جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۷۳
یادداشت حسین شریعتمداری//

چرا از خودتان مایه نمی‌گذارید؟!

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 732855
چرا انتخابات ریاست جمهوری ایران را با «اعتبار اروپایی‌ها و مذاکره‌کنندگان ایرانی» گره زده بودید؟
چرا از خودتان مایه نمی‌گذارید؟!
به گزارش جهان نيوز، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

دیروز آقای ظریف که برای گزارش کار وزارت امور خارجه کشورمان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، به مسائل و موضوعاتی اشاره کرده و درباره آنها توضیح داد که بعضاً یکصد و هشتاد درجه با واقعیات فاصله داشت!

جناب ظریف بسیاری از اقدامات وزارت خارجه را مورد تائید رهبر معظم انقلاب معرفی کرد که تیتر یک کیهان امروز با عنوان «راستی‌آزمایی اظهارات ظریف در مجلس» به فاصله میان ادعای ایشان با واقعیات اختصاص دارد و از این روی در وجیزه پیش‌روی سخن دیگری در میان است. بخوانید!

۱- اگر آقای ظریف اقدامات و عملکرد وزارتخانه تحت مسئولیت خود را قابل دفاع می‌دانند چرا از خودشان مایه نمی‌گذارند و با ارائه اسناد متقن و دلایل محکم از آن دفاع نمی‌کنند؟ و چنانچه عملکرد وزارت خارجه را ناموفق ارزیابی می‌کنند چرا آن را به حضرت آقا نسبت می‌دهند؟! یعنی دقیقاً همان راهکاری که جناب رئیس‌جمهور نیز بارها برای توجیه ناکارآمدی‌های دولت به آن متوسل شده‌اند!

۲- نگارنده با اهانت برخی از نمایندگان به جناب ظریف و دروغگو نامیدن ایشان موافق نیست ولی تاکید حضرت آقا بر صادق و شجاع بودن ایشان نیز نمی‌تواند نشانه عملکرد قابل‌قبول وزارت خارجه باشد، چراکه یک انسان می‌تواند مؤمن و راستگو و حتی شجاع باشد ولی در مسئولیتی که بر عهده گرفته کارآمد نباشد و مثلاً به راحتی سرش را کلاه گذاشته و فریبش بدهند یعنی همان ترفندی که آمریکا در مقابل تیم مذاکره‌کننده کشورمان به کار گرفت و برجام سراسر خسارت و فاجعه را به آنان تحمیل کرد. به عنوان مثال -و فقط یکی از ده‌ها نمونه دیگر- حضرت آقا در آغاز سال ۹۴ تأکید فرمودند که؛ لغو تحریم‌ها پس از اجرای توافق، خدعه آمریکایی است ولی آقایان همه امتیازها را دادند و درمقابل وعده نسیه لغو تحریم‌ها را گرفتند و نتیجه آنکه نه فقط تحریم‌ها لغو نشد بلکه ده‌ها تحریم دیگر هم به آن اضافه شد! و بی‌توجهی تیم مذاکره‌کننده کشورمان به هشدار حضرت آقا باعث شد آمریکا کلاه گشادی را که تدارک دیده بود به آسانی بر سر تیم مذاکره‌کننده مؤمن و شجاع و راستگوی کشورمان بگذارد! یعنی بازهم به توصیه رهبری که فریب لبخند دشمن را نخورید توجه نکردند و شد آنچه نباید می‌شد! و یا حضرت آقا ۱۱ شرط برای توافق تعیین و ابلاغ فرمودند، آقایان به کدامیک از آنها عمل کرده‌اند که حالا ناکامی و ناتوانی خود را به حساب حضرت ایشان می‌نویسند؟! آقای ظریف! چرا نمی‌فرمائید که حضرت آقا با صراحت اعلام کرده بودند به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستند و نگران خدعه و نیرنگ آنها هستند؟! و آقایان امضای کری را تضمین می‌دانستید! و یا مگر نفرمودند «من به برجام به صورتی که عمل و محقق شد اعتقادی نداشتم و این را به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هم گفتم»؟

چرا نمی‌فرمائید حضرت آقا به شما چه گفتند؟! و یا... نمونه‌های دیگر را در گزارش تیتر یک کیهان امروز بخوانید.

۳- آقای ظریف فرموده‌اند «من هیچ‌گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم»! بدیهی است که معتقد نیستیم جناب ظریف به منافع ملی پشت کرده‌اند و نگارنده حتی در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفته بودم که یک موی ظریف را با تمامی اعضای تیم‌های مذاکره‌کننده ۱+۵ نیز عوض نمی‌کنیم ولی متأسفانه ایشان در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد (مهرماه ۹۳) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی PBS آمریکا که در محل شورای روابط خارجی آمریکا صورت گرفته بود در پاسخ به این سؤال خبرنگار (هاله اسفندیاری جاسوس سیا) که پرسیده بود «آیا شکست در مذاکرات هسته‌ای بر سیاست خارجی ایران تأثیرگذار خواهد بود؟» می‌گوید  «بی‌تردید، همین‌طور است زیرا ما روندی را شروع کرده‌ایم که هدف از آن تغییر فضای سیاست خارجی کشور است. اگر با وجود تلاش‌های ما برای تعامل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه بماند، مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا ۱۶ ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد ما (با آرای خود) پاسخ دهند...

حالا هم کسانی هستند که نمی‌خواهند هیچ‌گونه توافقی حاصل شود... به نظر من، در انتقال پیامی که جامعه بین‌المللی و به‌ویژه غرب می‌خواهد به ایران منتقل کند باید بسیار دقت کند... من فکر می‌کنم مردم ایران پاسخ خود را در صندوق‌های رأی نشان خواهند داد.»!

جناب ظریف! انتخابات پارلمانی ایران چه ربطی به آمریکا دارد که می‌فرمائید اگر در توافق به نتیجه نرسید، رقبای سیاسی شما در ایران مجلس را در اختیار می‌گیرند؟! آیا این سخن جنابعالی کشاندن مسائل داخلی ایران به کشورهای بیگانه، آنهم آمریکا نیست؟!

آقای ظریف! جنابعالی پیش از این هم در آن هنگام که آقای‌روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ‌ملی در دولت اصلاحات مشغول مذاکره با طرف غربی بود طی سخنانی که فیلمش سال‌ها بعد منتشر شد خطاب به البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌ فرموده بودید: «بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری از شکست مذاکرات ما سود می‌برند. آنها موفقیتی در این گفت‌وگوها نمی‌بینند و از طرفی آنها آدم‌های پرنفوذی هستند. اعتبار اروپایی‌ها و مذاکره‌کنندگان ایرانی هردو در ایران از دست رفته است»!

چرا انتخابات ریاست جمهوری ایران را با «اعتبار اروپایی‌ها و مذاکره‌کنندگان ایرانی» گره زده بودید؟! و این نمونه‌ها با ادعای جنابعالی که می‌فرمائید «من هیچ‌گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم»! چگونه قابل جمع است؟!

۴- درباره تائید -البته مشروط- رهبر معظم انقلاب از دولت و تیم مذاکره‌کننده باید گفت حضرت ایشان از همه دولت‌ها حمایت کرده و می‌کنند و در همان حال نظرات خود را علناً و در مواردی به طور خصوصی به دولتمردان ابلاغ می‌فرمایند و بسیار بدیهی و طبیعی است که به عنوان مثال، وقتی تیم‌کشورمان برای مذاکره رفته است تضعیف آنها، تضعیف نظام و باعث سوءاستفاده دشمنان خواهد بود. حضرت ایشان توصیه‌های ضروری و هشدارهای لازم را ارائه می‌فرمایند و اما برای ارزیابی نتیجه باید آنچه انجام گرفته را با آنچه حضرت آقا در نظر داشته و رسماً اعلام کرده‌اند به مقایسه نشست و چنانچه دو سوی این مقایسه یکسان نبود، به حکم عقل و علم و منطق نمی‌توان نتیجه را به حضرت ایشان نسبت داد. حضرت آقا در همین زمینه می‌فرمایند:

«... خب شما چشم و گوش دارید. نامه‌ای که من نوشتم را ببینید. ببینید تصویب برجام چه شکلی بوده و چه شرایطی داشته است. اگر آن شرایط اعمال نشد وظیفه رهبری این نیست که بگوید برجام نباید باشد. عقیده من این است که رهبری در زمینه‌های اجرایی نباید ورود کند مگر جایی که به حرکت کلی انقلاب مربوط است. من به برجام به صورتی که عمل و محقق شد اعتقادی نداشتم و این را به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هم گفتم.».

۵- و بالاخره حضرت آقا، مراد، رهبر، جان و جان‌مایه نزدیک به یک میلیارد مسلمان و صدها میلیون انسان پاکباخته در سراسر جهان هستند. در استناد به این ذخیره الهی که متعلق به همه مظلومان و محرومان عالم و مخصوصاً نقطه امید و تکیه‌گاه امت فراگیر اسلامی است ‌اندازه نگه‌دارید و احتیاط کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
مثل آقای جلیلی که چندتا چندتا قطعنامه برامون سوقاتی می آورد شما هم از خودتون مایه بگذارید.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه های دوره جلیلی ناشی از تعهدات روحانی و ظریف در دوران خاتمی بود. .!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این رو از من به یادگار داشته باشین،دولت اصولگرای مستقر در ۱۴۰۰با غرب(آمریکا)توافق میکنه!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
با 6 قطعنامه شورای امنیت که ایران را ذیل بند هفتم تعریف میکرد وسوغات دلواپسان برای کشور بود مایه می گذاریم.جناب حاج حسین آقا
سرور
Iran, Islamic Republic of
شما به داشته های خودت افتخار کن‌.
برجام و دلار ۲۲ هزار تومانی.
خخ
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خیر است !
Iran, Islamic Republic of
پس کی بود میگفت آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود.
Iran, Islamic Republic of
.زمان جلیلی اگر تحریم بودیم عزت ،هیبت و شوکت داشتیم.اگر تحریم بود هسته ای هم بود حالاچی هسته ای را داده ایم ،یک مشت وعده پوچ سر خرمن گرفته ایم ،برخی دولتمردان غربزده ذلیلانه به آمریکا التماس می کنند ،تحریم هم که به قول دولتمردان چندین برابرشده
Singapore
کدام برگ برنده؟.
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
غنی سازی 20 درصدی و 19000 سانتریفیوژ برگ برنده ما بود.
Iran, Islamic Republic of
مگر با غنی سازی 20 درصد و اون سانتریفیوژ چکار میشه کرد؟!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
غنی سازی 20درصد یعنی رسیدن به تکنولوژی برتر هسته ای یعنی توان ساخت بمب اتم
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی حاج حسین
United States
مرگ بر چین ، مرگ بر‌روسیه
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
دشمن اصلی ما امریکاست ؛ مرگ بر امریکا
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اتفاق دیروز مجلس نشون داد که دشمن اصلی ما داخلی است ....
خخ
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران دشمن هیچکس نیستند اینو تاریخ میگه
احمد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا پرست !!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سوغات درسته و نه سوقات..
Romania
اقای شریعتمداری ایا وقتش نرسیده روزنامه کیهان خصوصی سازی بشه ؟ ایا وقتش نرسیده شما به فکر بازنشستگی باشی ؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
جدیدا سواد و اطلاعات بعض آقایان از توی توئیتر و اینستاگرام و .... بیرون میاد، نتیجه ش میشه همین.
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام نبود چه می کردیم؟ اگر کسی غیر از شعار و ناسزا حرفی دارد بفرماید امثال بنده هم استفاده کنیم. مثلا تکلیف ما با سازمان ملل و تحریم های آن چه می شد؟ وضع ما بهتر از الان بود یا نه؟ و چرا الان نمی زنیم زیر برجام
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام نبود، الان تاسیسات هسته ای مان فعال بودند، آب سنگین تولید می کردیم، داروهای خاص را می توانستیم تولید کنیم، 11 تن ذخیره اورانیوم که به عنوان عقبه استراتژیک یه کشور است را افزایش داده بودیم، به دلیل عدم امتیاز دهی، تحریم ها افزایش پیدا نمی کرد. چون به گفته اوباما و کلینتون، دیوار تحریم ایران در حال فروپاشی بود و برجام مانع از ریختن دیوار تحریم ها شد... ..
Iran, Islamic Republic of
مردم نون ندارن بخورن شما از آب سنگین حرف می زنی؟ نیروگاه بوشهر بعد از بیست سی سال و چندصد میلیارد دلار هنوز درست و درمون کار نمیکنه
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
