پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 733079
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.
واکنش مسکو به جدیدترین تحرک آمریکا علیه ایران
به گزارش جهان نيوز، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر به ادعای دیروز آمریکا علیه ایران این‌چنین پاسخ داد: آیا این شامل سیاست خارجی مسئولانه‌تر و کمتر بی‌ثبات کننده آمریکا در تامین سلاح با ارقام نجومی برای کشورهای خاورمیانه نیز می‌شود؟

پیام توئیتری نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به توئیت دیروز وزارت خارجه آمریکا است که ادعا کرده بود: سازمان ملل به مدت ۱۳ سال محدودیت تسلیحاتی ایران را حفظ کرده است. قطعنامه‌ای که آمریکا به جریان انداخته محدودیت‌ها علیه ایران را به طور نامحدودی تمدید می‌کند. محدودیت‌ها علیه ایران تا زمانی که این کشور تغییر قابل توجهی در رفتارش ایجاد نکند، نباید برداشته شود!

با نزدیک شدن به ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر ۲۰۲۰) و زمان مقرر شده بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که برجام نیز پیوستی از آن است، تحریم‌های تسلیحاتی ایران حداکثر ۵ سال پس از پذیرش این توافق باید به پایان برسد.

این موضوع در روزهای اخیر به یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائل سیاسی در سطح جهان تبدیل شده است و باید توجه داشت در این میان رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش‌های بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که این تحریم‌ها و محدودیت‌ها را مجدداً تمدید کنند.

آخرین اقدام هم این بود که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت داده و خواستار تمدید نامحدود برای تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده‌ است تا مانع ورود ایران به بازار خرید و فروش تسلیحات متعارف شود.

با وجود پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای مندرج در برجام که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در ۱۴ گزارش خود این پای بندی را تائید کرده، اما کشورهای اروپایی عضو برجام هنوز به تعهدات خود پس از خروج یکجانبه آمریکا عمل نکرده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۹ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) به صورت یکجانبه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و هم اکنون عضوی از این توافق بین المللی نبوده و لذا نمی‌تواند از مکانیسم «ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران استفاده کند.

در همین رابطه، تلاش وزیر خارجه آمریکا در نشست چند شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ برای همراه کردن سایر کشورها علیه ایران با شکست مفتضحانه ای مواجه گردید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این روسها هم مهمترین چالششان فروش اسلحه به ایران است.... از طرف دیگر نمیگذارند ایران از پروتکل الحاقی و برجام خارج شود....!!!!