سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۳۱
هشدار قاطع قاضی القضات؛

آیت الله رئیسی: گفته‌ام که طبق قانون باید مدیرانی که به مسئولیت خود عمل نکرده‌اند مواخذه شوند

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 732926
بی انضباطی مالی به کشور آسیب می‌زند؛ نباید منابع کشور در اختیار افراد بی صلاحیتی قرار بگیرد که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
آیت الله رئیسی: گفته‌ام که طبق قانون باید مدیرانی که به مسئولیت خود عمل نکرده‌اند مواخذه شوند
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تشکر از زحمات همکاران دستگاه قضا بابت رسیدگی جهادی به پرونده‌های قضایی همزمان با شیوع کرونا گفت: تلاش همکاران دستگاه قضایی که با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن تلاش می‌کنند تا پرونده ‎های مردم به موقع رسیدگی شده و دچار اطاله دادرسی نشود قابل تقدیر است.

رییس قوه قضاییه رعایت مسائل بهداشتی در سراسر کشور و در جریان رسیدگی به این پرونده ‎ها را یک ضرورت دانسته و گفت: همکاران قضایی در سراسر کشور به نحوی اقدام کنند که هم کار مردم راه بیافتد و هم سلامتی مردم و کارکنان دستگاه قضا تامین شود. تامین سلامت مراجعه کنندگان و همکاران قضایی برای ما اولویت است و در این زمینه هر اقدامی که از جانب مرکز لازم باشد انجام خواهیم داد.

آیت الله رییسی به شرایط اقتصادی این روز‌های کشور نیز اشاره کرده و گفت: آنچه که این روز‌ها موجب رنجش مردم شده عدم مدیریت بازار، عدم مدیریت قیمت ‎ها و نوسانات بازار است. اما این اولین کار دشمن نیست و بار‌ها دیده شده دشمن از طریق اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به دنبال دشمنی کردن است.

رییس قوه قضاییه افزود: برخی راه حل این مساله را در مذاکره با امریکا و اروپا می ‌دیدند، که البته برای همگان روشن شد که راه نادرستی است و باید به دستان پرتوان مردان و زنان این کشور دل بست. هیچ مشکلی نداریم الا اینکه راهکار آن در درون کشور وجود دارد و این همان اصلی است که رهبر معظم انقلاب در همه این سال‌ ها بر آن تاکید داشتند.

آیت الله رییسی لازمه برون رفت از این شرایط و ایجاد ثبات اقتصادی در بازار را فعالیت جهادی دانسته و ادامه داد: این شرایط تلاش جدی و سریع را می‌ طلبد. وجود طرح‎ هایی برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی یک ضرورت است و تبیین این طرح ‌ها برای مردم از ضرورت‌ های بعدی است.

رییس قوه قضاییه گفتگو با مردم و نخبگان اقتصادی و دانشگاهی را شرط لازم موفقیت طرح ‎های اصلاح اقتصادی عنوان کرده و افزود: دولتمردان باید با مردم حرف بزنند؛ باید با نخبگان اقتصادی و دانشگاهی و صاحب نظران گفتگو کرد، هم سخن آن‌ها را شنید و هم با آن‌ها سخن گفت. اگر با مردم دقیق روشن و واضح سخن گفته شود و ابعاد این طرح ‎ها روشن شود، مردم در این رابطه با مسئولین و دولتمردان همراه و همگام خواهند شد.

آیت ‎الله رییسی یکی دیگر از ضرورت ‎های عبور از شرایط خاص اقتصادی را نیز برخورد با تخلف از ناحیه برخی واردکنندگان و صادرکنندگان دانسته و گفت: وارد کننده یا صادرکننده متخلف فرقی نمی‌‌کند هم برخورد با آن‌ها هم افشاء نام آن‌ها یک ضرورت است که مسئولین بانک مرکزی باید آن را دنبال کنند. مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند که دنبال معرفی صادرکنندگان متخلف هستند، اما من معتقدم واردکننده ‌ای که ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده هم باید معرفی شود.

رییس قوه قضاییه بی انظباطی مالی را عامل خسارت به کشور و ایجاد هزینه‎ های اضافی عنوان کرده و تاکید کرد: همه می ‌دانند که امروز دستگاه قضایی نسبت به معوقات بانکی تلاش ویژه‎ ای به کار گرفت و با همت همکاران ما هزاران میلیارد معوقه به نظام بانکی کشور بازگشت، اما همین معوقات با اخذ ضمانت‌ های لازم و پیگیری ضمانت‎ ها، می‌ توانست به معوقه مبدل نشود و زحمت ایجاد نکند.

آیت الله رییسی افزود: دستگاه قضایی مصمم است که با همکاری بخش بانکی اجازه ندهد برخی افراد پولی بگیرند و تعهدات را انجام ندهند و بعد برای کشور مشکل ایجاد کنند. ولی از آن طرف هم دستگاه‎ های مسئول نباید اجازه دهند که اعتبارات به دست افرادی سپرده شود که یا صلاحیت و توانایی لازم برای انجام تعهدات را ندارند و یا تضمینات لازم را نمی‌ توانند بسپارند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به برخورد خشونت آمیز دولت آمریکا و برخی دولت‌ های اروپایی با معترضین در این کشور‌ها پرداخته و گفت: شرایطی که در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی وجود دارد مایه ننگ برای دستگاه ‌هایی است که مدعی حقوق بشر و حقوق انسان هستند. این کشور‌ها با بازداشت ‌های پرتعداد و ضایع کردن حقوق اولیه و مسلم مردم کشور‌های مختلف به صورت روشن مشغول ضایع کردن حقوق انسان هستند، اما کسی دم بر نمی ‌آورد. حمایت از مردم عدالت خواه در آمریکا و اروپا وظیفه دستگاه ‌های مدافع حقوق بشر و حقوقدانان آزاد است و باید در دستور کار آن‌ ها قرار گیرد.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از این جلسه و در واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه درباره برخی اظهارنظر‌های سیاسی پیرامون شرایط کشور گفت: در تمامی این سال‎ ها این ما مسئولان بوده ‎ایم که گره ایجاد کرده ‎ایم و در شرایط خاص آن جایگاه و شخصیتی که گره گشایی کرده تا مشکلات ساخته شده به دست مسئولان حل شود، رهبر معظم انقلاب بوده است. در این زمینه می‌ توان نمونه ‎های بسیار زیاد حتی در همین یکی دو سال اخیر را مثال زد. اینطور نشود که گره‎گشایی‎ ها نادیده گرفته شود و آن‌ها که مسئول ایجاد مشکلات و گره‎ ها بوده ‎اند، نقصان خود را متوجه آن جایگاهی کنند که همواره گره گشایی کرده است.

در این نشست آقای حاج محمدی رییس سازمان زندان ‎ها با اشاره به توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان، از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای آزادی بیش از ۲۰۰۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و افزود: از مقام معظم رهبری بابت این استجازه و از مهندس فتاح بابت همراهی برای تامین این مبلغ و آزادی این محکومان تشکر می‌ کنیم چرا که هر چه محیط زندان گلستان بشود باز هم زندان پدیده ‎ای نامطلوب است.

وی با اشاره به افزایش کرونا در کشور کاهش جمعیت کیفری را یکی از راهکار‌های ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در زندان‌ ها عنوان کرده و افزود: سازمان زندان ‎ها این آمادگی را دارد که در صورت در نظر گرفتن ارفاقات مجدد قانونی برای زندانیان، با همکاری نهاد‌های مردمی، زندانیان آزاد شده و یا مرخصی رفته در جامعه رها نشوند و تحت اقدامات تربیتی و باز اجتماعی قرار گیرند تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

حجت الاسلام عبداللهی رییس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نیز با ارائه گزارشی از اقدامات نظارتی این مرکز درباره سلامت کارکنان قوه گفت: در هفته‎ های گذشته گزارشاتی به دست این مرکز رسید که برخی کارکنان و قضات دستگاه قضا در مقابل پرداخت کارت اعتباری، گوشی اپل و دیگر هدایا به بهانه هفته قوه قضاییه، ضمن رد این هدایا نسبت به برخورد با هدیه دهنگان اقدام کرده اند.

در این جلسه حجت الاسلام درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز به ارائه گزارشی از وضعیت بازار مسکن پرداخته و گفت: در حوزه مسکن برخی ترک فعل ‌ها در انجام تکالیف قانونی از سوی مسئولان ذی ربط در سال ‎های گذشته، از جمله بی توجهی به ساخت مسکن ارزان قیمت، بازسازی بافت فرسوده و راه اندازی سامانه‎ های قانونی، زمینه ساز شرایط کنونی این بازار است که سازمان بازرسی پیگرد ترک فعل ‎های صورت گرفته را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس قوه قضاییه نیز در واکنش به این گزارش و گزارش برخی اعضا درباره حوادث اخیر کشور گفت: مدیری که مسئولیت داشت باید پاسخگو باشد و مورد مواخذه قرار بگیرد. نمی‌ توانیم همیشه منفعلانه برخورد کنیم تا باز هم یک مورد مشابه ساختمان پلاسکو شکل بگیرد. در زمینه حوادث مختلفی که در این مدت داشتیم و همه را اسم نمی‌ آورم، باید عوامل را شناسایی کنیم که آیا پیش بینی لازم، پیشگیری لازم و اقدام لازم را کرده اند؟

آیت الله رییسی افزود: من این را به سازمان بازرسی، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دادستان تهران هم گفته ام که سیاست دستگاه قضایی پیگیری و مواخذه مدیری است که مسئولیت قانونی و شرعی دارد که ببینیم کار را در زمان خودش انجام داده یا نه وگرنه هر روز باید به ما یک گزارش بدهند که این اتفاقات افتاد. باید نسبت به این قصور یا تقصیر خصوصا ترک فعل‌ ها حساس بود چرا که ما مواردی داریم که ترک فعل‌ ها قابل پیگیری قانونی است و بسیاری از ترک فعل ‌ها خسارتش از فعل ‌ها بیشتر است. مردم انتظار دارند که هر کس نسبت به مسئولیتش پاسخگو باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاکی
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاههای علوم پزشکی به قوانین ایثارگران احترام نمی گذارند. کاملا پارتی بازی حاکم است.
Iran, Islamic Republic of
چشم مردم بیچاره به شما می باشد حاج اقا دیگر با سیلی هم نمی توان صورت خود را سرخ نگهداریم
Iran, Islamic Republic of
از مبارزه با مفسدان تشکر می کنیم
Iran, Islamic Republic of
باز کردن و پیگیری پرونده طبری بسیار ستودنی است آقای رئیسی. خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله با اقدام سختگیرانه قوه قضائیه شاهد قلع و قمع مفسدان، رانت خوارن و نجومی بگیران باشیم
سلام
Iran, Islamic Republic of
.......
.
Iran, Islamic Republic of
جناب ایت الله ریِیسی ریاست محترم قوه قضاییه
عنایت بفرمایید کمترین درخواست ما اینست که کلا" قوه قضاییه مدایرن و روسا و یا حتی وزیران دولت که با تصمیمات و یا عملکرد اشتباه خود و یا بر اساس سلیقه خود و یا بصورت خود سرانه باعث خسارتی به کشور و ملت ایران اسلامی وارد کنند باید فوری رسیدگی و محاکمه شوند.
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیسیی یکی از آنها همین آخوندی که مردم بخاک سیاه نشانده اولینش همین بابا
خواسته مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
انشالله عباس آخوندی هم به سزای اعمال خود میرسد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا بسم الله

