان هستند که نباید بدون آن ها، پای مان را از خانه بیرون بگذاریم. متاسفانه، عده زیادی از ما هستند که دچار مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون و همچنین افت فشار هستند و باید هر جا که می روند داروهای شان را به همراه داشته باشند. بهتر است داروهای مورد نیاز را در کیفی قرار دهید و آن را اول از همه در چمدان تان بگذارید. 
 
منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *