شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

رئال مادرید با لطف داوران صدرنشین نیست

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 733127
پیروزی‌های رئال مادرید در هفته‌های اخیر و صعود این تیم به صدر جدول لالیگا با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR بوده اما این موضوع عامل صدرنشینی شاگردان زیدان تشخیص داده نشد.
رئال مادرید با لطف داوران صدرنشین نیست
به گزارش جهان نيوز، سیستم کمک داور ویدئویی VAR از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در اختیار تیم داوری هر مسابقه قرار گرفت تا در خصوص صحنه‌های مشکوک بهترین قضاوت انجام شود. این سیستم در حال حاضر در بسیاری از لیگ‌های معتبر فوتبال جهان در حال استفاده است که یکی از آن‌ها لالیگا اسپانیاست.

وظیفه VAR مداخله در تصمیماتی است که داور اول مسابقه در آن‌ها تردید دارد یا اینکه متوجه اتفاقی مهم نمی‌شود.

داور با ملاحظه فیلم هر اتفاق مشکوک، صحیح‌ترین قضاوت را درباره آن اتفاق می‌گیرد اما در بازی‌های این فصل رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا اسپانیا و به‌خصوص در هفته‌های اخیر سیستم VAR باعث شده تا به عملکرد داوران گلایه‌های زیادی شود. بسیاری از منتقدان معتقدند هرگاه کار رئال مادرید درون زمین گره می‌خورد و نمی‌تواند برابر حریف خود پیروز شود، داوران با کمک سیستم VAR باعث می‌شوند تا یک ضربه پنالتی به سود این تیم اعلام شود و برتری نصیب لوس بلانکوس (لقب رئال مادرید) شود. اگرچه این اعتقاد منصفانه نیست.

این موضوع باعث شده تا پیروزی‌های رئال مادرید کمرنگ شود و در همین راستا رسانه‌های حامی صدرنشین لالیگا در اسپانیا با ارائه اسنادی در خصوص رقابت‌های این فصل تا حدودی ثابت کرده‌اند که در برخی بازی‌های این فصل نیز VAR به یاری بارسلونا آمده است. کمک داور ویدئویی این فصل کمی بیشتر به رئال مادرید کمک کرده اما این موضوع به اندازه‌ای نبوده که مانع صدرنشینی لوس بلانکوس شود.

دخالت VAR در تصمیمات کلیدی داوران باعث تشکیک در پیروزی‌های رئال مادرید است ولی باشگاه بارسلونا هیچ‌گاه اظهارنظری در خصوص کمک داوران به حریف سنتی خود نداشته است. با تمامی این توضیحات باز هم نمی‌توان با قاطعیت گفت که استفاده از کمک داور ویدئویی باعث شده تا رئال مادرید با فاصله چهار امتیاز نسبت به بارسلونا در صدر جدول لالیگا قرار گیرد. حتی اگر تصمیمات مشکوک داوران وجود نداشت کاتالان‌ها نمی‌توانستند به رده نخست صعود کنند.
مرجع : آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *