کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه از هشتگ‌ها در اینستاگرام استفاده کنیم؟

18 تير 1399 ساعت 12:08


دنیای اینستاگرام وسیع و بزرگ است. کاربران بی‌شماری در آن حضور دارند و از میزان اثرگذاری و اهمیت آن در روابط انسان‌ها، به‌راه‌اندازی کسب‌وکارها و جریان‌های مختلف و تبلیغات در اینستاگرام، هر چه که بگوییم کم است. پس چه خوشتان بیاید و چه نه، نمی‌توانید ارزش و اهمیت اینستاگرام را نادیده بگیرید. برای اینکه بتوانید با چنین بستر اثرگذاری در تعامل باشید و دست‌کم آن را درک کنید، نیاز به شناخت دقیق‌ترش دارید. یکی از ابزارهایی که در این مسیر به کمک‌تان می‌آید و چه در قالب مخاطب و چه در قالب کسی که دست به تولید محتوا در این فضا می‌زند، به‌شدت یاری‌تان می‌کند، هشتگ‌ها هستند. هشتگ‌ها مانند رمز شب عمل می‌کنند. رمزی که با گفتن آن، مجوز ورود به دنیایی از محتواهای را پیدا می‌کنید که در ذهن‌تان می‌گذرند. هشتگ‌ها همان ابزارهای نابی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان‌تان را بهتر پیدا کنید و مخاطبان‌تان هم راحت‌تر به شما برسند. اما برای استفاده صحیح از آنها نیاز به آگاهی و دانش در این زمینه دارید.

چرا هشتگ‌ها مهم هستند؟
هشتگ‌ها همان مربع‌هایی هستند (#) که کنار واژه‌ها و عبارت‌ها قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند تا محتوایتان در جست‌وجوی کاربران راحت‌تر ظاهر شود. برای مثال، اگر از طریق صفحه اینستاگرام‌تان اقدام به فروش شال و روسری می‌کنید، استفاده از هشتگ شال، روسری یا هر چیز مرتبط دیگری با کسب‌وکارتان باعث می‌شود که وقتی کاربران مختلف، در جست‌وجوی محتوایی مشابه هستند، در گشت‌وگذارهایشان با محتوای شما هم برخورد کنند. همان‌طور که گفته شد، دنیای اینستاگرام بسیار وسیع و گسترده شده و برای اینکه بتوانید صدای‌تان را در این هیاهو به گوش دیگران برسانید، نیاز به معرفی بهتر خود دارید. هشتگ‌ها کمک‌تان می‌کنند تا راحت‌تر دیده شوید.

این نکات را در هشتگ‌گذاری به یاد داشته باشید

انواع هشتگ‌ها را هم بشناسید تا بهتر بتوانید از آنها در تولید محتوای خود بهره‌مند شوید. برای مثال، به موارد زیر دقت کنید:
چطور بهترین هشتگ‌ها را برای صفحه خود انتخاب کنید؟
همان‌طور که می‌بینید و گفته شد، انواع هشتگ‌ها در اینستاگرام می‌توانند باعث معرفی بهتر شما به مخاطبان شوند. به کمک همین ۴ خط راست ساده می‌توانید میزان بازدیدها از پُست‌هایتان را بالا ببرید. یادتان نرود که رعایت مرتبط‌بودن هشتگ با محتوای تولیدی‌تان بسیار مهم است. فقط به خاطر اینکه بعضی از هشتگ‌ها معروفند و پربازدید، نباید آنها را برای محتوایی به کار ببرید که ارتباطی با آن هشتگ‌ها ندارند. استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محتوایتان که مختصر و مفید هم هستند، برایتان موفقیت به بار خواهند آورد. پس به سراغ ترفندهای بیهوده نروید و محتوایتان را با هشتگ‌های پرسروصدا اما بی‌ربط گره نزنید.
 

برای اینکه بتوانید بهترین هشتگ‌ها را برای پست‌های خود پیدا کنید، باید به سراغ رقبا، مخاطبان فعلی‌تان و صفحاتی بروید که در زمینه‌ای مشابه با شما فعالیت می‌کنند و شاخص به حساب می‌آیند. در واقع، باید بتوانید بازار هشتگ‌ها در اینستاگرام را به‌خوبی رصد کنید. مخاطبانی که دارید و شما را مُجدانه دنبال می‌کنند، بررسی نمایید و ببینید که دقیقا از چه هشتگ‌هایی استقبال به عمل می‌آورند. هشتگ‌های رقبا را بررسی کنید و ببینید که بهترین‌های حیطه کاری‌تان به چه شکل و شمائلی به سراغ استفاده از هشتگ‌ها می‌روند. به‌طور کلی، به جز مخاطبان خود باید به سراغ مخاطبان رقبا، رقبا و صفحه‌های شاخص حیطه کاری‌تان بروید. در دنیای بازاریابی همیشه نگاه‌کردن به محیط کسب‌وکار برای موفقیت و انتخاب اقدامات مناسب لازم است. حال در دنیای جدید، یکی از بخش‌های بازاریابی موفق، رصدکردن چیزی به نام هشتگ است. باید تلاش‌تان را به کار بگیرید تا با تحقیقات بازار در این حوزه به بهترین کلمات کلیدی برای هشتگ‌گذاری برسید.

چطور می‌توان هشتگ‌ها را مدیریت کرد؟
برای اینکه حساب کار دست‌تان باشد و بتوانید هشتگ‌ها را مدیریت کنید، بهتر است روش و استراتژی خاصی داشته  باشید. مثلا یک صفحه اکسل درست کنید و هشتگ‌ها را در آن فهرست و طبقه‌بندی نمایید. این نظم به شما کمک می‌کند که برای پُست‌های بعدی‌تان هم داده‌های مناسبی جهت هشتگ‌گذاری را در دست داشته باشید. البته برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی هم برای ایجاد نظم و مدیریت هشتگ‌ها وجود دارند که با کمی جست‌وجو به‌سادگی می‌توانید به آنها دست پیدا کنید.

در آخر
استفاده از ابزارهای مختلف اینستاگرام مانند هشتگ‌ها می‌تواند حضورتان را در این شبکه اجتماعی غنی‌تر و قوی‌تر کند. برای اینکه از آنها بهترین استفاده را ببرید، نیاز به یادگیری دارید. پس سعی کنید که با مطالعه و کسب آگاهی از متخصصان و کارشناسان این حوزه، بیشتر از پیچ‌وخم‌های جاده اینستاگرام سر دربیاورید. آشنایی با فوت و فن‌ها شما را به نتایج بسیار بهتری می‌رساند. کسب مخاطب همان هدفی است که شما به دنبال آن می‌گردید. هشتگ‌ها به کمک‌تان می‌آیند. آنها را دست‌کم نگیرید.

اگر به فکر کسب‌ودرآمد یا تبلیغات در اینستاگرام هستید، تیم اینفلوئنسر مارکتینگ نشانت در کنار شما خواهد بود تا در تمام مسیر به شما راهنمایی و مشاوره دهد و به موفقیت کمپین‌های تبلیغاتیتان کمک کند.


کد مطلب: 733161

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/733161/چگونه-هشتگ-ها-اینستاگرام-استفاده-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com