همین نون ندارن بخورن درشرایط وادادگی_یاهمان مثلا تعامل_بادشمن پدید آمده .شرایط روز کشورنتیجه برجام و قول کری تضمین است میباشد. انکار این موضوع یعنی خود را به غفلت زدن!!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی با آقای جلیلی و تحریم سازمان ملل و شورای امنیت به علاوه آمریکا که الان هست نون داشتیم بخوریم!
خدا بیدارت کنه
Iran, Islamic Republic of
موضوع مردم وادادکی نیستش بحث مردم اینه که میخواهند بدون تنش با دنیا زندگی کنند.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
جواب شما را اوباما قبلا داده:
"اگر برجام نبود و با ایران توافق نمیکردیم، ایران در صندلی راننده می‌نشست و شرکایمان حاضر نبودند بیش از این برای آمریکا فداکاری کنند و دلار سقوط میکرد"
گلابی برجام
Iran, Islamic Republic of
دلار 21000 تومانی و سکه 10 میلیونی و تورم 500 درصدی و گوشت 120 هزار تومانی همان گلابی موعود برجام است.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اینا گلابی برجام نیست ...
Iran, Islamic Republic of
الان با برجام و نبود اینها نان برایتان فراهم شده است ؟؟.
Iran, Islamic Republic of
چرا برجام را کنار نمیگذاریم؟ ما که با قطعنامه های سازمان ملل هم کاری نداشتیم
حامی
Iran, Islamic Republic of
ما تعهد دادیم و زیر تعهداتموون نمیتونیم بزنیم تو مرام مانیست حتی اگر ضرر کنیم نباید زیر تعهد بزنیم تا جایی که حجت تمام بشه
علی
Iran, Islamic Republic of
...
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
انرژی هسته ای برگ برنده مابود که به خاطر وجود آن دشمن درحوزه برخی تحریمها واحیانا تهدیدها واردنمیشد وبرگ برنده ای بود برای گرفتن برخی امتیازها وچانه زنی ها. بابرجام وخلع ید از انرژی هسته ای عملا دست دشمن بازگذاشته شد..
Iran, Islamic Republic of
منظور بمب اتمه؟
Iran, Islamic Republic of
برای ترامپ و نتانیاهو نه تنها انرژی هسته ای بلکه خود بمب اتم هم که باشه براشون مهم نیست و فقط تحریم ایران را نشانه رفته اند و براشون مهمه.خروج از برجام اینو ثابت کرد و با کاهش تهعدات برجامی هم نظرشان عوض نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
در طی چهل سال این همه هزینه انرژی اتمی دادیم!بعلاوه ضرر وزیانهای ناشی از تحریم که بر پیشرفت های اقتصادی و صنعتی و شکوفایی کشور در همه صنایع و زمینه ها تاثیر گذار بوده ، و همچنین مشکلات ناشی از تحریم ها به دلیل مسایل هسته ای ،اقتصادی و معیشت مردم را بشدت تحت تاثیر گذاشته است ! بفرمایید انرژی هسته ای چه دستاوردی برای کشور و مردم و سفره های بدون نان مردم داشته است؟!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
جلوی صادارت نفت گرفته شد بهتر نیست آب سنگین بیاریم سر سفره مردم؟
Iran, Islamic Republic of
دوستان مخالف برجام تا حالا یک بار شده فکر کنن اگه توافق برجام نبود،قرار بود چه اتفاقی بیفته؟.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
Iran, Islamic Republic of
تاسیسات هسته فعال چه دردی از مشکلات مررم حل میکنه؟ چند ساله که از بیت المال برای نیروی گاه بوشهری هزینه میشه که نهایتش 1000 مگا وات برابر با یه سد کارونه که هنوز که هنوز صد درصدی بهره برداری نشده.باید هزینه ها با حساب و کتاب باشه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
الان دولت برجام ساز شماست که خودش را در برجام محصور کرده است شما می فرمایید چه می کردیم..
هندونه فروش محل
Iran, Islamic Republic of
باسلام
عزيزم قبول دارى ما تمام تعهداتمام را در سند برجام عمل كرديم؟ روشن كنم بيشتر داشته هاى هسته اى را كه با خون دل بدست أورده بوديم را درتبق اخلاص گذاشتيم وتقديم اونهايى كرديم كه حتى از بمب أتم هم استفاده كردند خب مگه قرار نبود تمام تحريمها ضالمانه خودشان را يكجا بردارند پس چرا حتى ما پول خودمان را هم نميتوانيم بگيريم عزيز من همه ما در يك كشتى هستيم به سود طوفان سوراخ نكنيم حتى اگر دشمن خونى باشيم
Iran, Islamic Republic of
