پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۵
تلفات کرونا در ایران رکورد زد

۲۰۰ نفر طی ۲۴ ساعت جان خود را از دست دادند/ ۲۰ استان در شرایط قرمز و هشدار/ نمکی: گفته بودم ممکن است در دقایق آخر گل بخوریم/ روز التماس من برخی فکر می‌کردند یاوه می‌گویم/ ماسک با رعایت فاصله‌گذاری ۸۰درصد پیشگیری‌کننده است

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 733046
وزیر بهداشت گفت: روزی که من التماس می‌کردم برخی فکر می‌کردند عرایض من یاوه‌گویی بوده اما دلم نمی‌خواست تاوان رعایت نکردن را با مرگ‌های تلخ بدهیم.
۲۰۰ نفر طی ۲۴ ساعت جان خود را از دست دادند/ ۲۰ استان در شرایط قرمز و هشدار/ نمکی: گفته بودم ممکن است در دقایق آخر گل بخوریم/ روز التماس من برخی فکر می‌کردند یاوه می‌گویم/ ماسک با رعایت فاصله‌گذاری ۸۰درصد پیشگیری‌کننده است
گروه جامعه جهان نيوز: در ادامه آماردهی روزانه سخنگوی وزارت بهداشت از میزان موارد جدید مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان بیماری کووید 19 ، ظهر امروز سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند.

لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.


نباید تاوان رعایت نکردن بهداشت را با مرگ‌های تلخ می‌دادیم
سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزونی گفت: مدتی به دلیل مشکلات سختی که در این روزها با آنها موجه بودیم نتوانستم جلوی دوربین حاضر شوم. مرحله اول بیماری را با وجود تحریم‌ها با کمک مردم و سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای مسلح کنترل کردیم و میزان مرگ و میر روزانه ما به حدود سی نفر رسید، و در حال رسیدن به تک رقمی شدن مرگ‌ها و مهار بیماری در سطح کشور بودیم.

وی گفت: آن روزها تقاضاهای زیادی از مردم داشتیم، از مردم و از کسانی که برای تسریع در گشایش‌ها به ما فشار می‌آوردند، از مراکز فرهنگی و مذهبی، اصناف، هنرمندان و مشاغل گوناگون که همواره به آنها سفارش می‌کردیم حوصله بیشتری داشته باشند، این عرایض من را مردم به یاد دارند که ممکن است در دقایق آخر گل بخوریم، ما با ویروس خطرناک کشتی می‌گیریم و امتیازات زیادی گرفتیم، ممکن است دقایق آخر ضربه فنی شویم، بارها عرض کردم که در حال بازی شطرنج با کرونا هستیم و ممکن است در لحظات آخر کیش و مات شویم؛ عده زیادی این صحبت‌های من را جدی نگرفتند. این که فکر کنیم کرونا تمام شد موضوع خطرناکی است و متاسفانه با موج تازه‌ای در استان‌هایغیور و مرزنشین مثل کردستان، ایلام خوزستان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواجه شدیم.

وی گفت: برگزاری مراسم عروسی که زنجیره عزا را به دنبال داشت و برگزاری مراسم عزا که سیاه پوشی دیگران را به دنبال داشت و سفرهایی که بمب ویروس را با خودمان حمل کردیم و خودمان و دیگران را گرفتار کردیم، هیچوقت غم سنگین کودک 10 ساله که به همراه خانواده از یزد به قشم رفت و جان خود را از دست داد را فراموش کنم، نمی‌توان غم مردم عزیزی را که از دست دادیم فراموش کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، بوشهر به وضع مطلوب‌تری رسیدیم و به این معنی نیست که به بیماری فائق آمدیم، مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند، مردم باید کرونا را جدی بگیرند این ویروس را هنوز هیچ کدام از ویروس شناسان نمی‌شناسند و آینده آن را ارزیابی نکرده‌اند؛ ماسک می‌تواند با رعایت فاصله گذاری 80 درصد نقش پیشگیری کننده داشته باشد.

وی افزود: می‌دانم که برای خانواده تنگ دست تهیه ماسک با قیمت بالای 1500 تومان فراهم نیست. اما باید توجه داشته باشیم که می‌توان از ماسک خانگی نیز استفاده کرد. فاصله گذاری جدی گرفته شود؛ اینکه به مهمانی می‌رویم و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را تنها می‌گذاریم و فکر می‌کنیم به بیماری مبتلا نمی‌شوند اشتباه است به دلیل اینکه ممکن پس از برگشت ناقل باشیم و بیماری را انتقال دهیم. امیدوارم کسبه مانند روزهای اول کرونا را جدی بگیرند؛ روزی که من التماس می‌کردم برخی فکر می‌کردند عرایض من یاوه‌گویی بوده اما دلم نمی‌خواست تاوان رعایت نکردن را با مرگ‌های تلخ بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صدا سیما که از صبح تا شب داره مردم و با مشکلات مردم‌ مستضعف آمریکا اشنا میکنه
Iran, Islamic Republic of
وایضا دولت آمریکا ازصبح تاشام، دربوقهای خبریشان ازدولت وملت ایران تعریف وتمجد می کنند.کجای کاری عمو!!!!
Iran, Islamic Republic of
جمعیت امریکا 350 میلیون نفر و امار فوت شده بر اثر کرونا طی 24 ساعت گذشته 154 نفر
جمعیت ایران 83 میلیون نفر و امار فوت شده طی 24 ساعت گذشته 200 نفر !!!
Iran, Islamic Republic of
شما اگه دلسوز مردم بودید در مقابل طب سنتی و اسلامی نمی ایستادی بهترین دارو برای کرونا داروی امام کاظم علیه السلام، داروی جامع امام رضا علیه السلام و سکنجبین میباشد
Iran, Islamic Republic of
برادر جان از اسماء مقدس معصومين اينطور مايه نگذاريم. هر بيماري داروي خاص خودش را دارد و داروي جامع براي همه بيماري ها منطقي نيست.
Iran, Islamic Republic of
...!!!
Iran, Islamic Republic of
کسانیکه منفی دادید مریضی شما بدتر از کروناست
Iran, Islamic Republic of
وقتی که هیشکی رعایت نمی‌کنه و همه ریختن تو شمال، نباید از این آمار تعجب کرد!!.
United States
اگر یک وزیر بهداشت بسیار مکتبی و اصولگرا بود همه به حرفهای او گوش میکردند ولی شما ریش نداری کسی به حرفت گوش نمیکند.. همان بهتر که استعفا داده بودی برنمیگشتی...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مردم بیش از 80 درصد گوش کرده و رعایت میکنند. ...
سعید
Netherlands
...هر چه پروتکل ها بیشتر اجرایی شود مردم بیشتر دچار بیماری خواهند شد به عنوان مثال ماسک زدن یک کار غیر بهداشتی و بیماری زا است . توی قضیه کرونا بسیار امر به منکر می شود و بسیار امر به معروف می شود . ما به چه اعتمادی پروتکل های سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی را در ایران اجرا می کنیم . و چه اعتمادی به واکسن هایی داریم که از طرف قاتلین سردار قاسم سلیمانی می خواهند برامون بفرستند . واکسن ها اگر به ایران برسد کشتار و نسل کشی بزرگی راه می افتد.....
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - با بی برنامه بودن دولت در تصمیم گیری های اخیر ( فعال نمودن اماکن ورزشی ، تالارها و رستوران ها ، جلوگیری ننمودن از ترددها غیر ضروری مابین استان و شهرها و... ) در مقابله با ویروس کرونا بیشترین لطمه را به سیستم درمانی زد .....