کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفریحات در استانبول، شهر پر رمز و راز

16 تير 1399 ساعت 14:18


بیش تر استانبول را با مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی و نمایشگاه های فصلی اش می شناسیم اما تفریحات در این شهر پر رمز و راز بیش تر از آن چیزی است که به ما معرفی شده است و این شهر با پتانسیلی که دارد می تواند خیلی بیش تر از آنچه که فکر می کنیم ما را سرگرم کند. بدیهی است که شهری با قدمت و تاریخ، استانبول که هم جایگاه تاریخ شرق است و هم نوآوری غرب می تواند شما را غافل گیر کند و برای تان تصویر تازه ای بیافریند. امروز فرصتی دست داده تا همراه با تور استانبول به معرفی و شناخت برخی از تفریحات استانبول بپردازیم که شاید تا به حال حتی در سفرهایی که به این شهر داشته اید با آن ها برخورد نداشته اید.
 


 از تنگه بسفر بگذرید
در کنار اقیانوس بودن این مزیت را هم دارد که چندین رودخانه عریض و طویل و حتی جزایر متعدد در اطراف شهر وجود داشته باشد و شهری مانند استانبول بتواند از تمام این امکانات استفاده کند تا هم هنر معماری شهر را به رخ بکشد و هم جاذبه به جاذبه اش بیافزاید. مسجد ایاصوفیه یکی از شاهکارهای معماری است که در استانبول به شدت مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد و کاخ توپکاپی هم به همین ترتیب اما بعد از این جاذبه گردشگری نوبت به تنگه بسفر می رسد که بسیاری از مسافران غرب را زمانی که با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر می کنند به یاد پل های معلقی می افتند که نظیرشان را تنها در کشورهای پیشرفته خود دیده اند. البته از شگفتی های این پل جدا از تصویر زیبایی که به مخاطب خود می دهد این است که این پل تنگه بسفر شرق را به غرب متصل می کند. بسیاری از مسافرانی که می خواهند در سفرشان به استانبول در کنار این تنگه استراتژیک اقامت داشته باشند به همین خاطر به دنبال رزرو هتل استانبول در نزدیکی این تنگه می گردند. وقتی با اتومبیل از روی پل تنگه بسفر می گذرید صدها قایق بادبانی از زیر پل و بر آبی که با سرعتی مداوم و یکدست در حال حرکت است شنارو هستند و در کنار هم با بادبان های رنگارنگ شان یکی از زیباترین تصاویر ممکن را به شما ارائه می کنند.
 

هیجان را با Guest تجربه کنید
فضای آرام و آبی ساحل استانبول هم حد و اندازه ای دارد. بهتر است کمی به دنبال هیجان باشید و خاطره جالبی را به همراه دوستان تان در استانبول رقم بزنید. بازی Guest  مربوط به پزشکی به نام دکتر سلیم آکسوی می شود که حدود 70 سال پیش در استانبول زندگی می کرده است و یکی از دکترهای آدم کش تاریخ محسوب می شود. البته این که واقعا چنین شخصیتی در تاریخ واقعی این شهر وجود داشته است یا خیر را نمی دانیم اما جدا از اصل و یا قلابی بودن داستان، بازی Guest در استانبول طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و بسیاری از گردشگران و مسافرانی که پا به این شهر می گذارند نیز سراغ محل این بازی می روند. در بازی Guest تعداد شما باید 2 تا 5 نفر باشد و سن تان هم بالای 16 سال باشد تا بتوانید با هوش و ذکاوتی که به خرج می دهید در طول 60 دقیقه این بازی از شر نقشه های شوم دکتر خلاص شوید و آن را کشف کنید و بازی را ببرید. برای این که از دور بازی عقب نیافتید، چند دقیقه زودتر از شروع بازی در محل حاضر شوید و تیم خود را برای شروع جمع و جور کنید. محل بازی در خیابان KAdikoy در خیابان Istanbul 34 قرار دارد که اگر در استانبول اقامت داشته باشید به راحتی می توانید محل بازی را پیدا کنید. برای رزرو وقت انجام بازی Guest می توانید با شماره +90 216 336 11 00 تماس بگیرید و وقت موردنظرتان را مشخص کنید.

توزک استانبول، اتاق ناآشنا
برای شروع این بازی در استانبول خود را آماده کنید. چشم های تان بسته می شود و به اتاقی هدایت می شوید. چشمان تان را که باز می کنید، اتاقی را می بینید که اصلا برای تان آشنا نیست و طراحی عجیب و غربی دارد. تنها یک ساعت زمان دارید تا با استفاده و البته کشف نشانه هایی که در اتاق پنهان شده است و باید برای یافتن شان از هوش خود بهره ببرید خود را از اتاق خارج کنید و از مهلکه بگریزید. هیجانی که در بازی موج می زند بی نظیر است و سطح آدرنالین خون شما را تا حد قابل توجه ای بالا می برد. توزک استانبول هم باز در خیابان Istanbul 34 قرار گرفته است و کافی است تا سراغ Kadikoy را بگیرید تا به محل بازی برسید اما توصیه می شود قبل از حرکت با شماره +90 216 336 11 00 تماس بگیرید و از داشتن وقت برای بازی مطلع شوید.

پارک ویالند در استانبول، سوار بر سرسره های آبی
حتما دل تان می خواهد در فصلی مانند تابستان در استانبول تنی به آب بزنید و حال تان را عوض کنید. پارک ویالند یکی از تفریحات استانبول است که می تواند برای شما ساعات خوشی را رقم بزند. پارک ویالند، پارک آبی استانبول است که از محبوبیت بسیار بالایی در میان مسافران و گردشگران برخوردار است و سرسره های آبی آن که سراسر این پارک آبی را گرفته اند مانند رنگین کمانی چشم نواز شما را برای تفریح و سرگرمی ترغیب می کنند. این پارک آبی همه روزه از ساعت 11 صبح تا 7 شب و آخر هفته ها از 10:30 تا 8 شب پذیرای مخاطبان خود است. می توانید برای رسیدن به این پارک آبی هیجان انگیز به خیابان Yesilpinar بروید و از تفریح در آن لذت ببرید.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7
 


کد مطلب: 732930

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732930/تفریحات-استانبول-شهر-پر-رمز-راز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com