کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وال استریت چیست و بررسی مختصر بازار بورس فارکس در وال استریت

15 تير 1399 ساعت 14:55


خیابان وال استریت تنها شامل تعداد معدودی بلوک می شود که در مساحتی کمتر از یک مایل در منهتن در شهر نیویورک قرار دارد. با این حال، نفوذ آن در سراسر جهان گسترش یافته است. نام «وال استریت» در ابتدا برای اشاره به گروهی از شرکتهای مستقل و بزرگ کارگزاری که بر صنعت سرمایه گذاری ایالات متحده حاکم بودند، به کار می رفت. اما با کمرنگ شدن اختلاف بین بانکهای سرمایه گذاری و بانکهای تجاری، از سال 2008 وال استریت نامی کلی برای بسیاری از طرفهای درگیر در صنعت سرمایه گذاری و مالی ایالات متحده است. این نام شامل بزرگترین بانکهای سرمایه گذاری، بانکهای تجاری، صندوقهای تامینی، صندوقهای متقابل، شرکتهای مدیریت دارایی، شرکتهای بیمه، کارگزاران-معامله گران، تریدرهای ارز و کالا، موسسات مالی و غیره می شود.

وال استریت چیست و کجاست

چرا وال استریت چنین تأثیراتی در بازار جهانی دارد؟

ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان است، با تولید ناخالص داخلی (GDP) 21.4 تریلیون دلار در سال 2019 حدود 24.8 درصد از تولید اقتصادی جهانی را به خود اختصاص می دهد. اقتصاد ایالات متحده یک و نیم برابر دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین است (با تولید ناخالص داخلی 14.14 تریلیون دلار در سال 2019). از نظر سرمایه گذاری در بازار، ایالات متحده در برخی ابعاد بزرگترین سرمایه گذار جهان است و 40٪ از سرمایه گذاری در بازار جهانی (در آگوست 2018) را تشکیل می دهد. بازار ژاپن با فاصله زیاد تنها با بیش از 7.5٪ از کل سرمایه گذاری در بازار جهانی، در رتبه دوم است.

وال استریت چنین تأثیر چشمگیری بر اقتصاد جهانی دارد. زیرا مرکز تجاری بزرگترین بازارهای مالی در ثروتمندترین کشور جهان است. وال استریت خانه ی بورس اوراق بهادار نیویورک است که از نظر میانگین حجم معاملات روزانه سهام و سرمایه کل شرکتهای پذیرفته شده در آن، رهبر بلامنازع در سراسر جهان است. دومین بورس بزرگ در سطح جهان، یعنی بورس سهام نزدک، نیز در وال استریت دفتر مرکزی دارد.

چگونه وال استریت چنین تاثیری بر اقتصاد جهان دارد؟

تأثیر ثروت: بورس اوراق بهادار شناور در مشتریان «تاثیر ثروت» ایجاد می کند، اگرچه برخی از اقتصاددانان برجسته ادعا می کنند که این امر در طول رونق املاک و مستغلات بیشتر صدق میکند تا آنچه در بازار سهام اتفاق می افتد. اما به نظر منطقی می آید که مشتریان ممکن است وقتی بورس سهام داغ است و اوراق بهادار آنها کسب سود قابل توجهی دارد، تمایل بیشتری به خرید سهام بزرگ داشته باشند.
اعتماد مشتری: بازارهای گاو نر معمولاً زمانی وجود خواهند داشت که شرایط اقتصادی منجر به رشد شود و مشتریان و مشاغل به چشم انداز آینده اعتماد دارند. هنگامی که اعتماد آنها بالا می رود، مشتریان تمایل به صرف هزینه های بیشتری دارند، که اقتصاد ایالات متحده را تقویت می کند زیرا خریدهای مشتریان حدود 70 درصد این اقتصاد را تشکیل می دهد.

سرمایه گذاری در تجارت: در بازارهای گاو نر، شرکت ها می توانند از سهام ارزشمند خود برای افزایش سرمایه استفاده کنند، که بعدها برای جذب دارایی یا رقبا بکار گرفته می شوند. افزایش سرمایه گذاری در تجارت منجر به تولید اقتصادی و اشتغال بیشتر می شود.برای اطلاعات بیشتر در مورد وال استریت به مقاله وال استریت چیست و کجاست مراجعه کنید .

مفاهیم بنیادی بازار فارکس

هشت ارز اصلی
برخلاف بازار بورس که در آن سرمایه گذاران هزاران سهام برای انتخاب دارند، در بازار ارز باید فقط هشت اقتصاد بزرگ را دنبال کنید و سپس تعیین کنید که کدام یک بهترین فرصت ها را برای سوددهی فراهم می کند. هشت کشور زیر عمده معاملات در بازار فارکس را ارائه می دهند: اطلاعات اقتصادی روزانه از این کشورها منتشر می شود و به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که هنگام ارزیابی سلامت هر کشور و اقتصاد آن در صدر بازی ها قرار بگیرند.

فارکس چیست

بازده و بازگشتی

وقتی صحبت از ارزهای معاملاتی است، مهمترین نکته به خاطر سپردن این است که بازده، حرکت بازگشتی را ایجاد میکند.
هنگامی که شما در بازار نقدی ارز فارکس (که در آن معاملات بلافاصله یا در محل اتفاق می افتد) فعالیت دارید، در واقع دو ارز اصلی خرید و فروش می کنید. همه ارزها به صورت جفت بازگو می شوند، زیرا هر ارز نسبت به دیگری ارزش گذاری می شود. به عنوان مثال ، اگر جفت یورو و دلار (EUR / USD) با 1.2200 ذکر شود، بدین معنی است که برای خرید یک یورو 1.22 دلار باید پرداخت شود.