آخه من نمی دونم این شریعتمداری چقدر محبوبیت نزد حضرات داره که این قدر یه طرفه بدون اینکه تو گود باشه حرف میزنه.
حسنی
Iran, Islamic Republic of
ایشان لازم نیست مسئولیت داشته باشد.به عنوان یک روزنامه نگار و.ظیفه دارد نکات منفی ومثبت جامعه رانمایان ساخته ودرجهت اهداف انقلاب به روشنگری بپردازد.
Iran, Islamic Republic of
چرا دیگر روزنامه نگاران نمی توانند آزادنه نکات منفی و مثبت همه قوا رو بیان کنند.
Iran, Islamic Republic of
خود حسین شریعتمداری در مقاله چندین روز پیش جواب شماراداده. بخوانید:
«برنارد شاو» نمایشنامه‌نویس برجسته ایرلندی که به شوخ طبعی‌های عالمانه شهرت دارد در محفلی از یک تابلوی نقاشی ایراد گرفته و آن را نقد کرد. نقاشی که تابلو از آثار او بود از نقد برنارد شاو برآشفت و به او گفت: شما که در همه عمرتان حتی یک تابلوی نقاشی هم خلق نکرده‌اید، چگونه به خودتان اجازه می‌دهید تابلوی مرا نقد کنید؟! برنارد شاو در پاسخ گفت: من طعم و مزه اُملت را خیلی بهتر از مرغ درک می‌کنم درحالی که در تمام عمرم حتی یک بار هم تخم نگذاشته‌ام!
Iran, Islamic Republic of
البته ما خوانده بودیم ک برنارد شاو گفته بود من خودم تا حالا تخم نگذاشتم ولی فرق یک تخم مرغ خوب و بد را میدانم.این ار املت صحیح تر به نظر میرسد.
سپاس سردار
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
میخوای بدونی کافیه بودجه کیهان رو کم کن ببین صداش از کجا در میاد.
Iran, Islamic Republic of
در سال ۹۱ آمریکا داشت آماده پذیرش ایران هسته ای می شد و داشت اسرائیل را نیز راضی می کرد ولی دولت برجامی آمد و همه چیز را خراب کرد
Iran, Islamic Republic of
اگر امریکا اماده چنین پذیرشی بود از سال 91 تا 95 وقت داشت که تحریم ها را برداره که نکرد و ثانیا دموکراتها تنها تصمیم گیرنده نهایی نیستند و با امدن ترامپ بر عکس چنین پذیرشی ثابت شد.
Iran, Islamic Republic of
اهانت برخی از نمایندگان به جناب ظریف ؛ مجلس اصولگرا و این حرفها آقای شریعتمداری؟
Iran, Islamic Republic of
انتخابات پارلمانی ایران چه ربطی به آمریکا دارد؟ آقای شریعتمداری جان اگر ظریف توانسته به 5+1 بقبولاند که باید برجام را برای انتخابات پارلمان ایران قبول کنند که شاهکاری بزرگ انجام داد.
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما اینه که فکر می کنید برجام را ظریف طراحی کرده و به نفع ایرانه!!!.
Iran, Islamic Republic of
از منظر غربگرایان همیشه باید غرب را به پذیرفتن ما دعوت نمود. اصولا ما در غرب آسیا درمقابل چشم زاغی های پیشرفته که عددی نیستیم!!! دردما همین تفکراست.
Iran, Islamic Republic of
موضوع پذیرش غرب نیست بلکه اقتصاد کشوره که اقتصاد کشورهای مورد تجارت ایران نیز با آنان گره خورده وگرنه ایران که رابطه تجاری با امریکا نداشت که تحریمشان اثرگذار شد.
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات ظریف و کری در آن مقطع برد برد بود ولی از لحاظ ترامپ و شریعتمداری برد باخت....!!!
برجامچای
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های هسته ای ما را نابود کرد اما زیر ساخت های تحریمهای ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
Iran, Islamic Republic of
هردم از این باغ بری می رسد اینها زمینه چینی برای انتخابات سال اینده است ..................
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای شریعتمداری خدا شما را برای اسلام حفظ کند ، شما با مستندات قوی ، حرف دل ملت را می زنید و از رهبر فرزانه ما دفاع می کنید . شم سالها به فرموده امام خامنه ای که فرمودند مطالبه گری داشته باشید عمل کردید . اگرچه ارشادات و مطالبات و نصایح شما و دلسوزان متعهد را نه تنها گوش ندادند و عمل نکردد بلکه با توهین و تحقیر جواب دادند..
Iran, Islamic Republic of
هر مسئولی در حد اختیارات خود باید پاسخگو باشد.
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر قدرت تحلیل نیست لااقل با چند نفر مورد اعتماد و منصف در مورد وجیزه حاج حسین مشورت کنید تا کی میخواهید ادای فرهیخته ها را در بیاوریدبعد به دیگران توهین کنید