جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۵

«جورج استینی» پسربچه ۱۴ ساله سیاه‌پوست آمریکایی که بی‌گناه با صندلی برقی اعدام شد! + تصاویر

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 732909
سال ۱۹۴۴ دادگاهی در آمریکا پسربچه‌ای سیاه‌پوست را که تنها ۱۴ سال داشت به اتهام قتل و بدون هیچ مدارکی به اعدام محکوم کرد و حکم اعدام این پسربچه با صندلی برقی به اجرا در آمد؛ بعد از گذشت ۷۰ سال، بی‌گناهی او در دادگاهی در "کارولینای جنوبی" اثبات شد!
پسربچه بی‌گناهی که با صندلی برقی اعدام شد!
به گزارش جهان نيوز،  واژه "تبعیض نژادی" یک عبارت آشنا با قدمتی طولانی در تاریخ کشور آمریکاست که با تاریخ این کشور گره خورده است؛ تبعیضی که تمامی نسل رنگین‌پوستان در این کشور را شامل می‌شود و تمامی جهات زندگی آنان را در بر می‌گیرد.
 
مسئله تبعیض نژادی و نژادپرستی در آمریکا، یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی و اقتصادی در این کشور محسوب می‌شود؛ این معضل در نتیجه ساختار نژادپرستانه آمریکا است که ریشه‌ای تاریخی دارد و برده‌داری، ‌جداسازی نژادی، مدارس جداگانه برای سرخپوستان و اقلیت‌های نژادی از نمادهای آن محسوب می‌شود.

سالهاست سیاه‌پوستان در این کشور مورد انواع خشونت و حمله قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می‌دهند؛ برخی از این خشونت‌ها، رسانه‌ای می‌شود و بسیاری دیگر نیز در سکوت باقی می‌ماند.

یکی از این خشونت‌ها در همین اواخر رخ داد و باعث شکل‌گیری جنبشی ضد نژادپرستی در کشور آمریکا شد؛ فردی سیاه‌پوست به نام "جورج فلوید" بدون هیچ علت خاصی توسط پلیس آمریکا دستگیر و به طرز وحشتناکی به قتل رسید.

در نمونه‌ای تاریخی از این بی‌رحمی‌ها علیه سیاه‌پوستان، پسر بچه‌ای 14 ساله بدون هیچ شواهد و مدارکی به اتهام قتل، به اعدام محکوم می‌‌شود و صرفاً با همین اتهام بی‌مورد به طرز فجیعی با "صندلی برقی" جان خود را از دست می‌دهد اما بعد از گذشت سالیان سال، بی‌گناهی این کودک سیاه‌پوست ثابت می‌شود!

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در سال 2014 می‌نویسد، پسر بچه‌ای 14 ساله به نام "George Stinney" (جورج استینی) در سال 1944 به جرم قتل محکوم به اعدام توسط صندلی برقی می‌شود که بعد از 70 سال، بی‌گناهی او در دادگاهی در "کارولینای جنوبی" اثبات می‌شود!

این پسربچه 14 ساله به جرم قتل دو دختر سفید‌پوست در یک کارخانه در کارولینای جنوبی بدون هیچگونه شواهد و مدارکی و تنها در دادگاهی که کمتر از 3 ساعت به طول می‌انجامد، به اعدام محکوم می‌شود.

این پسر بچه سیاه‌پوست به عنوان جوانترین فردی که در قرن 20 در کشور آمریکا اعدام شده، شناخته می‌شود.

اعدام کنندگان او بیان کردند که هنگام اجرای حکم او برای صندلی برقی بسیار کوچک بود و تسمه‌ها مناسب دستان او نبودند.
 

قاضی "کارمن مولن" (شخصی که بعد از 70 سال جورج را تبرئه می‌کند) در مورد این پرونده می‌گوید: «سرعتی که برای اجرای عدالت در برابر این پسر بچه انجام شد، تکان‌دهنده و بسیار ناعادلانه بود و پرونده وی یکی از بی‌عدالتی‌های بزرگ علیه سیاه‌پوستان در تاریخ آمریکا است.»

قاضی مولن بیان می‌کند که وی به دنبال محکوم کردن محکومیت این پسربچه است زیرا دادگاه کارولینای جنوبی نتوانسته در سال 1944 رأی عادلانه‌ای را صادر کند.

کتابی در مورد همین اتفاق با نام "مسیر سبز" (رمان) نوشته شده است و فیلم سینمایی "مسیر سبز" (فیلم 1997) نیز برگرفته از همین ماجرا است.

این واقعه تنها بخش بسیار کوچکی از تاریخ نژادپرستی سفید‌پوستان آمریکایی را نشان می‌دهد؛ نژادپرستی در آمریکا مقوله‌ای نهادینه شده و ساختاری است و نظام آموزشی، نظام بهداشتی، دستگاه قضایی، پلیس، سرویس‌های امنیتی و نهادهای اجرایی به صورت نهادینه، نژادپرست هستند و به برتری نژاد سفید آنگلوساکسون پروتستان اعتقاد دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت آمریکا تاکنون میلیونها انسان بیگناه راکشته یا از هستی ساقط نموده واین یک نفر هم روی بقیه جنایتهایش
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
ننگ و نفرین ؛ بر دژخیمان شیطان صفت !
Iran, Islamic Republic of
لعن و نفرین خدا بر آنان باد.
United States
الحمدلله که در ایران صندلی الکتریکی و برتری پرستی نژادی وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
يانكي هاي وحشي ....
بنياد آمريكا بر پايه ظلم و ستم شكل گرفته از سر خ پوستان گرفته تا سياه پوستان و رنگين پوستان ....