معاملات انتقالی

ارزش ارز هرگز ثابت نمی ماند، و این پویایی یکی از محبوب ترین استراتژی های معاملاتی در همه زمان ها یعنی معامله انتقالی یا کری ترید (Carry Trade) را در تجارت فارکس به وجود آورد. معامله گران انتقالی امیدوار هستند که نه تنها اختلاف نرخ بهره بین دو ارز را بدست آورند، بلکه به دنبال موقعیت های خود برای ارزش گذاری هستند. در گذشته فرصت های زیادی برای سودهای کلان وجود داشته است.

موفقیت معامله انتقالی

نکته اصلی در خلق استراتژی معامله انتقالی موفق صرفاً جفت شدن ارز با بالاترین نرخ بهره در مقابل ارز با کمترین نرخ نیست. بلکه جهت گسترش به مراتب مهمتر از خود گسترش مطلق است. برای اینکه معاملات انتقالی بتوانند به بهترین نحو عمل کنند، باید میزان بیشتری از ارز با نرخ بهره ای که در روند گسترش در مقابل ارز با نرخ بهره ثابت یا پیمانکاری است داشته باشید. این پویایی می تواند نتیجه بخش باشد اگر بانک مرکزی کشوری که مدت طولانی در آن سرمایه دارید به دنبال افزایش نرخ بهره است یا اگر بانک مرکزی کشوری که در آن به مدت کوتاهی در آن سرمایه گذاری کرده اید به دنبال کاهش نرخ بهره است.

با نرخ بهره آشنا شوید

دانستن اینکه نرخ بهره چه مسیری دارد و در معاملات فارکس چیست و نیاز به درک خوبی از اقتصاد زیربنایی کشور مورد نظر دارد. به طور کلی، کشورهایی که عملکرد بسیار خوبی دارند، با سرعت رشد بالا و افزایش تورم، احتمالاً نرخ بهره را برای تعدیل تورم و کنترل رشد افزایش می دهند.

فارکس چیست

نقش و اهداف وال استریت

وال استریت هم از نظر مکانی فیزیکی و هم از نظر نام مستعار آن، برای سه هدف اصلی به وجود آمده است:
1- تاسیس بازاری برای مؤسسات جهت جذب سرمایه از طریق یک منطقه تجاری متمرکز که سرمایه گذاران را با کسانی که می خواهند سرمایه جمع کنند، متصل می کند. معاملات وال استریت می تواند به اشکال مختلفی از جمله انتشار اوراق قرضه یا فروش مالکیت یک شرکت از طریق انتشار سهام باشد، اما محدود به این امور نیست. وال استریت با حمایت آیین نامه های دولتی و با به جریان انداختن پول در مولدترین بخش های خود، موجب کارآمدی سیستم سرمایه گذاری می شود.

2- فراهم نمودن یک بازار ثانوی برای صاحبان فعلی سهام و اوراق قرضه برای پیدا کردن طرف هایی که مایل به خرید اوراق بهادار آنها هستند تا بتوانند افزایش سرمایه داشته باشند. این تسهیلات باعث موفقیت بازارها می شود، زیرا سرمایه گذاران اعتماد بیشتری در استفاده از سبد خود به عنوان منبع نقدینگی کسب میکنند. در نتیجه معمولاً حق بیمه کمتری تقاضا می شود.

3- برای کمک به کسانی که برای سرمایه گذاری مایل به بکار گرفتن شخص دیگری هستند تا مشتری بتواند روی حرفه یا فعالیت اصلی خود متمرکز شود. این برون سپاری گاهی اوقات از طریق دلالان انجام می شود. به طور فزاینده ای، این کار از طریق مشاوران سرمایه گذاری انجام می شود که موظف هستند منافع مشتری را بالاتر از منافع خود قرار دهند. این مشاوران مالی در درجه اول شامل شرکت های مدیریت دارایی می شوند. به نوبه خود، اگر شما فردی موفق با درآمد بالا هستید، می توانید به شخص دیگری برای رسیدگی به سبد سهام خود پول پرداخت کنید و در عین حال تمرکز خود را بر روی تولید پول بیشتر بگذارید و وقت خود را صرف خواندن پرونده های 10 کیلویی یا دفترچه های سرمایه متقابل نکنید.

وقتی افراد به وال استریت فکر می کنند معمولاً بازار ثانویه را در ذهن دارند - یعنی خرید و فروش سهام موجود توسط سرمایه گذاران شخصی از طریق حساب های بازنشستگی و کارگزاری خود. این دسته افراد بویژه به نوسانات روزانه شاخص های اصلی بورس سهام علاقه مند هستند.

تجارت در وال استریت

معاملات در انواع بازارها، از جمله بازارهای سهام و اوراق قرضه که وال استریت را تشکیل می دهند، عوامل و مکانیسم هایی را شامل می شوند که بر قیمت ها تأثیر می گذارند. شما بازارگردان هایی را می یابید که در محوریت همه معاملات قرار دارند. این بازارگردان ها که به عنوان دلالان نیز شناخته می شوند، برای تسهیل جریان پول و معاملات در سیستم معاملاتی ادغام می شوند.

به طور کلی، اکثر سرمایه گذاران معتقدند که قیمت اوراق بهادار معامله شده وابسته به عواملی مانند تغییر مدیریت، رویدادهای خبری و اقدامات شرکت ها است. آنچه اغلب سرمایه گذاران متوجه آن نیستند این است که  بازارگردان ها و عرضه و تقاضا برای سهام معامله شده فارکس در هر روز نیز می توانند تأثیر زیادی بر قیمت معاملات  بگذارند.

منبع : https://chartiran.com


کد مطلب: 732822

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/732822/وال-استریت-چیست-بررسی-مختصر-بازار-بورس-فارکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com