روحانی
ظریف
زنگنه
آخوندی
قاضی زاده هاشمی
نعمت زاده
فرشید
United States
آفرین درود به شرفت سید . پشتت ایستاده ایم
دلارام
Iran, Islamic Republic of
فقط سریع چون بزودی همه شون فرار میکنن میرن اونور اب
Iran, Islamic Republic of
طبری رو دستگیر کردید دستمریزاد ،اما اما چه کسانی طبری ها رو رشد دادند چه کسانی از تخلفات طبری ها چشم پوشیدند چه و چه ،،،،،
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضائی انقلابی متشکریم که بلاخره بعداز سالها یکی چون جنابعالی واقعا" انگشت روی محورهای راهبردی همچون ترک فعل ووظیفه مدیران مخصوصا" مدیران ارشد گذاشته ....
United States
سلام حاج اقا رییسی خسته نباشی خدا روح پدر و مادرتو شاد کنند چلوی اینهارو بگیر ....
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ایت الله ریسی تو به خدا کمی بفکر ما مستمیربگیر باشید..
علی اکبر صفری
United States
سلام جناب ریسی دوسال است که زندگی من بدون درآمد است من را بیکار کردن ماشین که باش خرج زندگیم در می آوردم ازمن گرفتن وبه شاکی من دادن .۰۹۱۳۳۶۲۱۰۴۸
Iran, Islamic Republic of
....
خلیل
Iran, Islamic Republic of
با سلام می خواهم بدانم چطور پرونده ای که در دادسرای انتظامی قضات دارم به جریان نیفتاده و چرا ثبت شده و س
شما دستور رسیدگب داده اید ویک سال است خبری ازان نیست چون سرمایه لازم را ندارم چون ار قشر زیر خط فقرم .
خلیل
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت رئیسی وانتخاب اصلح رهبر انقلابمان و جانم فدایش ممنون
پروندهای فرستادم به دادسرای انتظامی قضات ولی جواب درستی نگرفتم والکی سابقه دار شدم و خاستار رسیدگی درست هستم یا قانون الکی یا قضات دادسرای انتظامی قضات برسی درست ندارن یا من الکی دلم را خوش کردم به عدالت شما کمکم کنید خلیل کفاشیان ۰۷۳۲۵۸۲۱۲۱کد ملی ممنون
Iran, Islamic Republic of
الان همه مسئولان میگن کی به کیه و هر غلطی که میخواهند میکنند و هر حرفی که دلشان بخواهد میگویند و مردم را فریب میدهند.دقیقا اگر ماخذه و حساب کشی باشد همه مسئولان احساس مسئولیت میکنند و جرات تخلف نمیکنند.
علی محمد نصیری معمولان سیل زده
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف ات سید.
حال ملت ازاینهمه دزدی و اختلاس بهم میخوره.
باتوکل برخدا خودت کاری بکن.
خداقوت وخسته نباشی
حسین توکلی
Romania
بنام خدا و با سلام اگر همین یک کار یعنی محاکمه بعضی از مسئولین که کوتاهی کردند انجام بشه خیلی از مشکلات حل میشه بسیاری از مسئولان تو این سالها هر گندی خواستند زدند هیچی هم نشد
زراره
Iran, Islamic Republic of
برای مبارزه با فساد همه جور دستگاه نطارتی داریم مثل دادگاه بازرسی حراست در هر اداره ایی اطلاعات

واطلاعات سپاه و ......
جانم فدای ایران
Iran, Islamic Republic of
اگرجامعه راازفسادواختلاص ودزدی بعضی ازمسوولین طمعکارنجات دهیدوجلوی گرانی وبیکاری جوانان رابگیریدومسوولین طمعکاررامجازات کنیدودیگراجازه همچین کاری رابه احدی ندهیدمملکت گلستان میشودوهیچ کس جرات خلاف کردن به ذهنش نمیرسد
خاتون
Iran, Islamic Republic of
زنده باد رئیسی
جلال
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای رییسی چشم امید مردم به اقتدار قوه قضاییه است درود به شرافتت سید بزرگوار .ای کاش مسوولین دولتی کمی از پشت کار...شما در وجودشون می بود.
Iran, Islamic Republic of
جلوی وریشه ی این کار چاق کن ها را در قوه قضایی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
.......