سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

صادرات زعفران از سر گرفته شد/ افزایش ۸ درصدی قیمت‌ها

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 732782
نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه صادرات زعفران به برخی کشورهای مقصد از سر گرفته شده است، گفت: متوسط قیمت این محصول ۷ تا ۸ درصد افزایش یافته است.
صادرات زعفران از سر گرفته شد
به گزارش جهان نيوز، غلامرضا میری در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون حداقل قیمت هر کیلوگرم زعفران ۶ و نیم میلیون تومان و حداکثر نرخ آن ۱۲ میلیون تومان است، گفت: قیمت انواع زعفران افزایش داشته اما بیشترین درصد افزایش مربوط به زعفران نگین سوپر بوده است. به طور متوسط می‌توان گفت قیمت هر کیلوگرم زعفران بین ۷ تا ۸ درصد افزایش داشته است.

وی درباره دلایل این مساله توضیح داد: نسبت به ماه‌های گذشته آرامش بیشتری بر بازار حاکم شده و برخی کشورها که درگیر کرونا بوده اند با بهبود اوضاع، بازگشایی شده اند در نتیجه صادرات زعفران به این کشورها از سر گرفته شده و کم و بیش انجام می‌شود.

میری وضعیت صادرات زعفران را در خردادماه امسال مطلوب توصیف کرد و گفت: میزان صادرات در خرداد ۹۹ تقریباً با میزان آن در مدت مشابه سال قبل برابر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *