کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشتباهات رایج در بستن چمدان سفر

17 تير 1399 ساعت 9:49


زمانی که می خواهیم به سفر برویم هیجان داریم و امکان دارد اتفاقاتی برای آماده سازی وسایل مان پیش بیاید که زمانی که به فکر آن می افتیم کمی ما را به خنده بیاندازد. به اصطلاح، گاف هایی می دهیم که همه اش به گردن میزان آدرنالینی است که در خون مان از هیجان سفر ایجاد می شود. این هیجان از زمان خرید بلیط هواپیما آغاز می شود و تا زمانی که سوار هواپیما شویم ادامه دارد. اشتباهات رایجی در بستن چمدان سفرمان وجود دارد که وقتی به مقصد می رسیم متوجه می شویم که بایدها را در چمدان مان جا نداده ایم و در عوض نباید های سفر را با خود حمل کرده ایم. امروز به مرور 12 اشتباه رایج در بستن چمدان سفر می پردازیم و آن ها را با هم مرور می‌کنیم.
 


تلمبار اسباب برای سفر
نه نیازی به حمل چوب رختی دارد و نه به حمل کلکسیون کفش های مان در سفر داریم. بهتر است قبل از این که به چمدان مان نگاه کنیم، بنشینیم و به این فکر کنیم که لایه های سفر ما از چه چیزهایی تشکیل شده است؛ به این معنا که می خواهیم در سفرمان چه کارهایی انجام دهیم؟ به کجاها برویم؟ چه تفریحاتی انجام دهیم؟ برای تمام این موارد واقعا به چه وسایلی نیاز داریم؟ جواب به این سوالات باعث می شود که شما لایه های سفر پیش روی خود را بشناسید و طبق نیازهای تان، وسایل موردنیاز تان را جمع آوری کنید.
 
همه چیز را نگذارید برای لحظه آخر
در غیر این صورت، تمام وجودتان را استرس می گیرد و جمع کردن وسایل تان با انبوهی از مواردی که نیاز ندارید مواجه می شود. هیجان تبدیل به استرس می شود و هر چیزی را ممکن است بردارید؛ تابستان است اما چکمه بر می دارید. زمستان است و زمانی که به مقصد رسیده اید متوجه می شوید که صندل تابستانه برای پیاده روی در خیابان برداشته اید. در سفرتان خبری از هیچ نوع قرار ملاقات رسمی نبوده است اما می بینید که بیش ترین جایی که در چمدان تان اشغال شده متعلق به لباس های مجلسی شما است که هیچ نیازی به آن ها نخواهید داشت.
 

بررسی وضعیت آب و هوای مقصد
قبل از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تان فراموش نکنید که آب و هوای هفته های جاری مقصد مورد نظرتان در هر جای دنیا که هست را بررسی کنید و از ثبات شرایط جوی آن جا اطمینان حاصل کنید. البته ممکن است در فصلی باشید که هوا سرد و یا گرم باشد؛ با این حساب، بررسی آب و هوای مقصد می تواند به جمع کردن چمدان سفرتان بنا بر نیاز شما کمک کند و لباس و وسایل مرتبط را جمع آوری کنید.

لباس های تا شده یا گرد شده
لباس های تان را به صورت تا شده در چمدان سفر تان قرار ندهید؛ در این صورت، در یک چشم به هم زدن چمدان تان با چند تکه لباس پر می شود و دیگر جایی برای باقی وسایل باقی نمی ماند. معمولا لباس های سفر از بافت های منعطف درست شده اند و می توان آن ها را به شکل دلخواه درآورد. لباس های سفرتان را از شال گرفته تا لباس های خانگی تان باید گرد شده و یا به اصطلاح، ساندویچی در چمدان قرار بگیرند تا فضا برای باقی وسایل دیگر بماند.

حمل وسایل زینتی ممنوع
یکی از خطرناک ترین نوع جمع آوری وسایل مورد نیاز در چمدان، جا دادن جواهرات است. البته گاهی مجبور هستیم این وسایل کوچک را برای شرکت در میهمانی و جشن در مقصد مورد نظر مان جمع آوری کنیم. در این صورت سعی کنید این وسایل کوچک را و همچنین وسایلی مانند جوراب و لباس زیر را در کفش تان قرار دهید تا هم جای امن تری داشته باشند و هم جای کم تری بگیرند. البته برای این که از آلوده شدن وسایل تان در کفش جلوگیری کنید، آن ها را در مشمع بپیچید و بعد داخل کفش های همراه تان در چمدان قرار دهید.

خرید سوغاتی را محدود کنید
جمع کردن یک چمدان جمع و جور تنها مربوط به شروع سفر نمی شود و گاهی افراد در زمان برگشت از مقصد به مبدا با این مشکل مواجه می شوند. خرید بیش از حد سوغاتی باعث می شود که در نهایت زیپ چمدان شما برای برگشت بسته نشود و دلیل آن این است که شما سوغاتی های بسیاری برای اطرافیان خود خریده اید. فلسفه سوغاتی این است که یادگاری کوچکی از مقصدتان به همراه بیاورید و بسیاری از وسایلی که به عنوان سوغاتی خرید می کنیم، همان وسایلی هستند که در نزدیکی خانه خودمان هم پیدا می شود.
 

سفر با وسایل جدید
یکی دیگر از تاثیرات هیجان زدگی در سفر این است که برای شروع سفر به خرید می روید و لباس ها نو می خرید. اما اگر خوب به این موضوع دقت کنید متوجه می شوید که نیازی به این لباس ها و وسایل نو نداشته اید و ندارید. گاهی دیده می شود که مسافران به خرید لباس های گران قیمت برای سفرشان می پردازند که این خود می تواند سوالی بزرگ را در ذهن ایجاد کند که آیا واقعا این میزان ولخرجی برای یک سفر چند روزه لازم است؟

تمام چمدان را برای خود نخواهید
یکی از لذت های سفر این است که با کسی که دوستش دارید سفر را آغاز کنید و از بودن با او لذت ببرید. اما گاهی پیش می آید که خود خواهانه عمل می کنیم و دل مان می خواهد چمدان را با وسایل خودمان پر کنیم؛ غافل از این که همسفرمان نیز نیاز به فضایی در چمدان سفر دارد تا بتواند وسایلش را در آن جا دهد. پس خودخواه نباشیم.
 
منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7


کد مطلب: 732992

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732992/اشتباهات-رایج-بستن-چمدان-سفر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com